شهردار رشت :

در تلاشیم سرانه فضای سبز رشت را به ۱۰ متر افزایش دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در دیداری که شهردار رشت به همراه ریاست شورای اسلامی شهر رشت ، ریاست شورای اسلامی شهرستان رشت به همراه جمعی از معاونین و مدیران با استاندار گیلان و نماینده منابع طبیعی برگزار گردید مشکلات رشت مطرح گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در دیداری که شهردار رشت به همراه ریاست شورای اسلامی شهر رشت  ، ریاست شورای اسلامی شهرستان رشت به همراه جمعی از معاونین و مدیران با استاندار گیلان و نماینده منابع طبیعی برگزار گردید ، مباحث مورد نظر درخصوص اتخاذ تدبیر مناسب جهت احیای باغ ۵/۷ هکتاری چمارسرا و پارک گردشگری لاکان رشت مورد بررسی قرار گرفت ، محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت تاکید نمود : شهر رشت تفرجگاه کافی ندارد ،  اگر این پروژه ها اجرایی گردد ، سرانه فضای سبز این شهر از ۵/۳ به ۱۰ متر ارتقا خواهد یافت و در این راستا مراکز تفریحی گردشگری نیز توسعه می یابد.

oooo (1)شهردار رشت افزود :شهر رشت پارک های بسیاری دارد ، ویژگی های تنوع در این پارک ها بسیار دیده می شود  و می توان با بهره مندی مناسب از این ظرفیت ها در جهت بهینه نمودن فضا تلاش نمود.
ایشان اعلام آمادگی کردند که شهرداری رشت می تواند در صورت مساعدت ، پارک ۵/۷ هکتاری چمارسرا را تا پایان سال جاری جهت استفاده عموم آماده و تجهیز نماید.
حاجی پور رییس شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در این دیدار خواستار پشتیبانی استاندار از شهرداری گردید
وی گفت : این امر موجب امیدواری خادمین می گردد ، این شهر به لحاظ قدمت و پشتیبانی ، حمایت شما را می طلبد.
وی افزود : با کمک و حمایت های استاندار گیلان ، شهرداری رشت را می توان به جایگاه واقعی جهت ارایه عمران و آبادانی مناسب به شهروندان رسانید.

ooooo1 (1)
استاندار گیلان نیز در این دیدار با بیان این مطلب که جدیت اعضای شورا و شهرداری نشان می دهد که ما اگر بخواهیم می توانیم ، این دلسوزی ها موجب می گردد تا فرصت ها را تبدیل به خدمت مناسب نماییم.
وی افزود : شهر رشت نسبت به سایر مراکز استان ها مظلوم واقع شده و حمایت هایی که شایسته بود ، نمود کمتری یافته است اما با توجه به استعداد این شهر ، حق مردم این شهر بیشتر از این می باشد.
دکتر نجفی تاکید نمودند : به فوریت کارگروهی در حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی درخصوص اجرایی نمودن پارک گردشگری رشت واقع در لاکان تشکیل و نتایج به جهت تسریع در احداث به ایشان گزارش تا موارد به فوریت مرتفع گردد.
شیرزاد مدیر منطقه ۵ شهرداری نیز در تشریح ویژگی های دو طرح مذکور عنوان کرد : پارک شهری چمارسرا با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰% با نصب مبلمان پارکی ، ترمیم و بهسازی سطوح سبز و … در صورت انجام امورات مرتبط تا پایان سال قابل افتتاح و بهره برداری می باشد.

ooooo2 (1)

وی افزود : پارک گردشگری لاکان با مساحت ۴۵۰ هکتار می تواند با دارا بودن نقش های متنوع تفریحی – تفرجی- کمپینگ (اسکان موقت ) نقش بسزایی در پر کردن اوقات فراغت عموم داشته باشد.

Share