آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار با غلامعلی حداد عادل

شما را در انتخابات تحسین کردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار با غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه از دوستان قدیمی ما هستید اظهار کرد: شما در انتخابات عاقلانه‌ترین و با تقواترین راه را انتخاب کردید و شما را تحسین کردم.

Haddadبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی لحظاتی قبل در دیدار با غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه از دوستان قدیمی ما هستید اظهار کرد: شما در انتخابات عاقلانه‌ترین و با تقواترین راه را انتخاب کردید و شما را تحسین کردم.

وی به اعتراض نسبت به رفتار بعضی از دوستان اشاره کرد و افزود: رفتار حضرتعالی دلیل بر تقوا و بینش شما است.

قربانی با اشاره به اینکه آن روزها بسیاری از افراد لغزیدند، خاطرنشان کرد: تعداد ۴۳ نفر از بزرگان نامه‌ای را امضا کرده بودند و برای بنده به منظور امضای آن ارسال کردند اما به آنها گفتم با تمام رفاقتی که با شما دارم این نامه را امضا نمی‌کنم زیرا مطلبی را که مقام معظم رهبری نمی‌پسندند بنده نیز قبول ندارم.

امام جمعه رشت تصریح کرد: آن روزها گذشت و امروز حقیقت برای بسیاری از افراد روشن شده است.

وی با بیان اینکه در فتنه سال ۸۸ خطبه‌های نماز جمعه را در چهار هفته به ولایت اختصاص داده بودم، خاطرنشان کرد: مردم گیلان تربیت ولایی دارند.

قربانی به وجود روح ولایی از قرن سوم در حکومت آل‌بویه در گیلان اشاره کرد و گفت: آل‌کیا در قرن ششم به شیعه خدمت کردند و ولایی بودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حرکت مردم این استان در هشتم دی سال ۸۸ یک روز زودتر از دیگر مناطق کشور، یادآور شد: مردم گیلان ولایتمدار هستند.

وی در ادامه به تالیف کتاب «زادگاه من» اشاره کرد و اظهار کرد: سبقت گرفتن مردم گیلان به طرف اسلام و ولایت در کتاب مذکور تبیین شده است.

قربانی با بیان اینکه بسیاری نویسندگان شیعه از گیلان هستند، خاطرنشان کرد: سادات آل‌کیا و آل‌بویه را در کتاب «زادگاه من» معرفی کردم.

امام جمعه رشت، معرفی ۲۴ شخصیت بزرگ گیلان شامل کوشیار دیلمی، دکتر مجتهدی، دکتر حکیم‌زاده، دکتر معین و … را از دیگر نخبگان و دانشمندان گیلان در کتاب «زادگاه من» عنوان کرد.

وی در ادامه به ساخت حوزه علمیه امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد و افزود: ساخت حوزه مذکور اقدامی بزرگ در گیلان است.

قربانی با بیان اینکه حوزه علمیه امیرالمومنین علی (ع) در ۴۰ هکتار احداث شده است، تصریح کرد: زیربنای فاز نخست حوزه مذکور ۲۵ هزار متر مربع است و با اتمام دیگر فازها به ۷۰ هزار متر مربع می‌رسد.

نماینده ولی فقیه گیلان خواستار ورود استادان و علمای حوزه‌های علمیه به این استان شد و بیان کرد: بعضی از علما وارد گیلان شدند و علمای دیگر در حال ورود به این استان هستند.

  محمدعلی نجفی استاندار گیلان، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس و دیگر مسئولان استانی در جلسه مذکور حضور داشتند./فارس

Share