معارفه رئيس جديد جهاد دانشگاهي گيلان

فصل جدیدی از فعالیت‏های جهاددانشگاهی آغاز شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تودیع و معرافه روسای جدید و قدیم جهاد دانشگاهی گیلان صبح امروز در پژوهشکده محیط زیست برگزار شد.

rasaei به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس جمشید رسایی توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی در کنار حفظ استقلال مراکز جهاددانشگاهی را یکی از راهبردهای جدی جهاددانشگاهی استان برشمرد و اظهار کرد: توسعه امکانات، افزایش تجهیزات و برنامه ریزی برای جذب نیروهای انسانی از جمله برنامه ها جهت گسترش فعالیت های جهاددانشگاهی است.

وی با اشاره به کاستی هایی که در دوره های قبل متوجه جهاددانشگاهی استان شده است گفت: از تلاش های مثبتی که تمامی مدیران داشتند باید تشکر شود.

رئیس جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به فعالیت ۵ مرکز علمی کاربردی در استان افزود: بیش از ۳ هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

وی ارتقای کیفی فعالیت های آموزشی جهاد و توسعه آموزش های کوتاه مدت را از اهداف مورد توجه بیان و تصریح کرد: موسسه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی با داشتن ۲ هزار دانشجو یکی از موسسات مهم جهاددانشگاهی در کشور در بخش آموزش محسوب می شود.

مهندس رسایی بررسی و ایجاد تعادل در حوزه های مختلف را یکی از اولویت های جهاددانشگاهی برشمرد و ادامه داد: تعامل با مراکز جهاددانشگاهی سایر استانها و استفاده از تجربیات و قبول پروژه های ملی از دیگر راهبردهای کاری جهاددانشگاهی استان خواهد بود.

وی فعالیت در حوزه فرهنگی را یکی از برنامه های مهم و مورد توجه در واحد استانی جهاددانشگاهی خواند و بر لزوم گسترش فعالیت های فرهنگی در حوزه های مختلف تاکید کرد.

رئیس جهاددانشگاهی گیلان بر تقویت نیازسنجی و گسترش ارتباطات در جهاددانشگاهی تاکید کرد و گفت: فصل جدیدی از فعالیت های جهاددانشگاهی در دولت تدبیر و امید اجرا می شود.

مهندس رسایی خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای انسانی و استعدادیابی مهم ترین مولفه ای است که مورد توجه مدیران جهاددانشگاهی استان است.

وی همچنین به موضوع بهبود وضعیت دریافتی‏ها، اصلاح وضعیت جذب نیروی انسانی و دیگر برنامه کاری خود در جهاددانشگاهی استان اشاره کرد.

رئیس جهاددانشگاهی گیلان در پایان خطاب به مدیران دستگاه‏های اجرایی و استاندار مردمی گیلان گفت: برای حل هرگونه مشکلات می‏توانند به توانمندی و پتانسیل جهاددانشگاهی اعتماد کنند و جهاددانشگاهی تکیه گاهی خواهد بود در کنار مدیرانی که به توسعه استان می اندیشند و من تضمین می کنم که همکاران ما در جهاددانشگاهی تمام سعی و تلاش خود را در جهت حل مشکلات دستگاههای اجرایی استان بکار ببرند و موجبات توسعه و پیشرفت استان را بیش از گذشته فراهم کنند.

در دوران سازندگی به دلیل توجه به مسائل زیربنایی، انسداد سیاسی پیش آمد
alamسیروس عالم رئیس سابق جهاددانشگاهی واحد استان گیلان در مراسم معارفه رئیس جدید به چگونگی شکل گیری گفتمان انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی پس از مشروطیت و توسط علما با همراهی مردم به پیروزی رسید و موجبات بیداری اسلامی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه سیر تحولات انقلاب در طول سالیان اخیر قابل تامل است، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی بعد از رکود کوتاه در عرصه ایران اسلامی توانست در مقابله با گفتمان لیبرالیستی و مارکسیستی و با رای مردم به پیروزی برسد.

رییس سابق جهاد دانشگاهی واحد استان گیلان به زایش ها و ریزش های انقلاب اسلامی در طول تاریخ شکل گیری انقلاب اشاره کرد و افزود: وجود زایش ها و ریزش های انقلاب در مسیر اعتلای آن بسیار تاثیرگذار بود و دفاع مقدس نمونه ای از این زایش ها بود که با حضور مردم به حماسه هشت سال دفاع مقدس تبدیل شد.

عالم در خصوص ریزش های انقلاب در طول چند سال اخیر یادآور شد: در دوران سازندگی به دلیل توجه به مسائل زیربنایی، انسداد سیاسی پیش آمد و تفکر اصلاحات توانست بنیان های آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی را ظهور و جلوه دهد.

وی افزود: بعد از دوران اصلاحات گفتمان عدالت و مهرورزی در جامعه براساس زایش انقلاب اسلامی ظهور یافت اما این گفتمان به دلیل نگاه طالبانیسم به زایش اعتدال، تدبیر و امید منجر شد.

عالم ادامه داد: مطمئنا تفکر طالبانیسم به تفکر اعتدال و مهرورزی لطمه زد و مردم از آن روی گردان شدند و زایشی مجدد از اعتدال که همان تدبیر و امید بود بوجود آمد و انتخاب گزینه مردم در گفتمان اعتدال و تدبیر نشان دهنده بی تدبیری هایی که صورت گرفته است می باشد.

رییس سابق جهاد دانشگاهی واحد استان گیلان با بیان اینکه جهاددانشگاهی دارای توانایی های بالفعل بسیاری است اضافه کرد: این توانایی ها باید مورد توجه مسئولین عالی رتبه قرار بگیرد.

عالم به افتتاح آزمایشگاه کنترل کیفیت آب در دوران مدیریت خود اشاره کرد و گفت: این پروژه که توسط جهادگران جهاددانشگاهی انجام شد یکی از پروژه های مهم در کشور است که می تواند توسط مسئولین کشوری و استانی در راستای توسعه مورد استفاده قرار گیرد.

وی به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و اهمیت و جایگاه این نهاد انقلابی در انجام فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی مسئولیت ویژه‌ای در نشر مبانی فکری و تبیین مواضع اصولی و ارزشی در راستای تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی دارد.

رییس سابق جهاد دانشگاهی واحد استان گیلان همچنین به پتانسیل های علمی و پژوهشی مراکز جهاددانشگاهی در شهرستان اشاره و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی شهرستانها یکی از نکات مهم و قابل توجه است.

وی به رویکرد مدیران جدید جهاد دانشگاهی در راستای استقلال مراکز و موسسات پژوهشی اشاره و خاطرنشان کرد: این روحیه در پیشرفت فعالیت های جهاد دانشگاهی بسیار مهم و قابل تحسین است./ایسنا

 

Share