عارف:هنوز دلایل اصلی کناره گیری‌ام را بیان نکردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رعایت کامل و همه جانبه قانون هنوز در کشور مورد توجه مسئولان و شهروندان قرار نگرفته است تاکید کرد:اگر قانون در تمامی شئون ملاک عمل قرار می‌گرفت راه فسادهای اقتصادی و غیر اقتصادی که توسط صاحبان قدرت و ویژه خواران انجام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رعایت کامل و همه جانبه قانون هنوز در کشور مورد توجه مسئولان و شهروندان قرار نگرفته است تاکید کرد:اگر قانون در تمامی شئون ملاک عمل قرار می‌گرفت راه فسادهای اقتصادی و غیر اقتصادی که توسط صاحبان قدرت و ویژه خواران انجام می‌شود بسته می‌شد.

aref24محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از حقوقدانان کشور با گرامیداشت سالروز ۱۹ دی ماه قیام مردم قم و تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) با اشاره به لزوم کسب نظر مسئولان از حقوق‌دانان برای تدوین قوانین ،گفت:حقوقدانان جزو افراد نخبه کشور محسوب میشوند که باید اعتبار آنان در دستگاه‌های تقنینی و قضایی حفظ شود.دستگاه قضایی با کسب مشورت از حقوقدانان برجسته می‌تواند باعث پویایی جامعه و اطمینان مردم به دریافت مطالبه‌های خود از سیستم قضایی ‌شود.

وی با اشاره به سخنان حاضرین در جلسه درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت:شرایطی که طی ۸ سال اخیر در کشور حاکم بود با ذات انقلاب سازگار نبود .بسیاری از ارزشها زیر سوال رفت و به همین دلیل راهی جز عبور از این شرایط وجود نداشت.۲۴ خرداد ۹۲ فرصتی بود برای اینکه مسیر را اصلاح کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه هنوز دلایل اصلی کناره گیری‌ام از تداوم حضور در عرصه انتخابات را بطور کامل بازگو نکرده‌ام،خاطرنشان کرد:یکی از اصلی‌ترین دلایل کناره گیری‌ام جلوگیری از شکست اخلاق در جامعه بود .تجربه انتخابات ۸۴ و ۸۸ به تنهایی کافی بود که اشتباهی که برخی دوستان ما در آن مقاطع انجام دادند تکرار نشود.

وی بر لزوم حمایت از دولت آقای روحانی تاکید کرد و با انتقاد از نحوه برخورد برخی نمایندگان مجلس با اعضای کابینه گفت:مجلسی که در زمان دولت قبلی عملا با سکوت خود در اجرای تصمیمات دولت سهیم بود اکنون حتی در انتصابات وزرا در حوزه کاری خود ورود پیدا می‌کند که نشان از انگیزه‌های سیاسی دارد و با وظیفه نمایندگی سازگاری نداشته و دخالت در امور اجرایی تلقی می‌شود.

عارف در همین زمینه به انتخابات مجلس آینده اشاره کرد و گفت: باید تلاش کرد مجلس آینده مجلسی مقتدر،علمی ،پرسشگر و جسور باشد.مجلسی که هم یاور دولت باشد و هم رفتار مدرس گونه در آن حاکم باشد.

وی با انتقاد از برخورد با یکی از نمایندگان بواسطه نطقش در صحن مجلس،خاطرنشان کرد:آقای علی مطهری فرزند خلف شهید مطهری است و دلسوزانه و بر حسب وظیفه نمایندگی‌اش مطالبی را بیان می‌کند نباید با برخوردهایی که شائبه سیاسی بودن دارد جسارت،شهامت و شفافیت یک نماینده را از او گرفت.

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در جلسه درباره عدم حضورش در دولت گفت:در انتخابات ریاست جمهوری سرمایه اجتماعی قابل توجه‌ای شکل گرفت و برای حفظ این سرمایه اجتماعی تصمیم گرفتم در قالب نهادهای مدنی و خارج از ساختار دولت این سرمایه را با کمک همراهانم حفظ و تعالی دهیم./خبرآنلاین

Share