کنسرت ارکستر سمفونیک هخامنش در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهبر ارکستر سمفونیک هخامنش با اشاره به نحوه تشکیل این ارکستر و فعالیت‌های انجام شده، اظهار کرد: ارکستر سمفونی بزرگ هخامنش از دو سال پیش فعالیت خود را با هدف اعتلای فرهنگ و هنر و جایگاه موسیقی استان قزوین آغاز کرده است. اسماعیل خانی افزود: این ارکستر در ابتدا با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهبر ارکستر سمفونیک هخامنش با اشاره به نحوه تشکیل این ارکستر و فعالیت‌های انجام شده، اظهار کرد: ارکستر سمفونی بزرگ هخامنش از دو سال پیش فعالیت خود را با هدف اعتلای فرهنگ و هنر و جایگاه موسیقی استان قزوین آغاز کرده است.

orkestrاسماعیل خانی افزود: این ارکستر در ابتدا با تیم ۳۷ نفره تشکیل شد و اکنون افراد این تیم هنری به ۶۰ نفر رسیده است.

وی آغاز کار موسیقی خود را از کودکی عنوان کرد و گفت: به صورت حرفه‌ای نزد اساتیدی مانند کامبیز روشن‌روان، فرهاد فخرالدینی و معین دهلوی ادامه داده و رهبری ارکستر را نزد منوچهر صبهایی آموخته‌ام.

این هنرمند جوان کشورمان به ترکیب نوازندگان گروه ارکستر هخامنش اشاره کرد و ادامه داد: این ارکستر از گروه زهی، ویلن یک، ویلن دو، آلتو، ویلنسل، گروه مضرابی تار، سنتور، عود، بخش بادی نی، بخش کوبه‌ای تنبک، سنج، دف و پیانو تشکیل شده است.

*گیلان مهد هنرمندان موسیقی است

خواننده ارکستر ملی هخامنش نیز در گفت‌وگو با فارس در زمینه کارنامه هنری خود اظهار کرد: موسیقی را در ابتدا نزد برادرم اسماعیل خانی آموختم و با علاقه وافری که به ساز «نی» داشتم در محضر استاد اسحاق چگینی این ساز را آموزش دیدم.

لطفعلی‌خانی، افزود: عقیده دارم «همیشه صداست که می‌ماند»، بنابراین آواز را نزد استاد فرهیخته حمیدرضا نوربخش فرا گرفتم.

خواننده ارکستر ملی هخامنش، حضور در گیلان را بهانه خوبی برای گسترش این نوع موسیقی دانست و گفت: گیلان مهد هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی است و از اینکه بتوانیم هنر خود را به مردم فرهنگ دوست این استان عرضه کنیم، خوشحال هستیم.

وی از حمایت  تمام دست‌اندرکاران اجرای کنسرت به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شهرداری رشت و کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان قدردانی کرد.

*درآمد ارکستر هخامنش صرف کودکان بی‌سرپرست می‌شود 

  ارکستر هخامنش با مدیریت محمدحسین فدایی و سرپرستی و رهبری اسماعیل خانی به عنوان بزرگ‌ترین ارکستر و نخستین ارکستر ملی قزوین و با کسب درجه‌ ۲ هنری از معاونت دفتر موسیقی ایران به مدت ۳ سال مشغول به کار است.

تعداد نوازندگان این ارکستر بیش از ۵۰ نفر است و علاوه بر نوازندگان و هنرمندان استان قزوین، تعدادی از نوازندگان برجسته کشور و ارکستر ملی ایران نیز در برخی از اجراها ارکستر را یاری می‌کنند.

ارکستر ملی هخامنش روزهای ۳۰ دی جاری، یک و دوم بهمن امسال در تالار بزرگ گلستان واقع در جاده رشت‌ـ فومن اجرا دارد.

درآمد اجرای این کنسرت صرف کودکان بی‌سرپرست و ایتام می‌شود./فارس

Share