دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج استان گیلان برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به  نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان , دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج استان گیلان به همت سازمان بسیج هنرمندان این استان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و به میزبانی مجتمع خاتم الانبیاء (ص) برگزار خواهد شد. رئیس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به  نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان , دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج استان گیلان به همت سازمان بسیج هنرمندان این استان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و به میزبانی مجتمع خاتم الانبیاء (ص) برگزار خواهد شد.

رئیس اداره ارشاد رشت با اعلام این خبر گفت : این جشنواره که دومین سال برگزاری خود را می گذراند با هدف رشد و شکوفایی استعداد هنری بسیجیان ، شناسایی نخبگان هنری و ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص برگزار خواهد شد.

گفت : بازخوانی ارزشها و آرمان های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ، بیداری اسلامی و مقاومت ملل ، انتظار امید ، آرمانگرایی ، مضامین آیینی اجتماعی و تحقق شعار سال از محورهای موضوعی دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج بود که در بخشهای داستانی – مستند – انیمیشن – نماهنگ و فیلمنامه نویسی برگزار گردید.

وی با اشاره به اینکه طبق فراخوان اعلام شده توسط دبیرخانه جشنواره آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ آذر ماه بود که این زمان تا ۳۰ آذر ماه تمدید شد گفت : تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۷۴ فیلم از ۴۳ فیلمساز بود که در بخش فیلمنامه نیز ۳۴ فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود و این آثار در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه توسط داوران خانم آمنه دهقان و آقایان سلمان اسماعیل زاده و دکتر سید علی روحانی مورد داوری و ارزیابی قرار گرفت و در نهایت ۱۲ نفر در بخشهای مختلف برگزیده شدند .

این مسوول افزود : در آئین اختتامیه که در روز ۱۲ بهمن ساعت ۱۰ صبح در سالن شهید ابراهیم انصاری ( وارش ) مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار خواهد شد افراد برگزیده معرفی و تقدیر خواهند شد.

وی در مورد جوایز جشنواره فیلم کوتاه بسیج بیان کرد : لوح سپاس ، تندیس به همراه جایزه نقدی به بهترین فیلم داستانی ، بهترین فیلم مستند ، بهترین فیلم انیمیشن و بهترین فیلم نماهنگ اهدا می شود .basijهمچنین در بخش داستانی لوح سپاس و تندیس و جایزه نقدی به برترین کارگردان ، برترین فیلمنامه ، برترین تصویر برداری ، برترین صدابرداری ، برترین تدوین و برترین بازیگر مرد و زن داده می شود .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت یادآوری کرد : دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج استان گیلان ۹ و ۱۰ بهمن ماه از ساعت ۱۶ در سالن دکتر رحمدل و آئین اختتامیه این جشنواره نیز در روز ۱۲ بهمن ساعت ۱۰ صبح در سالن شهید ابراهیم انصاری ( وارش ) مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار خواهد شد.

این مسوول در پایان گفت : جدول اکران فیلم ها و نشست جلسات نقد و بررسی با حضور کارگردانان نیز متعاقباً به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

 

Share