امام جمعه خمام :

محرومیت دایمی حامیان فتنه از مناصب دولتی خواست مردم ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محرومیت دایمی فتنه‌گران و حامیان آنها از مناصب سیاسی و دولتی خواست مردم ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  حجت‌الاسلام علیرضا عاشوری امروز در نماز جمعه‌ این شهر با بیان اینکه تمام انبیا با طاغوت زمان خود مبارزه کردند، اظهار کرد: طاغوت، انسان طغیان‌گری است که بت وجود خود را بر مردم تحمیل می‌کند.

13920817000302_PhotoA

وی با اشاره به اینکه آمریکا همان ادعای فرعون را دارد، افزود: بنابراین وظیفه مردان الهی که ادعای پیروی از انبیا را دارند مبارزه با آمریکا بدون هیچ‌گونه ضعف و سستی است.

امام جمعه‌ خمام با تصریح بر اینکه مذاکره با آمریکا باید جنبه‌ای از مبارزه‌ ما با او باشد نه همراه شدن با او، گفت: یکی از عوامل موفقیت حضرت امام خمینی (ره) در عرصه‌های مختلف مبارزه این بود که هرگز از کسی غیر از خدا نترسید

وی ادامه داد: دشمنان همواره مایل بودند ترس خود را در دل‌های دیگران بیندازند اما مؤمنان نه تنها نمی‌ترسیدند، بلکه بر ایمان و استقامت آنها افزوده می‌شد.

عاشوری سالروز ارتحال پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را اوج عزا و ماتم عالم بشریت دانست.

وی حماسه‌ ماندگار ۹ دی ۸۸ را یکی از افتخارات تاریخ ملت ایران خواند و خاطرنشان کرد: این حماسه نشان دهنده‌ شور، شعور و بصیرت مردم مسلمان کشور ماست.

امام جمعه‌ خمام یادآور شد: در شرایطی که چهره‌ نفاق فتنه‌گران برای برخی از خواص سیاسی مشخص نشده بود و  ملت بپا خاستند و عقیده‌ راسخ خود را در دفاع از نظام، ولایت و ارزش‌های اسلامی رسماً اعلام کردند.

وی اضافه کرد: پس از حماسه ۹ دی بسیاری از افراد فریب خورده برگشتند، اما برخی اوضاع را وفق مراد خود نمی‌دیدند و راه سکوت را پیش گرفتند و گاهی در رسانه‌های زنجیره‌ای و یا بیگانه ابراز وجود می‌کردند.

عاشوری یادآور شد: اکنون همان افراد بیشتر به جنب و جوش افتاده و با نفوذ در برخی از دستگاه‌های دولتی حتی زمزمه‌ شکستن حصر سران فتنه را سر می‌دهند.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران در صدد برنامه‌ریزی برای دیدار با برخی از مراجع قم هستند، گفت: این افراد به‌جای اینکه با آب توبه خود را تطهیر کنند به فکر تسری دادن نجاست خود به دیگران هستند.

خطیب جمعه خمام افزود: اینها باید بدانند که ملت ایران همان حماسه‌آفرینان بصیرت ۹ دی هستند و هر زمانی که اشاره‌ مقتدای خود را ببینند بار دیگر قیام می‌کنند و آنها را خس و خاشاک به زباله‌دان تاریخ می‌ریزند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان اهانت کنندگان به ساحت مقدس عاشورای اباعبدالله (ع) را فراموش کرد، یادآور شد: فتنه‌گران در مقابل رقص و پایکوبی عوامل خود و سنگ‌باران نمازگزاران ظهر عاشورا و به آتش‌کشیدن پرچم عزای حسینی (ع) و … هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و از این اعمال برائت نکردند.

عاشوری ضمن اعلام حمایت قاطع خود از برخورد شجاعانه رئیس قوه قضائیه با حامیان فتنه، متذکر شد: ما و مردم خواستار محرومیت دایمی فتنه‌گران و حامیان آنها از مناصب سیاسی و دولتی هستیم./فارس

Share