سکوت خبری در سالگرد شهید علی‌محمدی

نگاه به شهدای هسته‌ای تبعیض‌آمیز نباشد/بازی سیاسی حتی با شهدا!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به اعتقاد امام جمعه اصفهان تمام شهدای هسته‌ای برای کشور تلاش کردند و فعالیت سیاسی، بهانه خوبی برای بی‌توجهی و برخورد تبعیض آمیز نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزادست جنایتکاری که ضایعه (شهادت استاد دانشمند مرحوم آقای دکتر مسعود علی‌محمدی رضوان ا… علیه) را آفرید، انگیزه دشمنان جمهوری اسلامی را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور است، افشا و برملا کرد. بی‌گمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان کشور، به رغم دشمن، این انگیزه خباثت آلود را ناکام خواهد گذاشت. این بخشی از فرمایشات رهبر انقلاب در تاریخ۱۳۸۸/۱۰/۲۵سه روز بعد از شهادت این مرد فرزانه است. استادی از تبار بزرگان انرژی هسته‌ای ایران که شهریور ۱۳۳۸ در تهران دیده به جهان گشود و بعد از ۵۰ سال عمر بابرکت، سرانجام به دلیل مجاهدت‌های فراوانی که دراین hasteعرصه داشت، دشمنان تاب تحمل او رانداشتند و ۲۲ دی ۱۳۸۸ و در سن ۵۰ سالگی، به هنگام بیرون آمدن از منزلش بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد و به درجه رفیع شهادت رسید. در‌‌ همان زمان علاوه بر تسلیت‌های فراوانی که دانشمندان و مراکز علمی ایران و جهان به مناسب شهادت این قطب هسته‌ای کشورمان فرستادند، روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در پیام تسلیتی اعلام کرد که شهید علی‌محمدی در دانشگاه مالک اشتر و امام حسین (ع) نیز تدریس کرده است تا خط بطلانی بر ادعاهایی که حول محور او بود، کشیده شود.

تفاوت میان شهیدان چیست؟

یک روز قبل از شهادت استاد علی محمدی، سالروز به شهادت رسیدن یکی دیگر از مجاهدان هسته‌ای کشور یعنی مصطفی احمدی روشن است. مردی که ۲۱دی ۸۹ در خیابان کتابی تهران ترور شد. رسانه‌های کشور و در صدر آن‌ها رسانه ملی امسال برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهید احمدی روشن سنگ تمام گذاشت و بار‌ها با تهیه برنامه‌های مختلف اعم از گزارش، مستند و فیلم‌های تلویزیونی سعی کرد، ارادت خود را به شهدای ایران اسلامی نشان دهد. از سوی دیگر نیز مراسم‌های مختلفی در سراسر کشور به وسیله نهاد‌های مختلف برگزار شد. این مراسم تا دیروز نیز ادامه داشت و در همین زمینه احمد سالک نماینده مردم اصفهان که در مراسم دومین سالگرد شهید مصطفی احمدی‌روشن شرکت کرده بود با انتقاد به عدم حضور خبرنگاران در این مراسم گفت: پس از پایان مراسم علت عدم حضور خبرنگاران در این مراسم را جویا شدم که گفتند معاونت امنیتی از تهران دستور داده است که این کار انجام نشود. وی ادامه می‌دهد: سوال بنده این است که چرا اجازه نمی‌دهند برنامه دفاع از شهدا پخش شود؟ ما متوجه نمی‌شویم که کجای این موضوع ضدامنیتی است؟ سالک تاکید کرد: برای منعکس کردن مراسم گرامیداشت شهدای هسته‌ای باید اقدامات رسانه‌ای انجام شود. این‌ها تلاششان این است که این موضوع کمتر مطرح شود، اما ما با صدای بلند می‌گوییم که از حقوق حقه ملت در زمینه دستیابی به فناوری هسته‌ای و شهدای هسته‌ای و به ویژه شهید مصطفی احمدی‌روشن دفاع می‌کنیم.

بازی سیاسی حتی با نام شهدا

در این زمینه که باید عطر شهدا در جامعه باشد و از دستاوردهای آن‌ها گفت با آقای سالک موافقیم و حق را به او می‌دهیم ولی سوال اینجاست مگر دیروز سالگرد شهادت دکتر مسعود علی محمدی نبود؟ مگر او یکی از شهدای هسته‌ای کشورمان نیست؟ مگر او را نیز دشمنان ایران به شهادت نرساندند؟ مگر او در دانشگاه‌های مربوط به سپاه مشغول تدریس نبوده است و بسیاری از پاسداران انقلاب از وی علم نیاموختند؟ مگر رهبر انقلاب اسلامی در منزل ایشان حضور پیدا نکردند و از خانواده این شهید نیز مانند شهدای دیگر هسته‌ای دلجویی نکردند؟ پس چرا رسانه‌های کشور و در صدر آن‌ها رسانه ملی و نیز دستگاه‌های مربوطه هیچ توجه ویژه‌ای به سالروز شهادت این استاد بزرگ ایران زمین ندارند؟ چرا این روز‌ها که در خیابان‌های شهرمان قدم می‌زنیم تصویری از مراسم یادبود این شهید نمی‌بینیم؟ چرا باید شهادت را نیز متعلق به یک گروه و جناح بدانیم و شهدا را نیز وارد بازی‌های سیاسی و حزبی خود کنیم؟

