دستیار ویژه رئیس‌جمهور

شما که مردم را ردصلاحیت می‌کنید آیا به دل مردم راه دارید؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر سابق اطلاعات گفت: زمانی که برج‌های دوقلوی آمریکا فرو ریخت بنده در کسوت وزارت اطلاعات بودم؛ عده‌ای به من گفتند که این اتفاق علامت ظهور امام زمان است در حالی که من به آنها گفتم اینطور نیست و این علامت ظهور القاعده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر اسبق اطلاعات با بیان اینکه مهم‌ترین کاری که پیامبر (ص) در روزهای نخستین حکومت دینی انجام دادند تشکیل جامعه برادری بود گفت: پیامبر(ص) بزرگترین کار امنیتی را انجام داده و اسلام را برای همیشه پایدار کردند.

unesi33  حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی در مراسم دهه آخر صفر در خصوص سیره سیاسی پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: طبق قرآن سیره و رفتار پیامبر بهترین الگو برای مسلمانان است و حیات سیاسی مسلمین ریشه در قرآن دارد که اهل بیت نیز تجسم قرآنند.

وزیر اسبق اطلاعات رحلت پیامبر (ص) و انقطاع وحی را برای بشریت فاجعه و مصیبت بزرگ عنوان کرد و گفت: البته همه تدابیر لازم در قرآن برای بشریت منظور شده است.

وی یکی از مسائل اساسی قرآن را روش سیاسی پیامبر (ص) عنوان کرد و در تشریح روش سیاسی آن حضرت به طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا پیامبر(ص) برای حکومت و قدرت برنامه داشت یا خیر، پرداخت و یادآور شد: برخی افراد معتقدند شأن پیامبری نیست که برای بشر دولت بیاورد و شأن پیامبر تنها بیان امور وحیانی است.

یونسی در عین حال با بیان اینکه بنده قبول دارم که بیشتر امور سیاسی از امور عرفی است، خاطرنشان کرد: دقایق امور سیاسی با همه دنیایی بودنش به جز رجال آسمانی امکان‌پذیر نیست.

وزیر اسبق اطلاعات با بیان اینکه پیامبر(ص) در مدینه دولت اسلامی تأسیس کردند و انکار این واقعیت انکار بدیهیات است، خاطرنشان کرد: قدرت برای دفاع، نظم، امنیت، عدالت و تنظیم امور جاری مردم است.

وی بر همین اساس اظهار داشت: اگر برخی روشنفکران می‌خواهند حکومت جمهوری اسلامی و اصل حکومت دینی را انکار کنند باید بدانند که این انکار واقعیات تاریخی بوده و امری غیرممکن است از این رو این حرف از خطاهای سیاسی محسوب می‌شود.

یونسی با اشاره به استراتژی‌های سیاسی و اجتماعی پیامبر تأکید کرد: قرآن کریم پیامبر (ص) را الگوی حسنه مسلمانان معرفی می‌کند لذا آنقدر که شرایط مدینه برای ما مورد نیاز است شرایط مکه مورد نیاز نیست چرا که پیامبر در مکه با مشرکین درگیر بود و رفتار آن حضرت در مکه شبیه رفتار انقلابیون پیش از رسیدن به پیروزی بود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور مهم‌ترین نیاز امروز مسلمین را توجه به رفتار پیامبر در مدینه عنوان کرد و ضمن اشاره به نزول آیات سیاسی، اجتماعی در مدینه تصریح کرد: رفتار پیامبر با مخالفان خارج از حکومت دینی، ابرقدرت‌ها و مخالفان در مدینه روشن است.

وی مهم‌ترین کاری که پیامبر (ص) در روزهای نخستین حکومت دینی خود انجام دادند را تشکیل جامعه برادری برشمرد و افزود: در چنین جامعه‌ای روابط اسلامی جایگزین همه انتصابات است چرا که حکومت با قدرت و زور نمی‌تواند ادامه یابد.

