شهردار رشت در نشست برنامه ريزي و بودجه شهري

زمان تغییرات فرا رسید/مدیران بی انگیزه جای خودرا به شایستگان دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خلیلی شرایط کنونی شهرداری رشت را نیازمند تغییر ارزیابی کرد و افزود: زمان آن فرا رسیده است تا با اتخاذ تدابیر مناسب، تغییراتی بنیادی و ساختاری ایجاد شود تا انشاء الله بتوانیم نشان دهیم، نگاه بی تفاوت در این مجموعه پذیرفتنی نمی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت,محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت در نشست برنامه ریزی و بودجه شهری، با حضور معاونین و جمعی از مدیران شهرداری با اشاره به ضرورت ساماندهی نظام بودجه و برنامه ریزی مالی گفت: سر فصل همه تصمیمات باید با شناسایی اولویت ها آغاز گردد و هدف از چنین نشست هایی نیز تعیین اولویت ها، حصول نتیجه و دستیابی به اجماع حد اکثری است.

khaliliوی همچنین با تاکید بر اصل پاسخگویی مدیران در قبال نظام بودجه و درآمدی شهرداری اظهار داشت: طرح ریزی برای بودجه باید به گونه ای صورت پذیرد که علاوه بر شناسایی منابع درآمدی موجود، سایر منابع مناسب برای برنامه ریزی های بلند مدت نیز مشخص گردند. شهردار رشت در همین رابطه افزود: تدوین برنامه ها نیز باید ابتدا بر اساس درآمد های موجود و سپس درآمد های بالقوه صورت گیرد تا هرگونه ابهام از چهره برنامه های مالی این مجموعه رفع شده و تصویر واقعی و شفاف از آن ظاهر گردد. وی هدف اصلی فعالیتهای شهرداری رشت را خدمت گذاری دانست و گفت: کلیه مجموعه شهرداری اعم از معاونین، مدیران و کارشناسان نیز باید با تکیه بر همین واقعیت ها در جهت ارتقاء خدمت رسانی به شهروندان گام بردارند.

ایشان در ادامه با طرح تجدید نظر در مباحث مدیریتی، به رفع موانع موجود با تکیه بر توان داخلی، شناسایی نیروهای متخصص و تحصیلکرده اشاره کرد و افزود: در حل چالش های پیش رو ، تدبیر و تعامل درون سازمانی است که گره گشا خواهد بود. محمد ابراهیم خلیلی همچنین تعهد سازمانی را از اصول و شاکله نگاه نوین مدیریت شهری خواند و تاکید کرد: انتظار ما و همه شهروندان این است که مدیران شهری که با عنوان « مدیر کلانشهر» شناخته می شوند به تعهدات سازمانی و ساختاری پایبند و مقید باشند، چرا که عملکرد مناسب، متعهد و مقبول، از نشانه های مجموعه ای پویا و مشخصه بازدهی مناسب سازمانی است.

وی شرایط کنونی شهرداری رشت را نیازمند تغییر ارزیابی کرد و افزود: زمان آن فرا رسیده است تا با اتخاذ تدابیر مناسب، تغییراتی بنیادی و ساختاری ایجاد شود تا انشاء الله بتوانیم نشان دهیم، نگاه بی تفاوت در این مجموعه پذیرفتنی نمی باشد. شهردار رشت از وجود انگیزه در پیکره مدیریتی به عنوان یک ضرورت یاد کرد و عنوان داشت: عدم وجود انگیزه آفت هر مجموعه دانسته می شود و اگر مدیر و یا مسئولی از انگیزه کافی برخوردار نبوده و قادر به اداره مجموعه خود نباشد باید موقعیت ها را در اختیار شایستگان و متخصصان قرار دهد. وی خاطر نشان کرد: باید با اجماع و هم افزایی و همت مدیران، ذهنیت منفی و عدم اعتماد مردم را تغییر و تحولی در افکار درون سازمانی ایجاد نماییم. وی در این رابطه افزود: باید با احترام به تصمیم جمعی در پی اتخاذ سیاست گذاری ها بود.

ایشان در خاتمه این نشست آرامش شهری و اداری را از حقوق اولیه شهروندان دانست و اظهار امیدواری کرد: با جدیت در کار، و همت فراوان در ایجاد درآمد های پایدار، در رسالت خطیر و مسئولیت سنگین خدمت گذاری موفق باشیم.

Share