اتفاقی عجیب :

عزل هیت مدیره منطقه آزاد پس از ۶ ماه + سند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حالی که ۳ عضو هیئت مدیره این منطقه آزاد در ۲۰ مهرماه سالجاری با تایید رییس جمهور منصوب شدند، در ۲۰ اذرماه حکم جایگزینی افراد جدید به جای آنها رسما توسط پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   یکی از مسئولیتهای مهم قوه مجریه، تعیین اعضای هیئت مدیره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است و بر اساس مصوبه آبان ماه سال ۸۸ هیات وزیران، بمنظور ایجاد هماهنگی میان سازمانهای مناطق آزاد تجاری – صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی شورایی متشکل از رئیس دفتر رئیس جمهور بعنوان رئیس شورا و با حضور وزیران امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی و صنایع و معادن و معاون برنامه ‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و رئیس مرکز مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی بعنوان دبیر تشکیل شود.

images براساس این مصوبه، وظایف و اختیارات هیات وزیران در خصوص چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیران عضو این شورا، تفویض می‌ شود. براساس این مصوبه، تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا یا وزیران عضو شورا (حسب مورد) در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیات وزیران بوده و با رعایت آیین نامه داخلی هیات دولت قابل صدور است. همچنین دبیرخانه شورای یادشده در دفتر هیات دولت خواهد بود.
از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نیز، رییس جمهور یکی از نزدیکان و افراد مورد وثوق خود را بر مسند دبیری شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نشاند و مهندس اکبر ترکان با اعلام برنامه های خود برای ایجاد رونق اقتصادی و ثبات مدیران کاربلد پا به این عرصه مهم گذاشت.
اما با گذشت چند ماه، برخی اقدامات صورت گرفته باعث شگفتی و تعجب کارشناسان شده است.
طبق بررسی های صبحانه، در حالی که اعضای هیئت مدیره یکی از مناطق آزاد، در مهرماه امسال و با تایید رییس جمهور مشغول فعالیت شدند، ناگهان در اواخر آذرماه، به صورت بی سر و صدا از منصب خود کنار رفته و افراد دیگری به جای آنها منصوب شدند.
بر اساس تصمیم روز ۱۴ مهرماه وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی که در همان روز به تایید حجت الاسلام روحانی نیز رسیده بود، آقایان قربانعلی سعادت، سیاوش قهوه چیان، محمد عباسپور، علی عبدالعلی زاده و کریم فروزان به عنوان اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو معرفی و منصوب شدند.

6949_597

انتصاب هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو در مهرماه

اما چند هفته بعد، پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد که بر اساس تصمیم وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در تاریخ ۲۰ اذرماه که در همان روز به تایید رییس جمهور نیز رسیده، آقایان حسین فروزان، محمد میرزایی و نادر صفرزاده جایگزین قربانعلی سعادت، محمد عباسپور و کریم فروزان می شوند.

البته علی القاعده چون نام سیاوش قهوه چیان و علی عبدالعلی زاده در این مصوبه جدید نیست، آنها در مسئولیت خود ابقا شده اند اما سه عضو این منطقه آزاد ۲ ماه پس از شروع فعالیت خود، از مسند مربوطه کنار رفته اند.

6950_493

 

عزل ۳ عضو هیئت مدیره در آذرماه

هرچند برخی رسانه های استانی، علت این موضوع را انتصاب برخی اعضای هیئت مدیره سابق در مسئولیتهای جدید عنوان کرده اند اما در عین حال، این موضوع درباره برخی دیگر از اعضای هیئت مدیره مناطق آزاد کشور نیز صدق می کند بی آنکه چند هفته پس از انتصاب خود، برکنار شوند./صبحانه

Share