استاندار گيلان در مراسم معرفي فرماندار صومعه سرا

فرمانداران باید توسعه گرا باشند/بیکاری ریشه بزهکاری های اجتماعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی با بیان اینکه منابع دولت نیز برای رسیدن به این اهداف محدود می باشد، افزود: فرمانداران در شهرستان ها باید بر اساس وظایفی که برای جذب سرمایه گذاری و ایجاداشتغال دارند، توسعه گرا و با مسائل اقتصادی آشنا باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در مراسم تقدیراز استاندار پیشین و معرفی فرماندار جدید شهرستان صومعه سرا با تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و فرزند صالح ایشان امام جعفر صادق (ع) گفت : وحدت و یکپارچگی مسلمانان سبب شد که امام راحل به گرامیداشت هفته وحدت توجه ویژه ای داشته باشند و رهبرمعظم انقلاب نیز بارها در بیاناتشان بر اتحاد هرچه بیشتر جهان اسلام تاکید داشته اند.

najafi9دکترنجفی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه افزود: در کشورهایی که از نفاق و دودستگی ضربه خورده اند به خوبی اهمیت حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمانان را مشاهده می کنیم.

وی وجود با برکت پیامبر را یکی از بهترین مشترکات برای تقویت وحدت اسلامی عنوان کرد و اظهارداشت: ایشان در کنار توصیه به حفظ مکارم اخلاق و انجام فرایض دینی بر اتحاد بین مسلمین تاکیدات بسیاری داشته اند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش توجه به اصول اخلاقی و ارزشها از افتخارات مکتب اسلام دانست ودر مورد ویژگی های مدیران گفت: مردم از مدیران جز پاکدستی ، اخلاق ، کاروتلاش برای بالا بردن معیشت آنان ، تامین مسکن، اشتغال و رفاه چیز دیگری نمیخواهند و دولت دکتر روحانی نیز با امیدی که در جامعه دمیده است، به دنبال رسیدن به این اهداف است.

دکتر نجفی با بیان اینکه منابع دولت نیز برای رسیدن به این اهداف محدود می باشد، افزود: فرمانداران در شهرستان ها باید بر اساس وظایفی که برای جذب سرمایه گذاری و ایجاداشتغال دارند، توسعه گرا و با مسائل اقتصادی آشنا باشند.

وی تصریح کرد: فرمانداران در شهرستان ها باید در کنار پویایی ، داشتن تدبیر و روحیه ولایت مداری با نگاه اقتصادی عمیق و کارشناسی ، تمام تلاششان را برای کاهش بیکاری و بهبود معیشت مردم بکار گیرند

وی تاکید کرد : بر اساس گزارشات مستند ، بیکاری ریشه اصلی بسیاری از بزهکاری های اجتماعی در گیلان است ، از این رو کاهش بیکاری موجب تاثیرات فرهنگی و اجتماعی مثبت می شود .

استاندار گیلان با اشاره به نامه های مردمی به وی در سفر به شهرستان ها گفت : حل مشکلات مردم و رسیدن به اهداف نظام نیازمند تلاش همه مسئولان و مدیران در همه قوه ها است .

وی همچنین از توزیع مرحله اول سبد کالای دولت در گیلان از اوایل بهمن ماه خبر داد و گفت : ۵۶۰ هزار خاkhososi98نوار در گیلان شامل کارمندان دولت و کارگران ، خبرنگاران ، طلاب و دانشجویان متاهل ،هنرمندان و مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی از این کالا ها برخوردار می شوند .

وی با بیان اینکه مرحله دوم توزیع کالاها نیز اسفند ماه انجام می گردد گفت : این کالاها از سوی تعاونی های مصرف ، فروشگاه های منتخب بین مردم توزیع می شود .

نماینده مردم صومعه سرا درمجلس هم در این مراسم با بیان اینکه در منشور علوی برای فرماندار وظایف سنگین برشمرده شده است، گفت: فرماندار جدید این شهرستان با نگاه تدبیر و امیدی که دولت سرلوحه کارخود قرار داده است، تلاش کند در بین مردم امید ایجادکند.

خصوصی افزود: دولت تدبیروامید تلاش دارد تا مردم پویاترین لحظات را تجربه کنند.

در ادامه این نشست فرماندار پیشین صومعه سرا به ارائه گزارشی از عملکرد خود در این شهرستان پرداخت و فرماندار جدید شهرستان نیز گفت : همه تلاش خود را برای خدمت به مردم در راستای سیاستهای دولت تدبیر وامید به کار خواهم گرفت.

در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات میرزا حسینعلی زاده ، غلام حسین رجبی به عنوان فرماندار جدید شهرستان صومعه سرا معرفی شد.
najafi597

Share