دیدار رهبری با خانواده علیمحمدی

بر خلاف دیدگاه تبعیض آمیز برخی افراطی ها، رهبر انقلاب، سی‌ام دی‌‌ همان سال، با حضور در منزل شهید دکتر مسعود علی‌محمدی با خانواده این دانشمند شهید دیدار کردند و در اواسط حضور آیت‌ا… خامنه‌ای در منزل شهید علی‌محمدی، همسر شهید با نشان دادن قاب عکسی به رهبر انقلاب، خاطره خود را از ماجرای سفر حج تمتع به اتفاق همسر فقیدش در سال ۸۳، برای ایشان بازگو کرد. وی، با تأکید بر این‌که شهید علی‌محمدی هیچ کاری را بدون مطالعه و شناخت عمیق انجام نمی‌داد، گفت: «این سفر بهترین هدیه معنوی از سوی همسرم بود؛ چرا که ماجرا و فلسفه تمام اعمال حج را به صورت لذت‌بخشی برای من بازگو می‌کرد و این، بهترین لحظات عمرم بود». خانم کرمی، افزود: «همسرم در صفا و مروه به من می‌گفت: خودت را بگذار جای هاجر و ببین چه حسی داری. یا در رمی جمرات می‌گفت: فرض کن جای حضرت ابراهیم (ع) بودی و می‌خواستی فرزندت را ببری به قتلگاه. آن‌وقت شیطان وسوسه‌ات می‌کرد». لازم به ذکر است رهبر انقلاب در پایان این دیدار با تقدیر از روحیات معنوی شهید علی‌محمدی، همسر و خانواده ایشان را به حفظ و انتقال این روحیه توصیه کردند.

شهدا متعلق به همه ایرانند

بعد از شهادت این استاد فیزیک سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین ایران نیز با صدور پیامی «شهادت جانگداز عالم وارسته و اندیشمند متعهد و متبحر و خدمتگزار ارزنده عرصه علم و ایمان و فرزند فرزانه ملت بزرگوار» را جلوه دوباره «چهره کریه تروریسم» عنوان کرد و گفت: «دست پلیدی که به این جنایت اقدام کرد، بدون تردید دشمن ایران و ملت و خواستار ایجاد و بسط بحرانی است که برای همه زیانبار است.»

زنده بودن یادعلیمحمدی در دانشگاه

جایزه شهید علیمحمدی به پایان نامه‌های بر‌تر فیزیک اعطا می‌شود. پژوهشگاه دانش های بنیادی با همکاری انجمن فیزیک ایران، از سال ۹۰ جایزه‌ای به نام «جایزه شهید علیمحمدی» را به پایان نامه‌های بر‌تر دکترای فیزیک که در داخل کشور به انجام رسیده باشند، اعطا می‌ کند. انجمن فیزیک ایران، این جایزه را به پاس خدمات علمی و دانشگاهی مرحوم شهید دکتر مسعود علیمحمدی استاد فقید دانشگاه تهران اعطا می‌کند. شهید علیمحمدی اولین دانش‌آموخته دکترای فیزیک داخل کشور بود که نقش موثری در زیرساخت علمی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی داشت.

 از همه‌شهدای هسته‌ای تجلیل شود

امام جمعه اصفهان با اشاره به تبعیض‌ها در برگزاری بزرگداشت برای شهدای انرژی هسته‌ای، تاکید کرد:‌ اعتقاد دارم باید برای همه شهیدان به ویژه شهدای هسته‌ای مراسم تجلیل و بزرگداشت برگزار شود. محمدتقی رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار قانون، با تاکید بر اینکه نگاه به شهدا باید یکسان باشد، اظهار داشت:‌ باید توجه شود که برای تمام شهدا، طبق همان روش تجلیلی که در نظر گرفته می‌شود مراسم برگزار شود. نگاه به تمام شهدا باید یکسان و به دور از تبعیض باشد. وی افزود: در این بین ممکن است گروه‌های خاص، خانواده یا نهادهایی برای برخی شهدای هسته‌ای مراسم ویژه‌ای برگزار کنند، که این بزرگداشت‌ها خصوصی است. نکته در این است که نظام و حکومت نسبت به شهدای هسته‌ای نگاه تبعیض آمیز نداشته باشد و برای همه به روش معمول تجلیل برپا کند. رهبر تاکید دارد در این زمینه آنچه که به نظام بر می‌گردد باید علی‌السویه انجام شود. به اعتقاد امام جمعه اصفهان تمام شهدای هسته‌ای برای کشور تلاش کردند و فعالیت سیاسی، بهانه خوبی برای بی‌توجهی و برخورد تبعیض آمیز نیست./قانون

 

Share