نوبخت:معاونت برنامه‌ریزی به زودی بر روی برنامه ششم توسعه کار می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی دولت گفت: دولت در نظر دارد آئین‌نامه اجرایی لایحه بودجه را طی بهمن و اسفند تدوین کند تا اول فروردین سال آینده قانون و آئین‌نامه اجرایی بودجه را داشته باشیم. محمدباقر نوبخت شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان در استانداری این استان اظهار […]

nobakht1به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی دولت گفت: دولت در نظر دارد آئین‌نامه اجرایی لایحه بودجه را طی بهمن و اسفند تدوین کند تا اول فروردین سال آینده قانون و آئین‌نامه اجرایی بودجه را داشته باشیم.

محمدباقر نوبخت شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان در استانداری این استان اظهار کرد: با صداقت باید گفت نمی‌توان ادعا کرد که با اولین بودجه این دولت تمام نابرابری‌های استان‌ها که در طول تاریخ یا حداقل بعد از انقلاب بوجود آمده است، برطرف ‌شود.

معاون رییس‌جمهور افزود: پیش‌بینی دولت برای بودجه یکساله است که به مجلس داده شده و مجلس شورای اسلامی باید در این رابطه تصمیم بگیرد.

وی درباره بودجه مربوط به استان سیستان و بلوچستان و با تاکید بر لزوم توجه به توسعه این استان گفت: برای توسعه سیستان و بلوچستان تلاش خواهیم کرد تا آنجایی که امکان داشته باشد بیشترین تخصیص بودجه به آن داده شود.

نوبخت در مورد استفاده از منابع خاص بودجه ۹۳ توسط سیستان و بلوچستان نیز تاکید کرد: در این بودجه سه هزار میلیارد تومان که به تفکیک، ۴۵۰ میلیارد تومان برای آب و راه روستایی، ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی جاده‌ها و در نهایت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن در نظر گرفته شده، پیش‌بینی شده است و می‌توان از محل‌های دیگر نیز برای سیستان و بلوچستان اعتبار تخصیص داد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از در اختیار بودن ۲۰ میلیارد دلار اعتبار ارزی و ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی از صندوق توسعه ملی برای تقویت بخش خصوصی و طرح‌های نیازمند به تسهیلات خبر داد.

وی در ادامه اظهار کرد: ۳۵ میلیارد دلار تسهیلات خارجی نیز محل دیگری است که دولت می‌تواند از آن برای پیشبرد طرح‌های زیربنایی بویژه راه‌آهن استان بهره ببرد. از این میزان، تاکنون پیگیری‌های لازم برای ۱۵ میلیارد دلار انجام شده است.

سخنگوی دولت، مصوبه تکمیل مراحل استخدام آن دسته از افرادی را که آزمون ورودی داده‌اند و منتظر ردیف اعتباری برای جذب نهایی بوده‌اند، به عنوان یکی از ره‌آورد‌های سفر به سیستان و بلوچستان عنوان کرد و در ادامه گفت: قیمت سوخت مصرفی در برخی کارخانه‌های استان مشکلات زیادی ایجاد کرده و برخی از آنها را در آستانه تعطیلی قرار داده است. بر این اساس، یارانه هزینه این سوخت مصرفی از محل اعتبارات یارانه در اختیار پرداخت می‌شود.

وی همچنین وعده داد مشروط بر اینکه قطعه نخست بزرگراه زاهدان به زابل تا پایان سال به اتمام برسد، ۲۸ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شود.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه “حوزه معاونت برنامه‌ریزی به زودی بر روی برنامه ششم توسعه کار می‌کند”، تصریح کرد: در این برنامه همه شاخص‌هایی که نشان می‌دهد کدام استان‌ها عقب‌افتادگی دارند، دیده شده است و برای حل آنها تدابیر لازم اندیشیده می‌شود.

سخنگوی دولت استان و سیستان و بلوچستان را شایسته توجه بیشتر دانست و اظهار کرد: یکی از استان‌هایی که استحقاق، شایستگی و عدالت حکم می‌کند که بیشتر به آن توجه شود، سیستان و بلوچستان است./ایسنا

Share