یونسی با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای روابط بر اساس ارتباطات قومی قبیله‌ای و رعب و وحشت باشد در کمترین فرصت آن جامعه ممکن است از هم می‌پاشد، تأکید کرد: بنابراین کاری که پیامبر (ص) در برقراری روابط برادرانه انجام دادند بزرگترین کار امنیتی بود که اسلام را برای همیشه پایدار کرد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با اشاره به حضور مؤمنان، منافقان، جاسوسان و ستون پنجم دشمن در جامعه مسلمین در زمان پیامبر (ص) ادامه داد: پیامبر این افراد و مراتب اخلاص و ایمانشان را به صورت عادی و نه به صورت نبوت می‌شناخت.

وی خاطرنشان کرد: نوع حکومت دینی قابل تقسیم، معامله و چانه‌زنی نیست از این رو کسانی که به دنبال سهمی از حکومت دینی بودند به تحریکات زیرزمینی روی آورده و منافقین شکل گرفتند.

وی با بیان اینکه کار این منافقین تضعیف حکومت اسلامی بود، در عین حال گفت: پیامبر با آنها مماشات کرده و آنها را بازداشت نکردند، حتی هیچ محدودیتی نیز برای آنها به وجود نیاوردند تا اینکه پیامبر دستور تخریب مسجد ضرار را دادند.

یونسی با اشاره به سعه صدر حضرت رسول (ص) اظهار داشت‌: چنین تحملی در جامعه در گذشته که هیچ حتی امروز و در دنیای مدرن توسعه یافته نیز جایی وجود ندارد و کوچکترین انتقاد علیه امنیت کشور را تحمل نمی‌کنند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با اشاره به التزام قلبی و التزام عملی به طرح سوالی پرداخت و گفت: شما که مردم را ردصلاحیت می‌کنید آیا به دل مردم راه دارید؟ خداوند به شما چنین اجازه‌ای نداده است.

وی افزود: امروز در دنیا فاجعه رخ داده که بشریت را تهدید می‌کنند و به اسم اسلام هر کس که برخلاف عقاید او باشد فتوای کافر بودن و واجب‌القتل بودنش را صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: زمانی که برج‌های دوقلوی آمریکا فرو ریخت بنده در کسوت وزارت اطلاعات بودم؛ عده‌ای به من گفتند که این اتفاق علامت ظهور امام زمان است در حالی که من به آنها گفتم اینطور نیست و این علامت ظهور القاعده است.

یونسی با بیان اینکه کشتاری که امروز در سوریه، عراق و پاکستان و دنیای اسلام دیده می‌شود به نام اسلام اتفاق می‌افتد تصریح کرد: حکم این کشتار را برخی از آخوندهای جاهل صادر کرده و جاهلان نیز آن را اجرا می‌کنند از این‌رو این فاجعه مربوط به بدفهمی اسلام و خروج از روش اخلاقی اسلام است اما خوشبختانه چنین روشی در ایران اسلامی تاکنون موفق نشده است.

وی هوشیاری مردم، علمای شیعه و سازمان‌های اطلاعاتی را دلیل اصلی این ناکامی دشمن عنوان کرد و گفت: گفته شد که در شهر بوشهر جوان اهل سنت را آموزش داده‌اند تا در عسلویه عملیات انتحاری انجام دهد اما آن جواد مومن سنی گفته بود که ما چنین کاری را در ایران انجام نمی‌دهیم لذا این تنها یک نمونه از صدها نمونه است که مسلمین تحت تاثیر توطئه و تبلیغ دشمنان قرار نگرفته‌اند.

یونسی امنیت جمهوری اسلامی را بالاترین امنیتی دانست که می‌توان در منطقه مثال زد و افزود: صداقت و امانتداری برای سیاستمداران از ویژگی‌های اصلی رفتار پیامبر است از این رو سیاستمدار نباید بگوید که من با اخلاق کاری ندارم.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی به اسم سیاست به مردم دروغ می‌گویند و این از اخلاق‌های معاویه است نه اسلام، یادآور شد: کسانی که با اهانت به مقدسات اقلیت‌های مذهبی فکر می‌کنند به شیعه خدمت کرده‌اند باید بدانند که در ریختن خون شیعیان پاکستان و عراق شریک‌اند.

وی در پایان یادآور شد: اجازه دهید ایران همچنان امن بماند و همه ایرانیان را از آن خود بدانیم چرا که بین شهروندان هیچ فرقی از لحاظ عدالت و امنیت وجود ندارد./فارس

Share