شاهکار ۷۰۰ اسب‌بخاری آئودی با مصرف صدی ۲.۵ لیتر+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از خبرآنلاین , طراحی پویا، قدرت بسیار زیاد و ویژگی‌های جدید الکترونیکی تنها بخشی از چیزی است که کانسپت (مفهومی) جدید آئودی را به مدلی بی‌نظیر تبدیل کرده است. این کوپه آینده آئودی را به تصویر می‌کشد. کانسپت Sport Quattro Laserlight یادآور خودروی کلاسیک Sport Quattro، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از خبرآنلاین , طراحی پویا، قدرت بسیار زیاد و ویژگی‌های جدید الکترونیکی تنها بخشی از چیزی است که کانسپت (مفهومی) جدید آئودی را به مدلی بی‌نظیر تبدیل کرده است. این کوپه آینده آئودی را به تصویر می‌کشد.

کانسپت Sport Quattro Laserlight یادآور خودروی کلاسیک Sport Quattro، مدل سال ۱۹۸۳/۱۳۶۲ است در حالی که به جدیدترین فناوری‌های این کمپانی مجهز شده است. چراغ‌های لیزر جلوی آن سیستم‌های نورپردازی قدیمی‌تر را به سوسوی ناچیزی تبدیل می‌کند. این خودروی کانسپت در نمایشگاه فناوری CES در لاس وگاس به نمایش گذاشته شد.

قدرت کواترو ۷۰۰ اسب بخار است و مصرف سوخت آن ۲.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رقم خورده است. چراغ‌های لیزر جلوی آن از بالاترین سطح عملکرد سود می‌جویند و سیستم‌عامل‌ها و نمایشگر‌هایش تا حد قابل توجهی ارتقا یافته‌اند.

این مدل کوپه با رنگ Plasma Red قدرت کواتروی اسپرت تاریخی را با زیبایی و وقار درمی‌آمیزد. بدنه به بهترین نحو ممکن روی چرخ‌های بزرگ جای گرفته است. ابعاد مناسب بدنه کواترو را به تعادل ظاهری وصف‌ناشدنی رسانده است. با فاصله محوری ۲۷۸۴ میلی‌متر، طول آن ۴۶۰۲ میلی‌متر است. عرض مدل دو در ۱۹۶۴ میلی‌متر و ارتفاع آن تنها ۱۳۸۶ میلی‌متر است. با این اوصاف کواترو فوق‌العاده کم‌ارتفاع است و همین امر آن را جذاب‌تر کرده است.

در چراغ‌های دوگانه جلو آینده فناوری روشنایی آئودی نهفته است. در این جا چراغ‌های ال.ای.دی ماتریس و لیزر ترکیب شده‌اند. درون چراغ‌ها دو عنصر مستطیل شکل به چشم می‌خورند. مستطیل بیرونی با استفاده از چراغ‌های ال.ای.دی ماتریس نور پائین تولید می‌کند و مستطیل داخلی‌تر با نور لیزر، نور بالا تولید می‌کند. دیودهای لیزری قدرتمند به میزان چشم‌گیری کوچک‌تر از دیودهای ال.ای.دی هستند. چراغ‌های نوربالای لیزری تا مسافت ۵۰۰ متر پیش روی خودرو را روشن می‌کنند که حدود دو برابر دامنه روشنایی و سه برابر درخشش نور چراغ‌های ال.ای.دی نور بالاست. در این فناوری نیز آئودی یک بار دیگر پیش‌رو است و جالب‌تر این‌که این سیستم در آئودی R18 e-tron کواترو ۲۰۱۴ نیز به کار گرفته می‌شود.

ستون‌های C زاویه‌دار و برآمدگی‌های روی گلگیرها نشانه‌های دیگری از الهام‌گیری از کواتروی اسپرت کلاسیک هستند. روی شانه‌های پهن خودرو تاکید بیشتری شده تا طراحی پویاتر شود. خطوط تیز به زیبایی سطوح عضلانی و منحنی‌های محدب و مقعر را در بر گرفته اند و یک کوپه کاملا اسپرت و تماشایی به وجود آورده‌اند.

جلوپنجره شش ضلعی تک قاب نیز چشم‌اندازی از طراحی مدل‌های اسپرت آئودی در آینده بدست می‌دهد. قسمت پائین آن تقریبا عمودی است در حالی که در بالا کوتاه‌تر شده و تا زیر کاپوت ادامه دارد. جلوپنجره بزرگ توجه بیشتری را به طراحی جلو جلب می‌کند. دو ورودی هوای بزرگ هم در اطراف آن قرار گرفته است. اسپلیتر که از مصنوعات استحکام یافته فیبرکربن ساخته شده، مانند یک خودروی مسابقه به مراتب به جلو منتقل شده است.

منبع تامین نیروی هیبرید و شارژ دیواری به کواترو عملکرد خیره‌کننده‌ای می‌بخشد. قدرت آن ۷۰۰ اسب بخار و گشتاورش ۸۰۰ نیوتن‌متر برآورد شده است. این میزان نیرو به واسطه یک جعبه دنده ارتقایافته ۸ سرعته تیپترونیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

موتور احتراقی یک موتور ۴ لیتری، ۸ سیلندر و V شکل است که ۴۱۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. سیستم COD (که تعداد سیلندرهای مورد نیاز را فعال می‌کند) و سیستم روشن-خاموش (استارت- استاپ) موتور خوش آوای ۸ سیلندر را تحت کنترل گرفته و آن را به موتوری کم مصرف تبدیل می‌کنند. یک موتور الکتریکی دیسک مانند بین موتور ۴ لیتری و جعبه دنده تعبیه شده که ۱۱۰ کیلووات قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی مورد نیاز خود را از باتری‌های یون لیتیومی نصب‌شده در عقب خودرو کسب می‌کند. در حالت کاملا الکتریکی کواترو قادر خواهد بود تا مسافت ۵۰ کیلومتر را طی کند. یک جعبه دیواری شارژ آئودی عملیات انتقال بهینه انرژی و شارژ سریع‌تر را فراهم می‌کند.

شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت کواترو ۳.۷ ثانیه به طول می‌انجامد و حداکثر سرعت آن ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت رقم خورده است.
14-1-15-2037Audi-Sport_quattro_Laserlight_Concept_2014_1280x 14-1-15-2068Audi-Sport_quattro_Laserlight_Concept_2014_1280x 14-1-15-20323Audi-Sport_quattro_Laserlight_Concept_2014_1280 14-1-15-20420Audi-Sport_quattro_Laserlight_Concept_2014_1280 14-1-15-20438Audi-Sport_quattro_Laserlight_Concept_2014_1280 14-1-15-20458Audi-Sport_quattro_Laserlight_Concept_2014_1280 14-1-15-20550Audi-Sport_quattro_Laserlight_Concept_2014_1280

 

 

Share