رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم:

نباید فریفته لبخند دشمن شد/نداشتن بصیرت همچون نداشتن چشم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: ما مدعی امریکا و بسیاری از دولتهای غربی درخصوص نقض حقوق بشر هستیم و ما گریبان آنها را در پیشگاه دادگاه افکار عمومی دنیا می گیریم و آنها پاسخی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار هزاران نفر از علما، فضلا، روحانیون و قشرهای مختلف مردم قم، یکی از ابعاد مهم حادثه ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ را اقدام و عمل، با تکیه بر ایمان راسخ و همراه با بصیرت، و در سخت ترین شرایط، دانستند و تأکید کردند: مهمترین درس حادثه ۱۹ دی قم، این است که برای عبور از مشکلات باید با ایمان راسخ و بصیرت نسبت به دشمن و فراموش نکردن دشمنی او، بر توانایی ها و ابتکارهای داخلی ملت و استعدادهای جوان تکیه کرد و چشم به خارج ندوخت.

????? ???? ?? حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که همزمان با سی و ششمین سالگرد قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دیماه سال ۱۳۵۶ برگزار شد، با اشاره به یکی از آیات سوره روم قرآن کریم که خداوند نصرت و یاری مؤمنین را، حقی بر عهده خود می داند، گفتند: وعده حتمی خداوند متعال در این آیه، مربوط به شرایطی است که مؤمنین هیچ روزنه امیدی در مقابل جبهه عظیم دشمنان نداشتند و آن روزی هم که مردم و جوانان و طلاب قم برای دفاع از امام (ره) و پرچم برافراشته مبارزه بر ضد طاغوت، به خیابانها آمدند و خون آنها بر زمین جاری شد، هیچکس تصور نمی کرد که این حادثه، چنین تأثیر و برکتی خواهد داشت. ایشان تأکید کردند: اگر ایمان راسخ، با بصیرت، اقدام و عمل، و استقامت و ایستادگی همراه شود، نصرت الهی قطعی خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر در مواردی نصرت الهی شامل حال مؤمنین نمی شود، به دلیل ضعف ایمان یا غلط بودن ایمان و یا ایمان بدون بصیرت است زیرا نداشتن بصیرت همچون نداشتن چشم است و فردی که چشم ندارد، راه را تشخیص نمی دهد و به بیراهه می رود.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: علت اینکه بنده بر موضوع بصیرت در حوادث ۹ دی تأکید فراوان داشتم به همین علت است.

ایشان علت پیروز نشدن حرکت و قیام برخی ملتها را، نبود برخی شرایط تحقق نصرت الهی دانستند و تأکید کردند: ملت ایران توانست همه این شرایط اعم از ایمان راسخ، بصیرت، اقدام و ایستادگی را فراهم کند زیرا راهنمای صادق و ماهری همچون امام خمینی (ره) داشت که فقیهی آگاه به مسائل جهان، بریده از مطامع و منافع مادی شخصی و آگاه به کتاب و سنت بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم تأمل در گذشته و درس گرفتن از نقاط قوت و ضعف آن، خاطرنشان کردند: کسی نباید دچار این توهم شود که دشمنان انقلاب اسلامی، امروز از دشمنی خود منصرف شده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته ممکن است هر دشمنی ناچار به عقب نشینی شود ولی نباید از دشمن و جبهه دشمن غافل شد و نباید لبخند دشمن را جدی گرفت و فریفته آن شد.

ایشان با تأکید بر اینکه هیچگاه نباید هدف را فراموش کرد، گفتند: هدف جمهوری اسلامی ایران، رسیدن به آرمانهای اسلام یعنی پیشرفت مادی و معنوی بشر است و رسیدن به این هدف والا جز با ایمان راسخ و بصیرت در مسائل جاری و غافل نشدن از دشمن، امکان پذیر نیست.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اینکه بنده بارها گفته ام افق نظام جمهوری اسلامی ایران روشن است، به این دلیل است که مردم ما دارای ایمان، بصیرت و دشمن شناسی و همچنین دارای روحیه کار و ابتکار هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: در کدام مسئله بوده است که جوانان ما وارد شده و نتوانسته باشند، موضوع را حل کنند. هر جا زیر ساخت آماده ای بوده است، جوانان ما به پیش رفته اند و همه اینها، به برکت استعداد و توانایی است که خداوند متعال در این ملت قرار داده است.

ایشان افزودند: توصیه همیشگی من به مسئولین این است که برای رفع مشکلات کشور باید به نیروی درونی توجه شود و چشم به بیرون دوخته نشود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ شکی در حضور فعالانه در عرصه خارجی و بین المللی نیست، خاطرنشان کردند: اما باید امید ما به پشتیبانی و کمک الهی و نیروی داخلی ملت و کشور باشد و همین نگاه است که کشور را بیمه خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به اشتباه همیشگی دشمنان در شناخت نادرست از ملت ایران اشاره کردند و افزودند: دشمنان ما امروز به گونه ای صحبت می کنند که گویا ملت ایران بر اثر فشار تحریم ها، دستهایش را بالا برده و تسلیم شده است، در حالیکه باز هم اشتباه می کنند زیرا این ملت، ملتی نیست که دستهایش را به علامت تسلیم بالا ببرد.

