مهندس جعفرزاده:

رشد و توسعه گیلان در گرو توسعه کشاورزی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه زیر ساخت های کشاورزی گیلان تنها نباید به اعتبارات استانی اکتفا کرد بلکه مسئولان باید در جذب اعتبارات ملی تلاش مضاعف داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه زیر ساخت های کشاورزی گیلان تنها نباید به اعتبارات استانی اکتفا کرد بلکه مسئولان باید در جذب اعتبارات ملی تلاش مضاعف داشته باشند.

jafarzadeh-300x180 غلامعلی جعفرزاده رشد و توسعه گیلان را در گرو توسعه کشاورزی دانست و افزود: زیر ساخت های رشد بخش کشاورزی در این استان را باید بیشتر فراهم کرد.

وی همچنین با اشاره به قابلیت‌ های بالای استان در زمینه کشاورزی اظهار داشت: بارندگی فراوان، منابع آبی غنی، خاک مساعد و حاصلخیز از مهمترین ظرفیت ‌های گیلان است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تنوع آب و هوایی، منابع سرشار آبی، نیروی انسانی مستعد، زمینه رشد و نمو بخش اعظمی از محصولات کشاورزی را در استان به وجود آورده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید محصولات استراتژیک در بخش کشاورزی رکن اصلی اقتصاد غیر‌نفتی است، افزود: گیلان به عنوان یکی از مهمترین قطب ‌های کشاورزی کشور دارای قابلیت ‌های زیادی برای سرمایه‌ گذاری است.

جعفرزاده بر ضرورت تامین نهاده ‌های مورد نیاز کشاورزان، بهینه‌ سازی ماشین‌ آلات و تجهیزات موجود، یکپارچه‌‌ سازی اراضی خرد ( کوچک)، تسهیل در مکانیزه کردن زراعت، استفاده بهینه از منابع آبی، تکمیل سدهای در حال ساخت، توسعه و بهینه‌ سازی صنایع تبدیلی کشاورزی، انبارها و سرد خانه های مدرن به همراه گسترش و توسعه واحدهای دامی، صنعتی و ساماندهی وضعیت کنونی تاکید کرد.

وی اذعان داشت: کاهش ریسک‌ پذیری بخش کشاورزی با استفاده از توان فنی بالای کارشناسی موجود می‌ تواند افق روشن ‌تری از وضعیت موجود برای استان ترسیم کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه افزایش تولیدات کشاورزی در صورت فراهم بودن تمامی زیرساخت‌ ها محقق می ‌شود، افزود: افزایش تولید و رشد اقتصادی به معنای ایجاد فرصت ‌های بیشتر و بهتر برای شکوفایی اقتصادی و ورود به عرصه‌ های جدید است.

وی بیان داشت: رشد اقتصادی زمانی می ‌تواند به حداکثر میزان خود برسد که تولیدات داخل قدرت حضور در بازارهای خارج و صادرات به دیگر کشورها را داشته باشد.

جعفرزاده گفت: صادرات منبع تامین درآمدهای ملی است و افزایش آن رشد تولید ناخالص ملی و توسعه خود اتکایی اقتصادی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: کشاورزی در گیلان به دلیل تولید بسیاری از محصولات استراتژیک همچون برنج و چای رکن اصلی اقتصاد غیر‌نفتی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای توسعه صادرات غیرنفتی باید از برنامه جوائز صادراتی، بیمه ‌های باربری کالاهای صادراتی و همچنین ارائه تسهیلات با هدف توسعه صادرات و شناسایی بازارهای هدف محصولات کشاورزی دارای مزیت نسبی صادراتی حمایت ویژه انجام داد.

وی یادآورشد: صادرات غیر‌نفتی یکی از مباحث مهم اقتصادی در کشورهای متکی به درآمد نفتی است بنابراین رونق صادرات غیر‌نفتی می‌تواند نقش بسزایی در افزایش ظرفیت تولید ملی و دستیابی به شرایط اقتصادی در این کشورها داشته باشد./مهر

 

Share