نعیمی رز: ایران نیازی به حضور در نشست ژنو ۲ ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صفر نعیمی‌رز با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت اظهار کرد: این جلسه با حضور لاریجانی و باهنر برگزار شد. سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت افزود: در این جلسه موضوع دعوت نشدن از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ و برطرف شدن بحران سوریه مورد بررسی قرار گرفت. […]

راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی آستارا هدیه ویژه به مردم این شهر مرزی است

safar naeimiبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صفر نعیمی‌رز با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت اظهار کرد: این جلسه با حضور لاریجانی و باهنر برگزار شد.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت افزود: در این جلسه موضوع دعوت نشدن از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ و برطرف شدن بحران سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایران نیازی به حضور در نشست ژنو ۲ ندارد، تصریح کرد: بی‌تردید راه حل بحران سوریه توجه به اراده مردم این کشور و خارج کردن تروریست‌ها از خاک سوریه است.

نعیمی‌رز، ادامه داد: تنها راه حل سوریه مذاکره و خاتمه دادن به جنگ داخلی و برگزاری انتخابات آزاد برای تعیین وضعیت سیاسی سوریه با اراده مردم سوریه بدون دخالت خارجی‌ها است.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، رژیم صهیونیستی، آمریکا و هم‌پیمانانش به دنبال فروش اسلحه و مهمات و راه‌انداختن کارخانه‌های خود هستند، آن هم به قیمت کشتار وسیع مردم بی‌گناه و نابودی زیربنایی اقتصادی و نظامی است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع دلیلی است که نخواهند ایران در ژنو ۲ شرکت کرده و راه‌ حل بحران سوریه را پیدا کنند.

نعیمی‌رز، یادآور شد: تروریسم در سوریه تنها مسیحیان یا شیعیان و اهل سنت را نشانه نرفته، بلکه هدف گروه‌های تروریستی ویرانی سرزمین سوریه و نابودی مقاومت است.

وی متذکر شد: رژیم صهیونیستی، آمریکا و هم‌پیمانانش به دنبال جنگ و خونریزی در سوریه هستند تا سلاح‌های خود را به شیوخ و تروریست‌های منطقه بفروشند، رویه‌ای که منافع‌ آنها را تأمین می‌کند به همین دلیل می‌خواهند تا جنگ در سوریه پیدا کند و علاوه بر کشتن مسلمانان، بحران در منطقه نیز تشدید و مقاومت ریشه‌کن شود.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت، فشارهای لابی صهیونیسم و سلفی برای شرکت نکردن ایران در ژنو ۲ را نشانه این دانست که آنها با اقدام‌های خصمانه، تروریستی و جنایت جنگی نتوانسته‌اند در طول سه سال گذشته راه به جایی ببرند.

وی افزود: طبیعتاً در این شرایط می‌دانند که اگر ایران در نشست ژنو ۲ برای برطرف شدن بحران سوریه شرکت کند، خروجی اجلاس به راه‌حل سیاسی ختم می‌شود به همین دلیل برای حضور ایران مخالفت می‌کنند، مخالفتی که بیشتر جنبه سیاسی دارد.

نعیمی‌رز، در ادامه به موضوع بودجه کشور اشاره کرد و یادآور شد: در جلسه رهروان ولایت مجلس مباحث مربوط به لایحه بودجه ۹۳ ارزیابی و تقاضا شد که کمیسیون تلفیق به جزئیات این لایحه توجه ویژه کند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای فراکسیون مذکور بر این امر اصرار دارند که برای برطرف شدن مشکلات معیشتی مردم باید دولت و مجلس بسیار تلاش کنند./فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

 

Share