نعیمی‌رز:ماجد الماجد عاملان پشت پرده حمله تروریستی بیروت را افشا می‌کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ماجد الماجد جعبه سیاهی بود که اگر فاش می‌شد می‌توانست عوامل پشت پرده انفجارهای تروریستی سوریه و لبنان را شناسایی کند. صفر نعیمی‌رز با اشاره به مرگ مشکوک ماجد الماجد تروریست سعودی متهم به بمب‌گذاری در نزدیکی سفارت ایران در لبنان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ماجد الماجد جعبه سیاهی بود که اگر فاش می‌شد می‌توانست عوامل پشت پرده انفجارهای تروریستی سوریه و لبنان را شناسایی کند.

majedPhotoAصفر نعیمی‌رز با اشاره به مرگ مشکوک ماجد الماجد تروریست سعودی متهم به بمب‌گذاری در نزدیکی سفارت ایران در لبنان اظهار کرد: این تروریست سعودی مظنون به بمب‌گذاری در مقابل سفارت ایران در بیروت است که باید از طرف وزارت خارجه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه ماجد الماجد جعبه سیاه بود، ادامه داد: با فاش شدن این جعبه سیاه دست سازمان اطلاعات عربستان و صهیونیسم و عاملان پشت پرده انفجارهای تروریستی در سوریه و لبنان افشا می‌شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را کشور خسارت دیده اصلی در تروریست‌ها دانست و تصریح کرد: همچنان خواستار شناسایی و مجازات طراحان و عاملان اقدام تروریستی مقابل سفارت کشورمان در بیروت که به شهادت یک دیپلمات و همسر یک دیپلمات دیگر کشورمان منجر شده، هستیم.

نعیمی‌رز با اشاره به اینکه ایران مجازات تمام عاملان را برای خود محفوظ می‌دارد، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال پیگیری موضوع است.

وی افزود: ماجد الماجد که تجربه ۱۰ ساله همکاری با گروه‌های تروریستی القاعده را داشته است، رهبر گروه عبدالله عزام از ژوئن ۲۰۱۲ بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و سازماندهی و تغذیه مالی و اطلاعاتی گروهک‌های تروریستی سلفی و تکفیری توسط سازمان اطلاعات عربستان و صهیونیسم انجام می‌گیرد.

به گفته وی، قرار بود تیم امنیتی ایران برای تحقیق درباره بمب‌گذاری مقابل سفارت این کشور در بیروت و بازجویی از ماجد ‌الماجد حضور داشته باشند.

نعیمی‌رز عنوان کرد: اگر مرگ مشکوک ماجد الماجد انجام نمی‌شد عاملان پشت پرده حملات تروریستی در منطقه شناسایی می‌شدند.

وی ماجد الماجد را به معنای جعبه سیاه القاعده و سازمان‌های اطلاعاتی عربستان و صهیونیسم در لبنان و سوریه ذکر کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماجد الماجد یکی از عوامل القاعده در منطقه به ‌ویژه پس از جنگ‌های عراق و افغانستان به شمار می‌رود، یادآور شد: ماجد الماجد اطلاعات ناگفته‌ای درباره بحران‌های اخیر به‌ ویژه در سوریه در دست داشته است.

وی گفت: با توجه به تحقیقات پیش رو، مرگ یک‌ باره ماجد الماجد مشکوک است و نیاز به پیگیری مسئولان ایران دارد.

نعیمی‌رز با تاکید بر اینکه جامعه بین‌المللی باید در مبارزه با تروریسم به مسئولیت خود با قاطعیت و صداقت عمل کند، خاطرنشان کرد: سازوکارهای قانونی در شناسایی و تنبیه عاملان و منابع مالی و پشتیبان‌های اطلاعاتی و امنیتی اینگونه حوادث تروریستی را فراهم کرده و مسئولیت دولت‌ها برای همکاری در ریشه‌کنی پدیده شوم تروریسم را به طور جدی مورد توجه قرار داده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی آسان‌ترین راه حل برای قطع و نابودی تروریسم در جهان توسط القاعده و وهابیت را حمایت و تجهیز نکردن غرب در راس آْن‌ها آمریکا از دیکتاتورهای عربستان و قطر و بعضی کشورهای حاشیه خلیج فارس ذکر کرد که بدون انتخابات و نظر مردم حکومت می‌کنند.

وی یادآور شد: با ساقط شدن دیکتاتورهای حامی تروریسم مردم این کشورها حکومت‌های خود را از طریق رای انتخاب می‌کنند و سقوط دیکتاتورها مساوی با سقوط تروریسم در منطقه است./فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

 

Share