قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ادعا کرد :

روحانی را ما رئیس‌جمهور کردیم؛ مردم به اصلاحات رأی دادند!!!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی این روزها در تکاپوی آغاز فعالیت مجدد دفتر این حزب است. گفت‌وگوی روزنامه وطن امروز با منتجب‌نیا را بخوانید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی این روزها در تکاپوی آغاز فعالیت مجدد دفتر این حزب است. گفت‌وگوی روزنامه وطن امروز با منتجب‌نیا را بخوانید:

motajeb nia933374آقای منتجب‌نیا حزب شما برخلاف مشارکت و سازمان مجاهدین، منحل نشده بود و خودتان فعالیت آن را به حالت تعطیل درآوردید. گفته شده بود اموال دفاترتان مصادره شده آیا اینطور است؟

خیر! مصادره قانونی نشده بود. اموال دفتر را بردند و به ما پس ندادند. دفتر ما در شهرک غرب پلمب شد. ما معتقدیم حزب یک تشکل قانونی است. اگر آقای کروبی دبیرکل باشد؛ دلیلی ندارد با حزب برخورد شود. حزب قانونی است.

اگر قانونی هستید چرا فعالیت‌تان را متوقف کردید؟

به خاطر اینکه فضا را دولت گذشته بسته بود. در دولت گذشته فضا برای فعالیت فراهم نبود. از ناحیه دولت سانسور شدید صورت می‌گرفت و به همین خاطر تصمیم گرفتیم فعالیت نداشته باشیم.

الآن چرا می‌خواهید فعالیت‌تان را آغاز کنید؟

هنوز تصمیمی برای آغاز فعالیت رسمی نداریم. البته حزب باید به طور طبیعی همیشه فعال باشد. الآن فضا تلطیف شده و چون شناسنامه داریم و قانونی هستیم؛ فعالیت می‌کنیم اما خودمان تصمیم گرفتیم تا رفع حصر دبیرکل، فعالیت‌مان را رسمی نکنیم.

مگر قرار است دبیرکل رفع‌حصر شود؟

چیز غیرممکنی نیست. آقای روحانی قبل از انتخابات هرجا رفت همین موضوع از او مطالبه شد. همین الآن هم رفع‌حصر جزو مطالبات مهم مردم است.

کدام مردم؟

جمعیت زیادی که اصلاح‌طلب هستند. ۱۳ میلیون رای موسوی و رأی کروبی هم که اعلام شد ۳۰۰ هزار رای بود، این مطالبه را دارند.

اعلام شد؟ مگر رای کروبی بیشتر از ۳۰۰ هزار رأی بود؟

ببینید بیش از دو سوم مردم همراه اصلاحات هستند و در همین انتخابات اخیر نشان دادند به کاندیدای اصلاحات رای می‌دهند.

این معیار و متر دو سوم را از کجا آورده‌اید؟

انتخاب آقای روحانی این را نشان داد. درحالی که روحانی تنها کاندیدای اصلاحات بود. هیچ اصولگرایی از او حمایت نکرد. روز اخذ رای آقای روحانی تنها کاندیدای منحصر به فرد اصلاحات بود.

روحانی را شما اصلاح‌طلب‌ها رئیس‌جمهور کردید؟

قطعا. شکی در آن نیست. بدون تردید. بیش از دو سوم رای او مال اصلاح‌طلب‌ها بود. مردم به روحانی رای دادند یعنی به اصلاحات رای دادند.

یعنی الآن روحانی وامدار شماست؟

کاندیدای ما بود. شعارهای او و آرمان‌های او اصلاح‌طلبی بود. الآن هم مورد حمایت اصلاح‌طلب‌هاست و ما اصلاح‌طلب‌ها پشت سر او هستیم.

چه انتظاری از روحانی دارید؟

به وعهده‌هایش عمل کند که البته اخیرا در دانشگاه شهید بهشتی هم گفت که به آنها عمل می‌کند.

حالا که آقای روحانی وامدار شماست، بیایید یک مقداری درباره آماری که دادید صحبت کنیم. شما معتقدید ۰۷/۵۰ درصد مردم به روحانی رأی دادند چون مطالبه‌شان رفع‌حصر بود و روحانی گفت این کار را انجام می‌دهد. با این منطق شما لابد آن ۰۳/۴۹ درصد مابقی آرا مطالبه‌شان محاکمه آقایان بوده است؟!

آنهایی که به روحانی رای دادند مطالبات زیادی داشتند. یکی از مطالبات آنها رفع‌حصر بود اما اینکه ۰۳/۴۹ درصد مردم که به روحانی رای ندادند، معتقد نیستند که نباید رفع‌حصر شود، اینطور نیست. چون آنها مخالف آزادی نیستند. مردم طرفدار فضای باز هستند.

ولی من می‌توانم بگویم مردم می‌گویند باید اینها محاکمه شوند. شما این ادعا را رد می‌کنید؟

ما هم می‌گوییم باید محاکمه کنند. من همان سال ۸۸ گفتم باید به صورت علنی محاکمه شوند. آن ۴۹ درصد هم همین نظر را دارند. مگر آقای عسگراولادی همین را نگفتند.

آقای عسگراولادی که گفتند آنها باید توبه کنند. توبه کردند؟

ببینید دیدگاه عقلا و میانه‌روها مشخص است. دیدگاه تندروها هم مشخص است. ۸۰ درصد ملت معتقدند آنها باید آزاد شوند.

آقای منتجب‌نیا این آمارها را از کجا می‌آورید. چطور ۰۷/۵۰ درصد رأی آقای روحانی از میزان شرکت‌کنندگان در انتخابات، معنی‌اش مطالبه ۸۰ درصدی مردم برای آزادی آقایان موسوی و کروبی می‌شود؟ شما از کجا می‌دانید مطالبه آن ۵۰ درصد مابقی که به روحانی رای ندادند؛ محاکمه اینها نباشد؟

توضیح دادم. اینهایی که به روحانی رای دادند چون روحانی مطالبه آنها را گفت؛ به او رای دادند و آن ۵ کاندیدای دیگر هم نگفتند آقایان موسوی و کروبی را آزاد نمی‌کنیم که مردم به خاطر آن به آنها رای بدهند.

چه میزان از آن ۰۷/۵۰ درصد رأی آقای روحانی، مطالبه‌شان آزادی موسوی و کروبی بود؟

همه آنها مطالبه‌شان همین بوده. نه آنها، بلکه اکثر مردم ایران هم همین را می‌گویند.

Share