لاهوتی:هدفمندی یارانه ها در قالب تبصره الحاقی به تلفیق داده می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نماینده مردم لنگرود با اشاره به اینکه دولت در خصوص هدفمند کردن یارانه ها تاکنون سکوت کرده و هیچ بحثی در بودجه نداشته، گفت: طی جلسه ای که اعضای کمیسیون تلفیق پنجشنبه گذشته با رئیس جمهور داشت، قرار شد که دولت با ارائه تبصره الحاقی به تلفیق، در مورد عدد کلی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نماینده مردم لنگرود با اشاره به اینکه دولت در خصوص هدفمند کردن یارانه ها تاکنون سکوت کرده و هیچ بحثی در بودجه نداشته، گفت: طی جلسه ای که اعضای کمیسیون تلفیق پنجشنبه گذشته با رئیس جمهور داشت، قرار شد که دولت با ارائه تبصره الحاقی به تلفیق، در مورد عدد کلی آن در بودجه به تفاهم برسد.

lahoti1  مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به اینکه تاکنون در کمیسیون تلفیق کلیات بودجه به تصویب رسیده است، اظهار کرد: عمده منابع در کلیات بودجه، منابع مالیاتی است که مقدار آن در بودجه ۹۳ حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان می‌باشد در حالی که در بودجه ۹۲ مقدار منابع مالیاتی ۵۶ هزار میلیارد تومان بوده که دولت در بودجه امسال مقدار ۱۷.۹ درصد پیش بینی وصول منابع مالیاتی خود را بالا برده است.

وی با اشاره به اینکه بنده به عنوان مخالف لایحه بودجه در تلفیق صحبت کردم، افزود: پیش بینی می کنیم تا پایان سال دولت حداقل ۴۹ هزار میلیارد تومان از ۵۶ هزار میلیارد تومان را وصول می کند؛ در صورت وصول این مقدار، نتیجه می گیریم که ۳۴ درصد هم عملکرد بیشتری نسبت به سال گذشته پیش‌بینی کرده است، با توجه به اینکه سقف مالیات ما افزایش نمی یابد و نرخ مالیاتی ما همان است؛ لذا استدلال دولت این است که می تواند منایع مالیاتی جدیدی کشف کند، در مجموع این ۶۶ هزار میلیارد تومان منابع مالیاتی در کلیات بودجه به تصویب رسید.
نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به اینکه در بحث نفت بودجه مصوب ما در سال ۹۲، ۶۱ هزار میلیارد تومان بوده، گفت: پیش بینی ما این است که بتوانیم تا پایان سال جاری ۴۷ هزار میلیارد تومان وصول کنیم، دولت در بودجه ۹۳، ۷۵ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جهت منابع نفتی پیش بینی کرده است، که به نسبت بودجه مصوب ۹۲ حدود ۲۳.۵ درصد افزایش پیش‌بینی کرده است و به نسبت عملکرد نیز ۵۹.۸ درصد افزایش در نظر گرفته است.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: میزان صادرات نفت و معیانات آن را نیز مصوب کردیم که مجموعا یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه است و از این تعداد یک میلیون بشکه نفت خام و ۲۰۰ هزار بشکه نیز معیانات نفتی در نظر گرفته شده؛ دولت نرخ نفت را امسال صد دلار در نظر گرفته است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص نرخ ارز دولتی بیان کرد: برای اینکه بانک مرکزی دلار را تبدیل به ریال کند، نرخ هر دلار ۲۶۵۰ تومان تصویب شد.
لاهوتی اضافه کرد: حدود ۳۷ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای عمران کشور پیش بینی شده که سال گذشته ۵۶ هزار میلیارد تومان بوده است و از این مقدار ۱۵ هزار میلیارد تومان عملکرد داشتیم؛ اما تحلیل ما این است که با در نظر گرفتن ۱۹۵ هزار میلیارد تومان منابعی که دولت پیش بینی کرده و همچنین با نگرانی هایی که در بخش مالیاتی داریم، در منابع وصولی حدس ما این است که بتوانیم حدود ۱۴۳ هزار میلیارد تومان وصول کنیم که حدود ۱۲۵ هزار میلیارد تومان از این مقدار شامل هزینه های جاری دولت نظیر حقوق ها است و ۱۸ هزار میلیارد تومان نیز برای کارهای عمرانی می باشد.
وی اظهار کرد: ما در قانون اصلاح بودجه ۹۲، دولت از محل حساب صندوق توسعه ملی عددی را برای پیش پرداخت های فاینانس پیش بینی کرده که بتواند ۳۴ میلیارد دلار فاینانس داشته باشد؛ البته این ۳۴ میلیارد دلار در اختیار دولت است. در نتیجه امیدواریم بتوانیم این ۳۴ میلیارد دلار را به بدنه عمرانی کشور تزریق کنیم. با توجه با اینکه حدود ۲۲ میلیارد دلار پول ما در بانک های کشور چین است، عملا آنان برای انجام فاینانس در ایران علاقمندند و طبق آنچه که دولت بیان کرده تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان هم برای کارهای اداری آن هزینه شده که در گیلان راه آهن رشت به قزوین، ۱۱ کیلومتر باقی مانده اتوبان در رودبار، سد شهر بیجار و سد شفارود شامل فاینانس می شوند.
نماینده شهرستان لنگرود گفت: تاکنون بخش درآمدی و جداول درآمدی در تلفیق تمام شده و وارد موارد تبصره ای شده ایم که امیدواریم بررسی بودجه تا پنجشنبه همین هفته با دو شیفت کاری که داریم، به اتمام برسد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: دولت در خصوص هدفمند کردن یارانه ها تاکنون سکوت کرده و هیچ بحثی در بودجه نداشته و طی جلسه ای که اعضای کمیسیون تلفیق پنجشنبه گذشته با رئیس جمهور داشتیم، قرار شد که دولت با ارائه تبصره الحاقی به تلفیق، در مورد عدد کلی آن در بودجه به تفاهم برسیم. همچنین طی این جلسه در خصوص نحوه عملکرد، راهکارها و مشاوره هایی داشتیم./ایسنا

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share