تحت پوشش آموزشگاه زبان

فعالیت بی سر و صدای دانشگاه احمدی نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از مرد جوان حاضر در دفتر می‌پرسم: راست است که اینجا وابسته به آقای احمدی‌نژاد است؟ می‌خندد و با صراحت می‌گوید بله. اما برخی‌ها کج‌سلیقگی می‌کنند و دوست ندارند دانشگاه آقای احمدی‌نژاد فعالیت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گزارش خبرنگار «اعتماد» که به عنوان دانشجو به دانشگاه ایرانیان رفته بود:

ahmadi-daneshgah «آموزشگاه شرکت طلیعه کاوش» ؛این تنها تابلویی است که بر نمای ساختمان چهار طبقه در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر به چشم می‌آید؛جایی که ظاهرا دانشگاه ایرانیان وابسته به محمود احمدی‌نژاد قرار است نخستین قدم‌ها را از آنجا شروع کند. از پله‌ها که بالا بروی با یک نگاه به بردهای راهروها متوجه می‌شوی که اینجا مرکزی برای آموزش بورس و بازاریابی است. وقتی می‌گویم برای ثبت‌نام در کلاس‌های زبان آمده‌ام نگهبانی به طبقه دوم راهنمایی‌ام می‌کند و حالا در طبقه دوم چیزی حدود هفت نفر هستند که همگی سخت مشغول پاسخگویی به تلفن‌هایشان هستند.
مکالمات به همین دوره‌های بورس و سرمایه مربوط است. یکی از دختران جوان می‌گوید این شرکت زیرنظر سازمان بورس فعالیت دارد. ظاهرا اصلا خبری از برگزاری دوره‌های آموزش زبان دانشگاه ایرانیان ندارند. با چند تلفن به طبقه پایین هدایت می‌شوم. در طبقه پایین دو کلاس دیده می‌شود. همان کلاس‌هایی که در سایت دانشگاه ایرانیان تصاویر آنها منتشر شده بود. کلاس‌های مجهز به لپ‌تاپ و گنجایش چیزی حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر. در ورودی این دو کلاس با رمز مخصوص گشوده می‌شود. مردجوانی شروع به توضیح دادن می‌کند و می‌گوید که امروز نخستین روز کاری‌شان است.
هنوز از سیستم و خط تلفن و فرم هیچ خبری نیست. از روند برگزاری کلاس‌ها می‌پرسم که مرا به مکالمه تلفنی با یکی از روسایش ارجاع می‌دهد، شاید هنوز تصور نمی‌کردند فردی برای دوره‌های آموزش زبان به دفترشان برود.
از مرد آن طرف خط درباره مجوز برگزاری دوره‌ها می‌پرسم که می‌گوید اگر مجوز نداشتیم فعالیت نمی‌کردیم. اطمینان می‌دهد که مدرک‌مان به مهر «دانشگاه ایرانیان» مزین می‌شود و هیچ مشکلی نیست. درباره هزینه بالای تعیین سطح که می‌پرسیم می‌گویند که هم آزمون کتبی برگزار می‌شود و هم شفاهی. هزینه بالا هم به همین علت است.
از مرد جوان حاضر در دفتر می‌پرسم: راست است که اینجا وابسته به آقای احمدی‌نژاد است؟ می‌خندد و با صراحت می‌گوید بله. اما برخی‌ها کج‌سلیقگی می‌کنند و دوست ندارند دانشگاه آقای احمدی‌نژاد فعالیت کند. می‌پرسم خود آقای احمدی‌نژاد هم به اینجا می‌آیند؟ می‌گوید ان‌شاءالله حتما می‌آیند و تدریس هم می‌کنند. درباره مشایی می‌پرسم و حضورش در این دفتر، بازهم می‌خندد و می‌گوید ان‌شاءالله آقای مشایی هم می‌آیند و تدریس می‌کنند.

از فعالیت دانشگاه ایرانیان و زمان پذیرش دانشجو می‌پرسم، می‌گوید: بنا بود از بهمن ماه همین امسال فعالیت دانشگاه آغاز شود اما آنقدر کارشکنی کرده‌اند که این امر میسر نشد و وادار شدیم این کار را به تاخیر بیندازیم و آغاز به کار دانشگاه را به مهر ماه سال بعد موکول کنیم اما تصمیم گرفته شد که ابتدا مرکز آموزش زبان آغاز به کار کند. درباره شیوه‌های جذب دانشجو می‌پرسم که ظاهرا اطلاعی ندارد اما تاکید دارد که برای همه رشته‌ها و دوره‌ها از مهرماه سال بعد دانشجو جذب می‌کنند.

 دانشگاه ایرانیان نیمه دولتی است

از هزینه بالای دوره‌ها شکایت می‌کنم و می‌پرسم مگر اینجا خصوصی است؟ می‌خندد و حواله‌مان می‌کinde1xند به مقایسه این قیمت‌ها با دانشگاه تهران. می‌گویند مدرس‌هایشان این قیمت را تعیین کرده‌اند وگرنه اینجا یک دانشگاه نیمه‌دولتی است. می‌پرسم وقتی وزارت علوم می‌گوید مجوز ندارید چطور نیمه دولتی هستید؟ نداشتن مجوز را رد می‌کند و می‌گوید همه مجوز‌ها را دارند اما برخی نمی‌خواهند که این دانشگاه سر پا شود. از ارتباط این دفتر با دفتر طبقات بالا و دوره‌های بازار بورس و سرمایه می‌پرسم که می‌گوید زیاد باهم ارتباطی نداریم. توضیحات قانع‌کننده نیست اما در کسوت یک زبان‌آموز بیش از این نمی‌توان کنجکاوی کرد. به امید کلاسی که احمدی‌نژاد استاد آن باشد بدرقه‌ام می‌کند و من از دفتر دانشگاهی که دو کلاس دارد و سه کارمند بیرون می‌آیم.

 فعالیت بی‌سر و صدای دانشگاه احمدی‌نژاد

دانشگاه احمدی‌نژاد از زمان مطرح شدن نامش تا به حال همواره حاشیه‌ساز بوده است. از برداشت ۱۶ میلیارد تومانی از حساب نهاد ریاست‌جمهوری برای این دانشگاه گرفته تا بحث مجوز فعالیت آن حاشیه‌ساز بوده است اما احمدی‌نژاد و همراهانش توجهی به این حاشیه‌ها نداشتند و همواره تاکید می‌کردند که دارای مجوزهای لازم هستند. حالا دانشگاه ایرانیان بی‌توجه به تاکیدات وزارت علوم درباره مجوز نداشتن‌شان یکی از دفاترش در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر را راه‌اندازی کرده و مشغول ثبت‌نام از زبان آموزان است تا آن‌گونه که از گفته‌هایشان بر می‌آید از مهر ماه سال بعد نیز قدم‌های جدی برای پذیرش دانشجو را هم بردارند. محمود احمدی‌نژاد هنوز هم مثل دوران ریاست‌جمهوری‌اش توجهی به مواردی مثل قانون و مجوز ندارد و تنها به این امید است که بی‌سر و صدا فعالیتش را آغاز کند و به تدریج به عرصه اصلی کشور بازگردد. حالا دانشگاه ایرانیان برنامه‌های متنوعی برای فعالیتش دارد و قدم‌های ابتدایی را هم برداشته است قدم‌هایی که مشخص نیست برخورد وزارت علوم با آنها چیست؟

Share