ایشان با تأکید بر اینکه ملت ایران، در شرایط سخت تر از امروز نیز تسلیم نشد، خاطرنشان کردند: نمونه واضح و غیرقابل انکار این حقیقت، در ۸ سال دفاع مقدس است که همه قدرتهای جهانی و شرق و غرب آن روز، به صدام مجرم کمک کردند تا بر ضد ملت و کشور ایران اقدام کند اما بواسطه عزم و ایمان راسخ و تصمیم قاطع ملت برای صحنه آوردن توانایی های داخلی، نصرت الهی محقق شد و گره ها یک به یک باز و رژیم بعث و حامیانش با بی آبرویی بین المللی مجبور به عقب نشینی شدند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: امروز هم رفع مشکلات تنها از طریق مقابله با دشمنی های دشمنان بواسطه ایستادگی ملت و تکیه بر توانایی های داخلی، و اعتماد به خداوند متعال امکان پذیر است.

ایشان افزودند: وقتی دشمن با ملتی مصمم و مقاوم مواجه می شود، چاره ای جز عقب نشینی نخواهد داشت و این تصور که ملت ایران به دلیل فشار تحریم ها به پای میز مذاکره آمده، یک اشتباه محض است و ملت ایران این اشتباه دشمنان را به هم خواهد زد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ما قبلاً هم اعلام کرده بودیم که نظام جمهوری اسلامی ایران، در موضوعات خاصی که مصلحت بداند، با این شیطان، برای رفع شرَ او و حل مشکل،  مذاکره خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه یکی از برکات مذاکرات اخیر، روشن شدن، دشمنی مسئولان آمریکایی با ایران و ایرانی، و اسلام و مسلمین بود، گفتند این موضوع، در لحن ها و حرفهای مقامات امریکایی، در هفته های اخیر، کاملاً مشهود بود و همه دیدند.

ایشان افزودند: اگر امریکایی ها در موضوعی اقدام نمی کنند، علت آن، ناتوانی آنها است و نه عدم دشمنی. آنها گفتند اگر می توانستیم تار و پود صنعت هسته ای ایران را جدا می کردیم اما نمی توانیم. آری، آنها نمی توانند چون ملت ایران اراده کرد، روی پای خود بایستد و ابتکار و توانایی خود را به میدان بیاورد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مذاکرات اخیر، هم دشمنی امریکا را نشان داد و هم ناتوانی آنها را.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ادامه اظهارات کینه جویانه شخصیت ها و محافل سیاسی و مطبوعاتی امریکا بر ضد نظام اسلامی و ملت ایران، از جمله ادعاهای آنها درخصوص موضوع حقوق بشر، خاطرنشان کردند: هرکسی هم که درباره حقوق بشر حرف بزند، امریکاییها حق ندارند حرف بزنند زیرا دولت امریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است.

ایشان با اشاره به پشتیبانی و حمایت مستمر امریکا از رژیم غاصب صهیونیستی و ظلم و شرارت این رژیم بر ضد مردم فلسطین از جمله مردم مظلوم غزه و جلوگیری از رسیدن کمترین امکانات غذایی و پزشکی به این مردم گفتند: آیان این موارد، ظلم و تخلف از حقوق بشر نیست. آیا در چنین شرایطی  این ها شرم نمی کنند که نام حقوق بشر را بر زبان می آورند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وعده انتخاباتی رئیس جمهور امریکا مبنی بر تعطیلی زندان گوانتانامو و عمل نکردن به این وعده بعد از گذشت پنج سال، خاطرنشان کردند: حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به مردم پاکستان و افغانستان و هزاران جنایات دیگر و همچنین شیوه های ناشناخته جنایتهای آنها در جهان، نشان دهنده ماهیت واقعی و ضد حقوق بشری امریکا است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: ما مدعی امریکا و بسیاری از دولتهای غربی درخصوص نقض حقوق بشر هستیم و ما گریبان آنها را در پیشگاه دادگاه افکار عمومی دنیا می گیریم و آنها پاسخی ندارند.

ایشان خاطرنشان کردند: ملت ایران با تکیه بر خداوند متعال، از همه موانع عبور خواهد کرد و به اهداف والای خود خواهد رسید.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، جایگاه مردم قم را در دوران مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بویژه مقاطع حساس، برجسته و ممتاز دانستند و تأکید کردند: قم به عنوان مرکز روحانیت شیعه و اسلام، نماد عظمت جمهوری اسلامی ایران است.

Share