صید ماهیان خاویاری خزر به مدت یک سال متوقف می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آژانس فدرال ماهیگیری روسیه روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: پنج کشور ساحلی دریای خزر از اول ماه ژانویه صید ماهیان خاویاری در این دریا را به مدت یک سال متوقف می کنند.  در گزارش آمده است: توافق در این زمینه در اجلاس اخیر کمیسیون آبزیان دریای خزر که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آژانس فدرال ماهیگیری روسیه روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: پنج کشور ساحلی دریای خزر از اول ماه ژانویه صید ماهیان خاویاری در این دریا را به مدت یک سال متوقف می کنند.

khaviar4 در گزارش آمده است: توافق در این زمینه در اجلاس اخیر کمیسیون آبزیان دریای خزر که در ماه دسامبر سال گذشته با شرکت هیأت هایی از پنج کشور ساحلی دریای خزر در آستراخان روسیه برگزار شد به دست آمد.

در همین حال ˈآلکساندر ساویلیوفˈ رییس آژانس فدرال ماهیگیری روسیه بتازگی اعلام کرد: نمایندگان پنج کشور ساحلی دریای خزر در باره امکان منع پنج ساله صید ماهیان خاویاری در این دریا گفت وگو کرده اند و احتمال وضع چنین ممنوعیتی در آینده بعید نیست.

جمعیت ماهیان خاویاری در دریای خزر در سالهای اخیر کاهش یافته و این مسأله در سی و چهارمین اجلاس کمیسیون منابع زنده دریای خزر که اواخر ماه دسامبر سال گذشته در بندر آستاراخان روسیه برگزار شد، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

حسین عبدالحی، معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در این اجلاس بر ضرورت عقد موافقت نامه همکاری برای حفاظت از منابع زنده دریای خزر تأکید کرد و خواستار توسعه همکاری های پنج کشور ساحلی دریای خزر برای حفظ آبزیان این دریا و تنظیم برنامه مدونی در این راستا شد.

وی با اشاره به کاهش جمعیت ماهیان خاویاری در دریای خزر اظهار کرد: در چند سال اخیر شاهد روند نزولی صید ماهیان خاویاری در دریای خزر بودیم که نشانگر کاهش جمعیت این ماهیان است و برای حل این مسأله نیازمند راهکار اساسی هستیم.

عبدالحی در این ارتباط به عنوان راه حل مؤثر حفاظت از منابع زنده دریای خزر خواستار همکاری کشورهای حوزه خزر با سازمان های بین المللی و منطقه ای دارای تجربه در این حوزه شد.

در اجلاس کمیسیون منابع زنده دریای خزر، منع صید و صادرات ماهیان خاویاری در دریای خزر که از سه سال پیش وضع شده، با توافق نمایندگان پنج کشور ساحلی دریای خزر تمدید شد.

Share