نخستین سیتی‌سنتر رشت کلنگ‌زنی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کلنگ نخستین سیتی‌سنتر رشت ظهر امروز با حضور سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی و جمعی از اعضای شورای این شهر بر زمین زده شد. شرکت عمران و ساختمان تراز پی‌ریز کارفرمای مجموعه تجاری سیتی‌سنتر رشت است که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی شده است. عضو شورای اسلامی رشت در مراسم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کلنگ نخستین سیتی‌سنتر رشت ظهر امروز با حضور سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی و جمعی از اعضای شورای این شهر بر زمین زده شد.

citiشرکت عمران و ساختمان تراز پی‌ریز کارفرمای مجموعه تجاری سیتی‌سنتر رشت است که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی شده است.

عضو شورای اسلامی رشت در مراسم مذکور به حمایت از سرمایه‌گذاری این شهر توسط شهرداری و شورای اسلامی رشت اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی کلانشهر رشت از سرمایه‌گذاری در رشت حمایت می‌کند و در این راستا بستر و زمینه سرمایه‌گذاری در رشت فراهم است.

سیدرضا موسوی‌روزان، با اشاره به موقعیت جغرافیایی گیلان و بالا بودن تراکم جمعیت شهرنشینی در استان، اظهار کرد: گیلان دارای ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶ شهرستان به‌هم پیوسته است.

وی طبیعت زیبا و موقعیت قرار گرفتن گیلان با استان‌های همجوار به ویژه پایتخت را از مزایای خاص استان قلمداد کرد و یادآور شد: گیلان رتبه پنجم تحصیلی و آموزشی در کشور را دارد اما با جمعیت بیکار تحصیل‌کرده مواجه است.

عضو شورای شهر رشت با تجلیل از گام‌های سازندگی و عمرانی صندوق بازنشستگی کشور، خاطرنشان کرد: صندوق بازنشستگی کشور همواره در طول انقلاب به ویژه دوران جنگ نقش مهمی در سازندگی کشور داشته است.

وی افزود: حرکت سازندگی صندوق بازنشستگی برای توسعه و شکوفایی کشور با قدرت همچنان ادامه دارد و امروز آثار و نشانه‌های آن در گیلان از جمله رشت نیز دیده می‌شود.

موسوی‌روزان، آثار سازندگی این اقدام موثر را در اشتغال پایدار رشت مهم دانست.

مدیرعامل شرکت عمرانی و مهندسی تراز پی‌ریز کارفرمای پروژه چشم‌انداز رشت نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: گیلان یکی از هدف‌های مهم سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشور است.

جلال بهرامی افزود: این صندوق در توسعه و سازندگی کشور سهم خود را ایفا می‌کند و تاکنون نیز نقش مهمی در این راستا داشته است.

وی با اشاره به اینکه در رشت از سوی شرکت تراز پی‌ریز پروژه مسکونی بزرگ زیتون رشت با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است، افزود: پروژه «چشم‌انداز رشت» با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های بزرگ و موفق می‌تواند به لحاظ فراهم‌کردن موقعیت پارکینگ طبقاتی و امکانات دیگر و موقعیت جغرافیایی ساخت پروژه در مقابل پارک ملت رشت گامی برای توسعه زیرساخت‌های تجاری رشت باشد.

این مسئول گفت: صندوق بازنشستگی کشور برای سرمایه‌گذاری در گیلان آمادگی لازم را دارد اما در اجرای این پروژه همکاری مسئولان بسیار مهم است تا بتوانیم در جریان آماده‌سازی پروژه با پشت سر گذاشتن موانع اهداف سازندگی خودمان را پیش ببریم.

مدیرعامل تراز پی‌ریز، از مسئولان امر سرمایه‌گذاری در استان خواست تا با ایجاد یک اتاق سرمایه‌گذاری موجب هدایت سرمایه‌گذاران به گیلان شوند.

وی تاثیرات طرح مذکور را ایجاد فضای سالم و شاداب خانوادگی، ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق اقتصادی و امنیت اجتماعی در جریان و پس از افتتاح طرح ذکر کرد.

بهرامی، در ادامه به امتیازات پروژه سیتی‌سنتر پرداخت و یادآور شد: دسترسی آسان شهرهای اطراف، کاهش ترافیک هسته مرکزی رشت، نزدیکی به فرودگاه، منطقه آزاد، همجواری با پارک ملت و فضای سبز و تالار مرکزی در دست ساخت از مزایای این پروژه است.

وی این طرح را در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و ۴۰ هزار متر مربع زیربنا در چهار طبقه اعلام کرد و افزود: برخورداری از پارکینگ طبقاتی برای ۵۰۰ دستگاه خودرو،  ۲۰۰ واحد تجاری، فروشگاه مرکزی در فضای یک‌هزار و ۶۰۰ متر مربع از مزایای دیگر سیتی‌سنتر است.

این مسئول، رستوران در ۲ هزار متر مربع، فست‌فود ۳۰۰ متر مربع، کافی‌شاپ ۲۰۰ متر مربع، سالن تفریحی و ورزشی یک هزار متر مربع و فضای بازی کودکان در یک‌هزار متر مربع را از امکانات پروژه «چشم‌انداز رشت» برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: مدت ۳۶ ماه برای راه‌اندازی پروژه سیتی‌سنتر صرف می‌شود.

کارفرمای پروژه سیتی‌سنتر رشت شرکت عمران و ساختمان تراز پی‌ریز است که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هومن لطفعلی‌زاده به اجرا در آمد.

لطفعلی‌زاده یکی از انبوه‌سازان بزرگ استان آذربایجان شرقی بوده که در کارنامه اجرایی حود انبوه‌سازی در مرکز رشدیه تبریز و مرکز تجاری خدماتی آرین در این کلانشهر را دارد.

در پایان مراسم مذکور که با حضور اعضای شورای شهر رشت همراه بود کلنگ عملیات اجرایی چشم‌انداز رشت «سیتی‌سنتر» به زمین زده شد./فارس

Share