عاشوری:طرح انتقال پایتخت، قابلیت اجرایی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت در مجلس گفت: برخی مسائل در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود که به هیچ‌وجه نباید طرح شود، زیرا تنها باعث می‌شود تا وقت مجلس گرفته شود. ناصر عاشوری اظهار داشت: طرح انتقال پایتخت، جز طرح‌هایی است که به سبب این‌که قابلیت اجرایی ندارد، نمی‌بایست […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت در مجلس گفت: برخی مسائل در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود که به هیچ‌وجه نباید طرح شود، زیرا تنها باعث می‌شود تا وقت مجلس گرفته شود.

ashooriناصر عاشوری اظهار داشت: طرح انتقال پایتخت، جز طرح‌هایی است که به سبب این‌که قابلیت اجرایی ندارد، نمی‌بایست در مجلس مطرح می‌شد.
وی ادامه داد: در شرایطی که کشور با مشکلات عدیده ای در بخش اقتصادی روبرو است، بحث درباره طرح‌هایی که قابلیت اجرای ندارد تنها وقت نمایندگان مجلس و دولتمردان را می‌گیرد و هیچ فایده دیگری ندارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بی شک این قبیل طرح‌ها دارای بار مالی فراوان است و این در حالی است که کشور بخصوص در بخش اقتصادی دارای مشکل است.
وی با اشاره به لایحه بودجه دولت برای سال آینده گفت: اگر نگاه دقیقی به لایحه بودجه سال آینده بیندازیم متوجه می‌شویم که حدود ۴۰ درصد از درآمدهای مالیاتی و گمرکی در سال آینده امکان تحقق ندارند. در این شرایط که دولت با مشکل اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، چه دلیلی دارد تا طرح‌هایی که برای دولت بار مالی فراوان دارد در دستور کار مجلس قرار گیرد و نمایندگان به آنها رأی دهند.
عاشوری با اشاره به این‌که طرح انتقال پایتخت علاوه بر این‌که هزینه‌های بالای اقتصادی دارد، دارای ابعاد گوناگون، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است، ابراز داشت: حتی اگر دولت این امکان را داشت تا به لحاظ اقتصادی منابع این طرح را تامین کند باید به لحاظ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این طرح کارشناسی دقیق شود.
وی تصریح کرد: بی‌تردید بدون کار کارشناسی نمی‌توان طرحی را در این ابعاد در کشور به اجرا درآورد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد تا نمایندگان به جای بررسی طرح‌های بی‌سرانجام، طرح‌های برای مشکلات اقتصادی جامعه طراحی کنند. /خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share