مهندس رسولی در شورا مطرح کرد

ثروتی که دورریز می شود متعلق به جامعه و شهروندان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر رشت گفت: در هفته گذشته طرحی به صحن شورا تقدیم کردیم که در کمیسیون فرهنگی نیز مطرح شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر رشت گفت: در هفته گذشته طرحی به صحن شورا تقدیم کردیم که در کمیسیون فرهنگی نیز مطرح شده است.
این طرح در راستای بند ۵۰ ماده ۷۱ می باشد که صریحا اعلام می نماید که یکی از وظایف شورا، برنامه ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، آموزشی و سایر امور رفاهی و کاهش تولی گری و تصدی گری شهرداری برای اموری که مردم خواهان انجام آن هستند می باشد.

Rasoli وی اظهار داشت: این طرح معنای واقعی مشارکت بین مردم و شهرداری را تعریف می کند. در این طرح مردم علاوه بر هزینه های یک طرح در درآمدها و سودش هم سهیم می شوند.

وی افزود: جزییات این طرح در حال بررسی است. با اجرای این طرح تحول خوبی در راستای اعتماد سازی و جلب مشارکت اجتماعی انجام خواهد شد.

رسولی در زمینه بازیافت زباله نیز گفت: همانطور که می دانید زباله در دنیا به عنوان طلا یا پول کثیف مطرح شده است و مدتهاست که برای پایداری توسعه جوامع شهری و برای تامین منابع مالی و هم جلوگیری از اتلاف منابع طبیعی بحثی بنام بازیافت را داریم.

بازیافت از دولت هفتم آغاز شد و اکنون قانونی وجود دارد که طبق آن باید تا سال ۹۰ در کل کشور انجام می گرفت. در پروسه بازیافت فرایند تفکیک داریم که قسمت های قابل استفاده مجدد و یا قسمت هایی که قابل تبدیل به مواد اولیه هستند جدا می شوند.

وی ادامه داد: در رشت هر شهروند به طور میانگین روزی یک کیلو گرم زباله تولید می کند. که طی آن به غیر از زباله های فلزی در یک روز ۵۱ میلیون تومان دور ریز می شود که در طول یک سال این رقم به ۱۸ میلیارد تومان می رسد. این ثروتی که دور ریز می شود متعلق به جامعه و شهروندان است و واقعا زباله نیست.

وی افزود: ما باید در تفکیک از مبدا با اراده جدی کار کنیم وقتی خودمان در شهرداری چنین کاری را نمی کنیم نشان دهنده این است که این مجموعه اعتقادی به این بحث ندارد. ما نیاز داریم الزامی جدی برای شهرداری برای پی گیری جدی بحث تفکیک از مبدا به وجود بیاوریم. این موارد علاوه بر توسعه پایدار در حوزه اجتماعی و محیط زیست، یکی از وظایف ما برای پاسخگویی به نسل آینده می باشد./شمال ما

Share