معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد:

رشد بیش از ۱۴۰ درصدی مجوز فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیزرا سید ابراهیم سقایی اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سال جاری سرمایه اولیه اظهار شده از سوی سرمایه گذاران، ۴۸۱۰ میلیارد ریال بوده که نشانگر رشد ۱۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی  منطقه آزاد انزلی، سید ابراهیم سقایی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان با اعلام خبر رشد ۱۴۱ درصدی مجوزهای فعالیت اقتصادی صادر شده در نه ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: تعداد مجوزهای فعایت اقتصادی صادر شده از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری در این مدت ۲۷۳ فقره بود و این درحالی است که در نه ماهه سال گذشته ۱۱۳ فقره مجوز صادر شده بود.

سقایی-saghaeiوی با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سال جاری سرمایه اولیه اظهار شده از سوی سرمایه گذاران، ۴۸۱۰ میلیارد ریال بوده که نشانگر رشد ۱۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد، افزود: این میزان در سال گذشته ۱۹۶۵ میلیارد ریال بوده است.

مهندس سقایی در رابطه با میزان اشتغالزایی مجوزهای سرمایه گذاری صادر شده در نه ماهه ابتدایی سال ۹۲ اضافه نمود: در سال جاری دراین مجوزها امکان اشتغالزایی برای ۱۶۱۹ نفر پیش بینی شده در قیاس با ۱۴۱۹ نفر اشتغالزایی طرح های سرمایه گذاری در مدت مشابه سال گذشته نشان از رشدی ۱۴ درصدی دارد .

وی انواع مجوزهای اقتصادی صادره از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه را مشتمل بر مجوز فعالیت اقتصادی، پروانه بهره برداری و مجوز سرمایه گذاری اعلام کرد.

معاون منطقه آزاد انزلی تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی در این مدت را ۴۷ فقره اعلام و افزود: این تعداد در مقایسه با ۲۰ پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده در مدت مشابه سال ۹۱ بیانگر رشد ۱۳۵ درصدی می باشد.

وی از رشد ۴۰درصدی مجوزهای سرمایه گذاری صادره خبر داد و گفت: در نه ماهه ابتدایی سال گذشته ۲۵ فقره مجوز سرمایه گذاری صادرشد، درحالیکه از ابتدای فروردین تا انتهای آذر ماه سال جاری این تعداد به ۳۵ فقره بالغ شده است.

معاون اقتصادی وسرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در خصوص دلایل رشد مجوزهای صادر شده تصریح کرد : تلاش به منظور اعمال کامل مزایا ، معافیتها و ظرفیتهای قانونی مترتب بر فعالین اقتصادی محدوده منطقه با همکاری نهادهای اجرایی استان گیلان، بهبود شرایط اقتصادی و کسب و کار و امید به آینده در کنار ارائه خدمات مطلوب از جمله راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در منطقه، الکترونیکی نمودن تمام مراحل صدور مجوزهای فعالیت اقتصادی، اصلاح فرایند اداری و بهبود مستمر فرایندهای مربوطه از مهمترین دلایل استقبال گسترده سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی از منطقه آزاد انزلی در سال ۹۲ می باشد.

 

 

Share