مرگ مشکوک تروریست سعودی عامل حمله به سفارت ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده گردان‌های عبدالله عزام و عامل اصلی حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت که چند روز پیش توسط نیروهای امنیتی لبنان بازداشت شد به طرز مشکوکی امروز در بازداشتگاه فوت کرد. رسانه‌های دولتی لبنان گزارش دادند، ماجد الماجد فرمانده یک گروه وابسته به القاعده موسوم به “عبدالله عزام” […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده گردان‌های عبدالله عزام و عامل اصلی حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت که چند روز پیش توسط نیروهای امنیتی لبنان بازداشت شد به طرز مشکوکی امروز در بازداشتگاه فوت کرد.
رسانه‌های دولتی لبنان گزارش دادند، ماجد الماجد فرمانده یک گروه وابسته به القاعده موسوم به “عبدالله عزام” که چند روز پیش در بیروت دستگیر شده بود، در بازداشگاه فوت کرد. این خبر توسط مقامات لبنانی تایید شده است.

ماجد الماجدپیشتر منابع رسانه‌ای گزارش داده بودند که وضعیت جسمی الماجد الماجد در شرایط وخیمی قرار دارد و از احتمال مرگ خبر وی داده بودند. خیلی از تحلیلگران مرگ وی را مشکوک اعلام کرده‌اند.

گردان‌های عبدالله عزام مسئولیت حمله انتحاری به سفارت کشورمان در بیروت را به عهده گرفته بود. گزارش شده این گروه روابط نزدیکی با عربستان داشت و الماجد نیز خود دارای تابعیت سعودی بود.

بعضی تحلیلگران با اشاره به اینکه خبر دستگیری ماجد تنها چند روز پس از اعلام میشل سلیمان مبنی بر دریافت ۳ میلیارد دلار از عربستان برای ارتش لبنان جهت  خرید تسلیحات از فرانسه منتشر شد و این مبلغ بیشترین کمکی است که  تاکنون به ارتش لبنان می‌شود. این سوال را مطرح کردند که آیا پرداخت این مبلغ پول می‌تواند در سرنوشت الماجد موثر باشد.

با مرگ ماجد الماجد بسیاری مسایل در رابطه با هویت گردان‌های عبدالله عزام در ابهام باقی ماند. پیشتر آگاهان ابراز امیدواری کرده بودند که دستگیری ماجد نقش واقعی گردان‌های عبدالله عزام را در طول این چند سال مشخص خواهد کرد. اینکه آیا این گروه بخشی از یک شبکه‌ جهادی جهانی است و یا در خدمت اهداف بعضی کشورهای منطقه‌ای با هدف بحران سازی در جامعه شکننده لبنان قرار دارد؟/تسنیم

Share