جعفرزاده: نوشتن نام همه پروژه ها در لایحه بودجه دردی را دوا نمی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به پیش بینی بودجه عمرانی کشور و اعتراض نماینده به نحوه توزیع این اعتبارات، گفت: دولت قبل درست یا غلط نام همه پروژه های عمرانی را در کتابچه بودجه قید می کرد و اوراق مشارکت را برای تامین اعتبار همه این پروژه ها […]

jafarzadehبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به پیش بینی بودجه عمرانی کشور و اعتراض نماینده به نحوه توزیع این اعتبارات، گفت: دولت قبل درست یا غلط نام همه پروژه های عمرانی را در کتابچه بودجه قید می کرد و اوراق مشارکت را برای تامین اعتبار همه این پروژه ها تعریف می کرد اما در نهایت یک ریال هم برای اجرای این پروژه ها تامین نمی شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادعای دولت فعلی مبنی بر بستن بودجه با پیش بینی دقیق تر ادعای درستی است،‌افزود:‌ دولت قبل با دو هدف بودجه عمرانی را غیر واقعی پیش بینی می کرد، اول اینکه سرو صداها را کم کند و دوم اینکه هروقت خواست به بودجه عمرانی دست درازی کرده و در بودجه جاری خرج کند.

وی گفت: این مطلب که هر یک از دوستان نماینده مطرح می کنند به هر استان هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی اختصاص یابد غلط است و ایرادات اساسی به آن وارد است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگر به هر استان هزار میلیارد تومان اختصاص یابد با توجه به اینکه مسولین استانها محلی و بومی فکر می کنند از استراتژی کلی نظام عقب می مانیم و بزرگراههایی که چند شهر را به هم وصل می کند بدون متولی خواهد ماند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس حق جرح و تعدیل بودجه را دارند، افزود: استعفای نمایندگان به دلیل نحوه توزیع بودجه عمرانی کار اشتباهی بود چرا که مردم نماینده انتخاب کردند تا از حقوقشان دفاع کند نه اینکه استعفا دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس درادامه درباره نحوه اجرای فاز دوم طرح هدفمندسازی یارانه ها به روایتی از نحوه اجرای فاز اول این طرح پرداخت و گفت: دولت زمانی که در فاز اول هدفمندسازی یارانه ها را اجرا کرد درآمدش افزایش یافت اما این افزایش درآمد را در محل خودش خرج نکرد و سهم بخش تولید و سلامت و عمران کشور از این درآمدها پرداخت نشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: امروز ۷۶ میلیون ایرانی یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را دریافت می کنند که شامل ایرانیان مقیم خارجی و چندصد هزار اتباع بیگانه در کشور می شود این درحالی است که در بدترین حالت قرار بود۴۰ میلیون نفر از یارانه نقدی بهره مند شوند.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: بهتر است دولت در فاز بعدی هدفمندسازی یارانه ها کسانی که به این پول نیاز ندارند از دریافت یارانه حذف کند و در صورت امکان به جای پرداخت نقدی یارانه پرداخت غیرنقدی یارانه را در دستور کار قرار دهد چرا که به دلیل اجرای این طرح و پرداخت نقدی یارانه ها میزان نقدینگی از ۹۲ هزار میلیارد تومان در سال ۸۴ به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسید.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه بین انفال و بیت المال تفاوت است و تفاوت آن را باید به مردم بگوییم تا همه خود را مستحق دریافت یارانه ندانند، گفت: مساوات الزاما عدالت نیست./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share