لاهوتی

لاهوتی : راه آهن از اهمیت ویژه ای در رشد و توسعه کشورها برخوردار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: از بین سیستم های مختلف حمل و نقل ” راه آهن ” به دلیل مزایایی از قبیل قابلیت اعتماد بیشتر، داشتن هزینه مناسب، آلودگی کمتر محیط زیست، مصرف سوخت کمتر و غیره اهمیت ویژه ای در رشد و توسعه کشورها دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مهرداد لاهوتی شامگاه یکشنبه در جمع مسئولان افزود: مزایای حمل و نقل کانتینری همچون کاهش زمان توقف وسائط نقلیه، صرفه جویی در هزینه های بسته بندی و انبار، کاهش هزینه های تخلیه و بارگیری، کاهش صدمات وارده به کالا، کاهش زمان حمل و غیره باعث شده است که امروزه کشورهای پیشرفته بخش اعظم کالاهای خود را با کانتینر حمل کنند.

219756_838وی اظهارداشت: سیستم حمل و نقل هوایی بار جهت جابجایی بارهای مهم و با ارزش و با حجم کم که مسافت های طولانی با استفاده از مزایایی چون سرعت ایمنی و حفاظت کامل کالاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به مزایای نسبی آن غیرقابل جایگزینی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به اهمیت اقتصادی حمل و نقل دریایی نیز اشاره کرد و گفت: خطوط کشتیرانی با حمل کالا از طریق راه های آبی سهم عمده ای را در جابجایی کالا دارند.

وی افزود: عمده ترین روش حمل و نقل کالا، کشتیرانی تجاری یا باربری از طریق راه های آبی است.

 لاهوتی اظهارداشت: با گسترش فعالیت های گوناگون دریایی و افزایش حجم مبادلات بازرگانی بین کشورها اهمیت حمل و نقل کالا از سوی کشتی بیش از پیش جلوه گر شده است.

وی اظهارداشت: حمل و نقل از عناصر لازم برای توسعه اقتصادی کشور به حساب می آید و در بین شیوه های مختلف حمل و نقل مثل حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی، حمل و نقل دریایی به جهت صرفه جویی هایی که در هزینه ها می کند، اهمیت بیشتری داشته و اساس حمل و نقل جهان را شامل می شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: حمل و نقل از این جهت که نیمی از قیمت تمام شده کالاها را تشکیل می دهد برای کشورهای در حال توسعه اهمیت بیشتری دارد.

Share