مسوول انجمن خوشنویسان رشت:انجمنهای فرهنگی و هنری بازوی اصلی هنر شهر می باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ,مسوول انجمن خوشنویسان شعبه رشت  گفت:انجمنهای فرهنگی و هنری بازوی اصلی هنر شهر می باشند.  مسوولین شهر رشت با توجه بیشتر به انجمنهای فرهنگی و هنری می توانند سهم بسزایی در بالا بردن افق دید هنری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ,مسوول انجمن خوشنویسان شعبه رشت  گفت:انجمنهای فرهنگی و هنری بازوی اصلی هنر شهر می باشند.

sojodi مسوولین شهر رشت با توجه بیشتر به انجمنهای فرهنگی و هنری می توانند سهم بسزایی در بالا بردن افق دید هنری این شهرستان داشته باشند.

 مهدی سجودی مسوول انجمن خوشنویسان شعبه رشت ضمن اعلام این مطلب گفت : ضرورت تأسیس انجمن خوشنویسان رشت در وهله اول بالا بردن سطح فرهنگی ، هنری و نوشتاری جامعه به شکل صحیح و آکادمیک و در وهله دوم تشویق استعدادهای خلاق و ایجاد انگیزه و تحرک در فعالیتهای خوشنویسی این شهرستان می باشد.

سجودی با اشاره به اینکه برگزاری کلاسهای آموزشی و نشست های تخصصی باعث اعتلای هنر خوشنویسی خواهد بود گفت : در حال حاضر آموزش در این انجمن در سطوح مقدماتی ، ممتاز ، فوق ممتاز و استادی صورت می پذیرد و علاقمندان جهت عضویت در این انجمن می بایست دارای مدرک ممتاز خوشنویسی باشند.

وی به رابطه خوب دانشجویان و هنرمندان با انجمن خوشنویسان رشت اشاره کرد و گفت : لزوم دستیابی به یک رابطه مطلوب و گسترده ، انجام طرحهایی است که در دست اجرا داریم و این مهم می تواند ما را به هدف و چشم انداز انجمن که همانا شناخت ، بررسی ، احیا و بهبود هنر خطاطی شهر رشت است نزدیکتر نماید.

مسوول انجمن خوشنویسان شعبه رشت برنامه های آتی انجمن را برگزاری برنامه های آموزشی گسترده در سطح مدارس و دانشگاهها ، برگزاری آئین های تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان هنر خوشنویسی استان و اجرای مراسم مذهبی ( مشق نور ) ذکر کرد و گفت : این انجمن با سه دهه سابقه  و یکصد عضو تاکنون یکی از پر طرفدارترین محافل هنری در سطح شهر رشت بوده که به همت اساتید و مسوولین آن ( از گذشته تا حال ) به عنوان یکی از بازوان اصلی هنر خوشنویسی در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت فعالیت می نماید.

وی در پایان خواستار توجه هر چه بیشتر مسوولین شهرستان رشت به انجمنهای فرهنگی و هنری شد و افزود : حمایت مسوولین علی الخصوص مسوولین فرهنگی و هنری می تواند ما را در پیشبرد اهداف انجمن و رسیدن به ایده آل مطلوب یاری رساند و روح تازه ای در تن فرتوت خوشنویسی این شهرستان بدمد.

مهدی سجودی مسوول انجمن خوشنویسان رشت ، مدرس انجمن خوشنویسان ایران و دارای درجه استادی و مدیر و موسس آموزشگاه هنری سماع قلم در شهر رشت می باشد.

Share