امام جمعه آستارا در مراسم 9 دي:

مردم آستارا اجازه مسئولیت گرفتن افراد مساله دار را نمی دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه آستارا با بیان اینکه تفکرات اصلاح طلبی و مشارکتی قابل قبول مردم این شهرستان نیست گفت: افرادی که پایبند آموزه های دینی نبوده و تفکرات افراطی و مشارکتی دارند صلاحیت تصدی مسئولیت را ندارند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از ۸ دی نیوز، حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در جمع کثیری از مردم در مسجد محمد رسول الله (ص) این شهرستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری یک مرجع دینی و حمایت حداکثری ملت غیور ایران اسلامی به پیروزی رسید که دنیا را تکان داد.

hafez nia 034 حافظ نیا افزود:امام خمینی ره و مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی تمام معادلات استکبار را برهم زد و یک مدل دیگری از حکومت را به جهانیان عرضه کرد.

وی با تاکید بر اینکه مدل حکومت دینی بر پایه فطرت الهی و اهداف عالیه انسانی پایه گذاری شده است گفت: انقلاب اسلامی ایران بر پایه محوریت الهی و مردمی شکل گرفت که نظام سرمایه داری های جهان را در شوک عمیقی فرو برد.

امام جمعه آستارا با اشاره به انجام فتنه های مختلف علیه نظام و ملت ایران اسلامی از بدو انقلاب اسلامی افزود: فتنه های زیادی از اول شکل گیری انقلاب اسلامی بوجود آمد که با بصیرت و درایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر فرزانه انقلاب و حمایت مردم ولایتمدار ایران اسلامی در نطفه خفه شدند.

حافظ نیا با بیان اینکه برخی جریانات در دوران مختلف انقلاب با بی بصیرتی سعی در براندازی نظام داشتند اضافه کرد: متاسفانه برخی از احزاب با یک نیت خاصی با انقلاب همراه شدند و به دلیل منافع دنیوی زیر پرچم دشمن رفتند.

وی فتنه ۸۸ را فتنه ای چالش برانگیز و خظرناک عنوان کرد و گفت: فتنه ۸۸ از لحاظ ابعاد ماهیتی قابل مقایسه با دیگر فتنه ها نبود که به دلیل ضعف بصیرتی و انقلابی برخی خواص شکل گرفت.

امام جمعه آستارا با تاکید بر اینکه خواص بی بصیرت که عامل فتنه ۸۸ بودند خود را طلبکار انقلاب اسلامی می دانند خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی خواص بی بصیرت اسیر شهوت دنیوی شدند و به دلیل عدم اعتقاد قلبی و باورهای دینی و خود برتر بینی در باتلاق فتنه گرفتار شدند.

حافظ نیا ادامه داد : افرادی که فتنه ۸۸ را ایجاد کردند خود را بالاتر از رای مردم دیدند و با ادعای تقلب به شعور مردم ایران اسلامی توهین کردند.

وی با بیان اینکه یک عده بی بصیرت که گرفتار دام دشمن شده بودند به خیابان ها ریختند ابراز داشت: حرمت شکنی و هجمه به ارزش های دینی مردم توسط فتنه گران در روز عاشورا که به طرفداری از سران فتنه انجام شد قابل تحمل برای مردم دیندار و ولایتمدار ایران اسلامی نبود.

امام جمعه آستارا با تاکید بر اینکه ملت غیور ایران اسلامی عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و ارزش های دینی را برای خود خط قرمز می دانند افزود: ملت دیندار و ولایتمدار ایران اسلامی فارغ از تفکرات سیاسی وارد میدان شدند و با تمام وجود از ارزشهای دینی و انقلابی دفاع کرده و فتنه را خفه کردند.

حافظ نیا ادامه داد: متاسفانه عده ای الان پیدا شده اند که جریان فتنه ۸۸ را یک سوتفاهم تلقی می کنند درصورتی که عوامل فتنه ۸۸ با اعتبار حکومت اسلامی بازی کردند که قابل گذشت نیست.

امام جمعه آستارا با اشاره به روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و منویات رهبری در خصوص حمایت از دولتمردان دولت اعتدال تاکید کرد: همه ما گوش به فرمان ولایت مطلقه فقیه هستیم و تا زمانی که ملت ایران اسلامی گوش بفرمان رهبر فرزانه انقلاب باشند دشمنان داخلی و خارجی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

حافظ نیا خطاب به مسئولان عالی دولت تدبیر و امید در خصوص انتصاب افراد به پست های مهم و کلیدی اظهار کرد: مردم ولایتمدار و دیندار شهرستان آستارا به خوبی چهره های حامیان و ساکتین فتنه را می شناسند و اجازه ورود افراد مساله دار و افراطی و تفکرات انحرافی و مشارکتی را به پست های اجرایی نخواهند داد.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه مسئولان عالی در انتخاب افراد در پست های مهم اجرایی باید دقت بسیار زیادی داشته باشند افزود: مسئولان عالی باید افرادی را که به آموزه های دینی و ارزش های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه پایبند هستند را انتخاب کنند تا بتوانند با تاسی از منویات مقام معظم رهبری به مردم خدمت نمایند.

حاشیه های مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در شهرستان آستارا

*حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم شهرستان مرزی آستارا به حدی بود که جایی برای نشستن در مسجد محمد رسول الله(ص) نبود و جمع زیادی از مردم در بیرون مسجد حضور داشتند.

*حضور پر شور دانشجویان،دانش آموزان،بازاریان،کارگران،اساتید،نخبگان،علما در نوع خود کم نطیر بود.

*در این مراسم کلیپی از حوادث فتنه ۸۸ از بیلبورد تعبیه شده در داخل مسجد برای مردم پخش شد که حاضرین با دقت و تامل بیشتری به آن توجه داشتند.

*هنگامی که امام جمعه آستارا در سخنانی تفکرات افراطی و عوامل فتنه را محکوم نمود مردم با تکبیر سخنان وی را تایید کردند.

*هنگامی که امام جمعه آستارا در خصوص انتصاب افراد مسئله دار و افراطی و تفکرات مشارکتی به مسئولان عالی هشدار داد صدای تکبیر مردم غیور شهرستان بلند شد.

*در پایان این مراسم بیانیه ای در محکوم نمودن عوامل و سران فتنه برای حضار قرائت شد و در پایان هر بند از این بیانیه تکبیر بلند حاضران فضای مسجد را عطرآگین می نمود.

 

Share