حضور استاندار گيلان در نمايشگاه فرش دستبافت و صنايع دستي

خانه فرش ایجاد شود /فرش دستباف هنر و صنعت را در کنار هم دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار تصریح کرد : نمایشگاه فرش دستباف عشق، هنر، تلاش و فعالیت بافندگان فرش دستباف را نشان می‌دهد که در شهر و روستا این عزیران حضور دارند و مشغول فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان عصر امروز از غرفه های مختلف نمایشگاه فرش دستبافت و صنایع دستی گیلان بازدید کرد .

najafi0 استاندار گیلان در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه فرهنگ جوامع با صنایع دستی معرفی می شود تصریح کرد : نمایشگاه فرش دستباف عشق، هنر، تلاش و فعالیت بافندگان فرش دستباف را نشان می‌دهد که در شهر و روستا این عزیران حضور دارند و مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: فرش دستباف کالایی است که هنر و صنعت را در کنار هم دارد و توجه به آن از اولویت های کاری استان است.

وی با بیان اینکه جای تاسف است که تاکنون در گیلان خانه فرش ایجاد نشده است خاطرنشان کرد: ثبت خانه فرش در گیلان باید هر چه سریعتر انجام شود .

استاندار گیلان از فعالیت ۱۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان خبر داد و گفت: ۱۰ هزار نفر نیز در بخش صنایع دستی استان نیز فعالیت دارند.

وی همچنین عدم وجود نمایشگاه دائمی فرش دستباف را یکی از دغدغه‌های بافندگان فرش دستباف عنوان کرد و گفت: به جهت حمایت از بافندگان ایجاد این نمایشگاه را از وظایف مهم استان می‌دانم؛ زیرا فرش دستباف هم اشتغالزاست و هم فرهنگ ایرانی را به دنیا نشان می دهد.

گفتنی است : این نمایشگاه مذکور که با مشارکت ۱۶ اتحادیه صنفی تولید کنندگان فرش دستبافت سرای استان به همراه شرکت های تعاونی فرش دستبافت و صنایع دستی استان ، آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای و غرفه های عرضه سوغاتیهای گیلان از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۴ دیماه سالجاری در جاده رشت – انزلی برگزار گردیده است و شهروندان می توانند از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۰ شب از آن بازدید کنند .

Share