استاندار گیلان عنوان کرد :

فقط ۶۰ نفر از اعتبارات بانک های گیلان استفاده میکنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با بیان اینکه ۵۲ هزار نفر کشاورز با بدهی اندک در خط قرمز بانک‌های استان هستند گفت: بسیاری از اعتبارات بانک‌ها به ۶۰ نفر در گیلان اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با ابراز نارضایتی از وضعیت اشتغال استان اظهار کرد: بررسی طرح‌ها و پیگیری موضوع‌ها رضایتمند نیست.

najafi

وی به تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در گیلان اشاره کرد و افزود: اشتغال موجود در استان روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود.

نجفی با بیان اینکه بعضی از مدیران به‌راحتی از کنار وضعیت اشتغال گیلان می‌گذرند، تصریح کرد: مدیران باید دغدغه توسعه و اشتغال استان را داشته باشند.

استاندار گیلان بانک‌ها را همراه مدیران برای ایجاد اشتغال در استان دانست و بیان کرد: اگر بانک‌ها در بحث اشتغال گیلان همکاری نکنند ناامنی استان را به طرف بانک‌ها هدایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: اگر استان ناامن شود بانک‌ها بی‌تردید در امنیت نیستند.

* ۸ و ۹ دی روز حمایت از ولایت

نجفی در ادامه به نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بزرگداشت هشتم و نهم دی را در پیش داریم و این روزها پاسداشت حمایت از ولایت فقیه است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه حضور نداشتن مدیران کل، روسای سازمان‌ها و مدیران بانک‌ها به غیر از دیدار با شخص نخست بانک‌ها و وزرا باید با اطلاع استاندار باشد، اظهار کرد: بقیه جلسه مدیران برای حضور در جلسه‌های استانداری باید لغو شود و معاونان دیگر به جلسه استانداری ورود نکنند.

وی خواستار بررسی دوباره موضوع‌های کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با مسئولیت معاون امور برنامه‌ریزی استاندار شد و خاطرنشان کرد: وضعیت بخشنامه‌های کشور به بانک‌های استان باید مشخص شود.

نجفی پیگیری تخصیص اعتبارات ملی را از موارد ارزشیابی مدیران گیلان عنوان کرد و یادآور شد: آمار کارگروه اشتغال تا شنبه هفته آینده باید ارائه شود.

* دیدار استاندار و نمایندگان گیلان با رئیس جمهور

استاندار گیلان با اشاره به دیدار نمایندگان گیلان در دوشنبه هفته آینده با رئیس جمهور، بیان کرد: اسامی مدیران عامل بانک‌هایی که برای گیلان مشکل ایجاد می‌کنند را به رئیس جمهور اعلام می‌کنیم.

وی خواستار درک وضعیت موجود توسط مدیران دستگاه‌های مختلف گیلان شد و تصریح کرد: ۴۰ تا ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در استان بیکار هستند.

* اعتبارات بانک‌ها در اختیار ۶۰ نفر در گیلان

نجفی با بیان اینکه بسیاری از اعتبارات گیلان در اختیار ۶۰ نفر است، خاطرنشان کرد: تعداد ۵۲ هزار نفر کشاورز به دلیل بدهی اندک در خط قرمز بانک‌ها هستند و این موضوع را چگونه باید به مردم اعلام کنیم.

استاندار گیلان بر ارائه آمار صحیح توسط مدیران تاکید کرد و یادآور شد: تمام مدیران دستگاه‌های مختلف باید برای ایجاد اشتغال در استان همراهی داشته باشند.

وی با اشاره به ارسال نامه به معاون اول رئیس جمهوری، وزیر اقتصاد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی گیلان به دلیل نبود نقدینگی در حال تعطیل شدن هستند.

* مدیران در مقابل مردم بیکار خجالت بکشند

نجفی کاهش نقدینگی را به دلیل تغییر نرخ ارز عنوان کرد و افزود: حیای مدیران باید در مقابل مردم بیکار و خانواده شهدا باشد و پیش آنها خجالت بکشند.

استاندار گیلان بر برگزاری جلسه کارگروه اشتغال استان هر ۱۵ روز تاکید کرد و گفت: تمام منابع اختصاص داده شده به گیلان باید تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به ایجاد ۲۲ هزار و ۵۳۲ شغل از ابتدای سال جاری تاکنون در استان، تصریح کرد: اگر مشکلی برای ایجاد اشتغال ایجاد شود تمام مدیران گیلان باید پاسخگو باشند./فارس

Share