گزارشی از وضیعت داماش در این روز های بحرانی

مسئولان نخستین تیم سقوط کننده لیگ برتر را مشخص کردند !!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا داماش گیلان روزهای بحرانی را سپری می‌کند و در آستانه سقوط از لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درست در این روزها که ثلث اول و دوم لیگ تمام شده است و نوبت ثلث سوم و امتحان های سرنوشت ساز رسیده است، می‌توان چهره یکی از مردودی‌های لیگ را تشخیص داد.

damash1اشتباه نکنید این تیم نه مس، نه فجر و نه ذوب ته جدولی است و نه راه آهن و صبای در خطر سقوط، نام این تیم داماش گیلان است!

تیمی که از ابتدای فصل تاکنون در کمرکش بالای جدول خود را حفظ کرده و برعکس سال‌های پیش، در لیگ امسال همیشه در یک حاشیه امنیت قرار داشته استٰ پس دلیل این پیش بینی بر چه مبنایی است؟ برای دانستن پاسخ به این اسامی توجه کنید:

افشین چاووشی، محمد آبشک، بوبا کارکوبه، جهانگیر عسگری، آریسون ملوداسیلوا و سعید حلافی، شش بازیکن فقط جدا شده بین نیم فصل داماش هستند.

به این لیست اضافه کنید ستاره‌هایی همچون علیرضا جهانبخش، حسین ابراهیمی و حسن رودباریان که هرگز بازیکنی در حد و توانایی نصف آنها هم به لیست داماش ملحق نشد.

داماش نیم فصل نخست لیست بازیکنانش را با یک جای خالی به سازمان لیگ ارسال کرد به امید اینکه در طول بازی‌ها و یا حداکثر در تعطیلات نیم فصل بتواند بازیکنی را به جمع خود اضافه نماید، اما این اتفاق که نیفتاد هیچ، شش نفر دیگر هم از جمع شان جدا شدند.

این البته همه داستان نیست، یک قانون نانوشته وجود دارد که برای فقرا، برگزاری جشن‌ها غمگین‌تر از عزاداری‌هاست! و حالا این قانون نانوشته درباره داماش هم صادق است، در حالی که پس از سال‌ها از داماش دو بازیکن به تیم ملی امید دعوت شده‌اند و این یک اتفاق خوشآیند برای رشتی‌ها است.

اما در این فقر بازیکن این خبر خوب را هم باید به مثال سنگ و پای لنگ تلقی کرد و در بازی‌های حساس پیشرو نبود مسعود حسن زاده و هادی محمدی دو بازیکن ثابت داماش یکی دیگر از بدبختی‌های کادر فنی می‌شود.

از سوی دیگر دوستی‌مهر هم امیرمحمد مظلوم را به اردوی تیم ملی جوانان دعوت کرده و او باید خود را به منظور شرکت در جام جهانی کوچک روسیه از تاریخ نهم دی تا پایان دی ماه به اردوی تیم ملی معرفی کند.

افشین ناظمی اعلام کرده بود که به هیچ وجه بازیکنانش را در اختیار تیم علی منصوریان نمی گذارد، مگر اینکه بازی‌هایش به تعویق بیفتد، اما تاج با قاطعیت اعلام کرد که به جز نفت تهران هیچ تیمی شرایط لغو بازی را ندارد و لیگ هم باید تا پیش از سال خاتمه یابد!

این یعنی به این لیست پر و پیمان خروجی و بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی باید یک فایل تازه هم برای داماش باز کرد و آن بازیکنان غایب به دلیل مصدومیت است، به ویژه داماشی که نیمی از بازیکنان کلیدی و اصلی‌اش از میانگین سنی بالایی برخوردار هستند و احتمال مصدومیت برای آنها در ۱۰ بازی فشرده و پشت سرهم بیشتر هم خواهد بود، بازیکنان مانند: مهدوی، متوسل زاده، مرتضی ابراهیمی، حاجتی، حبیب دهقانی، حاجی زاده، ابوذر رحیمی و محمد مختاری همگی  ۳۰ساله و یا بیشتر هستند و البته جزو نفرات اصلی.

داماش در ۱۰بازی آینده‌اش باید در رشت از تیم‌های فولادگستر، فجر، راه آهن، پرسپولیس و مس میزبانی کند و در خارج از خانه به دیدارسپاهان، صبا، تراکتورسازی، استقلال خوزستان و ذوب آهن برود.

۱۰مسابقه‌ای که هیچکدام را نمی‌توان سهل پنداشت، چرا که یا تیم‌ها برای قهرمانی و حضور در آسیا می‌جنگند و یا برای گریز از سقوط و به دست آوردن جایگاهی که آنها را به ساحل آرامش برساند.

این یعنی ۱۰ بازی فینال گونه پیش روی رشتی‌هاست و آنها باید بدون تقویت و جذب بازیکن، اردوی تدارکاتی در نیم‌فصل و از همه مهمتر مشکلات وحشتناک مالی به نبرد حریفانی بروند که از تک تک امتیازات نمی‌گذارند.

حالا داماش در بحرانی‌ترین و حساس‌ترین روزهای پیش رویش در حالی که هوادارانش می‌پنداشتند با توجه به جمع‌آوری امتیازات در نیم‌فصل نخست، دیگر می‌توانند بدون دغدغه لیگ را دنبال کنند اما شواهد پیشرو حکایت از آن دارد که ظاهرا بازهم قرار نیست جرعه‌ای آب خوش از گلوی فوتبال‌دوستان این خطه از کشورمان پایین برود./تسنیم

Share