لاهوتی:خرید و فروش مسکن مهر آزاد شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درباره آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر در آینده نزدیک که از سوی وزیر راه و شهرسازی اعلام شده است، گفت: به دلیل اینکه یک سری محدویت ها نمی تواند برای همیشه پایدار باشد نقل و انتقال مسکن مهر قابل قبول […]

واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور با مشکل نبود خدمات زیرساختی ضروری مواجه هستند

lahotiبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درباره آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر در آینده نزدیک که از سوی وزیر راه و شهرسازی اعلام شده است، گفت: به دلیل اینکه یک سری محدویت ها نمی تواند برای همیشه پایدار باشد نقل و انتقال مسکن مهر قابل قبول است به طوری که شاید شخصی کارمند باشد و مامور به خدمت در شهر دیگری شود؛ در این شرایط باید امکان خرید و فروش برای وی فراهم شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم با بیان اینکه انتقال مسکن مهر اجتناب ناپذیر است، افزود: اگر خرید و فروش مسکن مهر آزاد نشود این نقل و انتقال به شکل های دیگر صورت می گیرد به طوری که بیشتر واحدهای مسکن مهر که تحویل شده به صورت وکالتی نقل و انتقال می شوند؛ از این جهت خرید و فروش منعی ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت امتیازهایی برای دهک های پایین قائل شده که بر اساس آن در صورتی که این افراد از تسهیلات مسکن و امکان دولتی استفاده نکردند مشمول مسکن مهر می شوند؛ در این شرایط اشخاص یا می توانند از این امتیازات استفاده کنند یا می توانند آن را به دیگری واگذار کنند.

وی با اشاره به اینکه باید چارچوبی برای نقل و انتقال مسکن مهر در نظر گرفت، افزود: به عنوان مثال نقل و انتقال مسکن مهر قبل از تحویل واحد به شخص اقدام درستی نیست.

لاهوتی با تاکید بر اینکه باید شروطی برای واگذاری مسکن مهر قائل شد، گفت: باید شرایطی گذاشت تا متقاضی مسکن مهر نتواند بعد از ۴ تا ۵ سال نسبت به خرید و فروش این واحدها اقدام کند.

عضو فراکسیون فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: اگر امکان خرید و فروش قبل از واگذاری مسکن مهر فراهم شود از آنجایی که متقاضیان این واحدها عمدتا از دهک های پایین جامعه هستند ناچار به واگذاری حواله خود هستند.

این نماینده مردم تاکید کرد: نقل و انتقال مسکن مهر باید با در نظر گرفتن شرایط زمانی البته با قائل شدن استثناء برای برخی افراد باشد به طوری که اگر شاید شخصی متقاضی اسکان در شهر دیگری باشد بتواند نسبت به فروش واحد خود اقدام کند./مجلس نیوز

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

 

Share