مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد

شرکت ۶۰ هزار نفر در مسابقات قرآنی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از شرکت ۵۹ هزار و ۵۳۹ نفر در مسابقات حفظ، ترتیل و قرائت قرآنی امسال در این استان خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام ولی عادلی امروز در گفت‌وگو خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در گیلان اظهار کرد: امسال شرکت گسترده در مسابقات قرآنی سبب افتخار گیلان شده است.

وی به شرکت ۴۴۴ نفر در مسابقات قرآنی گیلان در سال ۸۴ اشاره کرد و افزود: سال ۸۷ تعداد ۸۸۲ نفر، سال ۸۸ تعداد یک‌هزار و ۳۶۵ نفر و سال ۸۹ تعداد یک‌هزار و ۴۹۷ نفر در مسابقات قرآنی استان شرکت کردند.adeli

عادلی با بیان اینکه تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ نفر در مسابقات قرآنی گیلان در سال ۹۰ شرکت کردند، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد هفت هزار نفر در مسابقات قرآنی استان شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از شرکت ۵۹ هزار و ۵۳۹ نفر در مسابقات قرآنی امسال در استان خبر داد و بیان کرد: مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت در گیلان برگزار شده است.

وی تعداد بالای شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی را اتفاق مهم فرهنگی در گیلان خواند و تصریح کرد: ستاد عالی برگزاری مسابقات قرآنی به ریاست استاندار در استان تشکیل شد و دستگاه‌های مختلف فرهنگی در این زمینه با اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان همکاری کردند.

عادلی با قدرانی از آموزش و پرورش، سپاه، بسیج، فرهنگ و ارشاد اسلامی و …. در برگزاری مسابقات قرآنی گیلان، یادآور شد: مسابقات قرآنی در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف برگزار شد و نفرات برتر به مرحله شهرستانی و استانی راه پیدا کردند و این موضوع نشان‌دهنده رشد فعالیت‌های قرآنی در گیلان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه به فرا رسیدن هفته وقف اشاره کرد و افزود: هفته وقف بهترین فرصت برای ترویج این حسنه الهی است.

وی وقف را از مصادیق بالای نیکوکاری دانست و اظهار کرد: وقف مصداق نوعدوستی و دیگرخواهی است.

عادلی با بیان اینکه روح دیگرخواهی در واقف موج می‌زند، تصریح کرد: تمام جامعه از اموال واقف فیض می‌برند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان وقف را روح تعاون اجتماعی عنوان کرد و گفت: وقف بسیاری از نیازمندی مستمندان را برطرف می‌کند و یکی از نشانه‌های بارز اهتمام به امور مسلمانان است.

Share