نظر نمايندگان گيلان درمورد بودجه 93

رضایت نسبی توام با خوشبینی نسبت به بودجه گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بودجه جاری استان گیلان در سال ۹۲ حدود ۲۶۲ میلیارد تومان بوده است که این مبلغ در لایحه بودجه سال ۹۳ که اخیرا از سوی دولت به مجلس ارائه شده است با کاهشی ۳۷ درصدی به ۱۶۶ میلیارد تومان رسیده است.

gilan7364به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بودجه جاری استان گیلان در سال ۹۲ حدود ۲۶۲ میلیارد تومان بوده است که این مبلغ در لایحه بودجه سال ۹۳ که اخیرا از سوی دولت به مجلس ارائه شده است با کاهشی ۳۷ درصدی به ۱۶۶ میلیارد تومان رسیده است.

در این لایحه قیمت هر بشکه نفت ۱۰۰ دلار و قیمت هر دلار ۲۶۵۰ تومان درنظر گرفته شده است اما ناصر عاشوری معتقد است ممکن است با این قیمتی که برای نفت در نظر گرفته شده، دولت مجبور گردد مثل زمان خاتمی بعدها با کاهش احتمالی قیمت نفت یک متمم به مجلس بیاورد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه این بودجه نسبت به دوره های قبل بسیار شفاف است و همین جای بسی امیدواری است.

البته وی افزایش مالیات بر واردات را خطرناک دانست و گفت: با این روش درآمد دولت از سمت واردات افزایش می یابد و علاقه به واردات بیشتر می شود در حالیکه این امر برخلاف روند توسعه کشور است که باید مبتنی بر صادرات باشد نا مالیات واردات.

این نماینده مجلس گفت: مدیران و نمایندگان در هر شرایطی باید به مردم امید بدهند که می توانند کشور را نگه دارند و این استعفای نمایندگان بدلیل کاهش بودجه های استانی در مکتب و مسلک انقلابی جایگاهی ندارد.

وی تایید کرد که بناست در سال ۹۳ دولت هم و غم خود را در به اتمام رساندن پروژه هایی بگذارد که تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند از این رو چند پروژه بزرگ گیلان این شانس را پیدا می کنند که بالاخره به اتمام برسند.

محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه نیز ضمن مطلوب دانستن وضعیت بودجه گیلان در سال ۹۳ گفت: راه آهن رشت- قزوین، سد آیت الله بهجت و ۱۱ کیلومتر باقیمانده بزرگراه رشت – قزوین سه پروژه ایی هستند که دولت قصد دارد سال ۹۳ آنها را تکمیل کند.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی هم نقش نمایندگان را از این به بعد مهم دانست و گفت: نمایندگان از این به بعد باید خودشان را نشان دهند و از حق مردم استان پیرو تغییراتی که قرار است در بودجه توسط مجلس در وضعیت بودجه ایجاد شود نقش پررنگی ایفا کنند.

محمد مهدی رهبری املشی به پروژه اکتشافی نفت و گاز دریای خزر نیز اشاره کرد و گفت: اگر این پروژه به مرحله اجرا برسد ۱۵ سال نفت وگاز کشور تامین خواهد شد و برای ۵ هزار نفر هم اشتغال زایی ایجاد می کند واقعا نمی دانم دلیل این همه تعلل چیست؟

البته حسن خسته بند نماینده مردم انزلی به مانند گذشته از گفتگو با رسانه ها فرار کرد و گفت: من به سئوال موال جواب نمی دهم اصلا وقت اضافه برای خبرنگاران ندارم./خزرآنلاین

Share