برخی ها به دنبال دیکتاتوری در کشور هستند

اعتراض تند ندیمی به معاون گیلانی رئیس جمهور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک بنده خدایی ادعا کرده است که ما بیاییم اساساً به دولتها اختیار بدهیم که بتوانند به مجلس قانون اساسی ارائه بدهند. این حرف عاقلانه ای نیست که بعضی ها فکر کنند انتخابهای مردم که عمومی تر و ریزتر است تحت الشعاع دولت قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در همایش شوراهای اسلامی و دهیارهای شهرستان سیاهکل با تأکید بر اینکه من به نگاهی که همشهری ما آقای نوبخت در نماز جمعه داشتند کاملاً معترض هستم اظهار کرد: می گویند که هم اکنون زمان توسعه استانها نیست. پس چه زمانی وقت آن می رسد. بنده و هم فکرانم نمی گذاریم که این حرف در بودجه نیز شکل بگیرد. ما فقط به دنبال این نیستیم که چند پروژه ملی در کشور اتفاق بیافتد. چرا نباید پس از ۳۴ سال از انقلاب اسلامی هنوز هم برق و آب سالم در روستاها نداشته باشیم.

nadimi_dar_siahkal-500x380

وی با اشاره بر اینکه باید کاری کنیم که توزیع بودجه علاوه بر اقتصادی بودن، عادلانه نیز باشد گفت: به این نگاه که فقط به دنبال پیشرفت در کشور باشیم انتقاد اساسی دارم. می بایست پیشرفت همراه با عدالت باشد. همه روستاها، شهرستانها و استانها سهم خود را می خواهند. نمی شود گفت به این بهانه که بودجه نیست، عده ای را سیراب کنیم. این کار عادلانه نیست.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس افزود: نوبخت اعلام کرد که بودجه عمرانی کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان است، در صورتیکه حدود ۶ هزار میلیارد تومان آن فقط پول نقد است. حتی خودشان گفته اند که از حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان، امسال فقط ۵ یا ۶ هزار میلیارد تومان پول پرداخت کرده اند، اگر این پرداخت به یازده هزار میلیارد تومان نیز برسد، باز هم مشکل حل نمی شود.

ندیمی با انتقاد بر پا فشاری دولت برای حضور در اقتصاد کشور ابراز کرد: چه کسی گفته که همه طرح های بزگ را می بایست دولت انجام بدهد، خوب بدهید به بخشهای خصوصی و تعاونی ها انجام بدهند. چرا دولت می خواهد اینقدر در اقتصاد بماند؟ چرا فکر می کند که اگر در اقتصاد بماند به نفعش است؟ آیا پول داری، نفتت را می خرند، پولت را می دهند؟

وی با تأکید بر اینکه به عنوان نماینده مردم از همه انتخابهای آنها حمایت می کنم گفت: یک بنده خدایی ادعا کرده است که ما بیاییم اساساً به دولتها اختیار بدهیم که بتوانند به مجلس قانون اساسی ارائه بدهند. این حرف عاقلانه ای نیست که بعضی ها فکر کنند انتخابهای مردم که عمومی تر و ریزتر است تحت الشعاع دولت قرار بگیرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل ادامه داد: دولتها می بایست تابع مجلس باشند. قانون این است که ما بگوییم  شوراها چگونه باشند، فرماندارها چگونه انتخاب بشوند و … این حق مجلس است، نه شخص.

ندیمی با اشاره بر اینکه ما به دنبال مردم سالاری دینی هستیم، یعنی مردم باید در رابطه با آینده خود تصمیم بگیرند گفت: آنهایی که می خواهند مردم را از صحنه حذف کنند، دیکتاتور هستند. شورا بخشی از قدرت مردم است و هر کس که به فکر حذف شورا است در حقیقت به دنبال دیکتاتوری است.

dar_siahkal-15-500x290

وی خاطرنشان کرد: به دلیل وضعیت اقتصادی کشور، شوراها باید بتوانند با یک مدیریت قوی و بدون دریافت پول از دولت و با جذب سرمایه گذار مشکلات مردم را برطرف کنند. می بایست با یکدیگر تمرین کنیم تا چگونه از قدرت علمی، عملی، اجرایی و ارتباطی خودمان برای حل مشکلات امور استفاده کنیم.

این نماینده مجلس نهم با اشاره بر اینکه نماینده می بایست به فکر اداره کردن کشور، استان و شهرستان باشد گفت:  دلیل اینکه تشکیل شوراها در مجلس تصویب شد این بود که بخشی از کار نمایندها را انجام بدهند. نیاز نیست تا نماینده در کارهای بسیار ریز ورود کند و شورا ها می توانند مشکلات خود را با مسئولین طرح کنند.

ندیمی افزود: من نماینده دو شهرستان هستم که روستاهای زیادی دارند. اگر نماینده ای حتی بخواهد مثل من نیز وقت بگذارد، نمی تواند به تمامی روستها سرکشی کند. شوراها می بایست موضوعات روستای خود را به نماینده، فرماندار و مسئولین دیگر اطلاع بدهند.

وی با اشاره بر اینکه هیچکدام از شوراهای ما در ایران در حد و اندازه شوراها نیستند گفت: فقط شوراهای کلان شهرها که چند هزار میلیارد تومان بودجه دارند، با بقیه فرق می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هم اکنون با تعدادی از نمایندگان در هفته روی قانون شوراها مطالعه می کنیم و جلساتی را نیز تشکیل می دهیم، از حاضرین خواست تا  پیشنهادهای خود را برای اصلاح این قانون به وی ارائه بدهند.

به گزارش درسیاهکل ، سعید حجاریان در گفت‌‌وگو با یک رسانه دولتی با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف روند حرکت دولت، گفته است: نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.

Share