جلسه شوراي شهر خمام با حضور سه نماينده مجلس

همه با هم به جنگ مشکلات برویم / استعداد خمام برای شهرستان شدن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت گفت: حضور سه نماینده برای اولین بار در شورای شهر خمام قطعا زمینه‌ساز تعاملات خوب مجموعه شورای این شهر با نمایندگان شهرستان رشت خواهد بود چراکه اگر همه با هم به جنگ مشکلات برویم موفق‌تر خواهیم بود.

rasht-majles 3به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت گفت: حضور سه نماینده برای اولین بار در شورای شهر خمام قطعا زمینه‌ساز تعاملات خوب مجموعه شورای این شهر با نمایندگان شهرستان رشت خواهد بود چراکه اگر همه با هم به جنگ مشکلات برویم موفق‌تر خواهیم بود.

حسن تامینی امروز، ۶ دی‌ماه در جلسه شورای اسلامی شهر خمام اظهار کرد: با توجه به شرایط جدیدی که در حوزه های مختلف کشور ایجاد شده باعث می شود تا شاهد ایجاد شرایط خوبی باشیم.

وی افزود: حضور سه نماینده برای اولین بار در شورای شهر خمام قطعا زمینه‌ساز تعاملات خوب مجموعه شورای این شهر با نمایندگان شهرستان رشت خواهد بود چراکه اگر همه باهم به جنگ مشکلات برویم موفق‌تر خواهیم بود.

نماینده مردم رشت با اشاره به اینکه خمام با توجه به شرایط خوبی که دارد می‌تواند به شهرستان تبدیل شود، گفت: همواره پیگیر شهرستان شدن خمام خواهیم بود؛ با توجه به شرایط خمام امکان ساخت بیمارستان وجود دارد که نیازمند جذب سرمایه‌گذار است؛ لذا باید تقسیم کاری صورت گیرد تا امور فراموش نشود و بتوانیم به اجرایی شدن امور کمک کنیم.

در ادامه مهندس غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت اظهار کرد: با اینکه نقش نماینده قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است اما با تعاملی که با وزرا دارد می‌تواند از طریق مکاتبه‌ای یا طرح سوال در مجلس امور را پیگیری کند.

وی با اشاره به موارد ذکر شده توسط شورای شهر خمام افزود: در بحث شهرستان شدن خمام از آنجایی که خمام تنها بخشی است که در رشت به دلیل مرزی بودن خارج از قاعده جمعیتی است لذا باید ادامه پیگیری‌ها با این محوریت انجام شود؛ همچنین برای بخش ورودی شهر باید طرح اصلاح هندسی را تقاضا نماییم چراکه پل عریضی بدون توجه به مسائل زیر ساختی احداث شده که کاربردی هم ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: برای فاضلاب شهری در بودجه ۹۳ ردیف اعتباری در نظر گرفته شده؛ همچنین برای ترمیم زمین ورزشی موجود ابتدا مالکیت زمین را مشخص کنید.

در ادامه جبار کوچکی‌نژاد، نماینده دیگر رشت اظهار کرد: خمام از نظر نوع درآمدهایی که در این منطقه وجود دارد، منطقه ویژه‌‌ای محسوب می‌شود، همچنین عمران و آبادانی روستایی این منطقه در بخش آبرسانی و گازرسانی بالاتر از مناطق دیگر است و بنابه موقعیتی که دارد هرکس که به گیلان می‌آید باید از این منطقه عبور کند.

وی افزود: شورای شهر باید بتواند با مدیریت مالی هزینه‌ها را افزایش دهد و به دلیل وجود منابع کشوری در این منطقه با استفاده از وام و فاینانس منابع را افزایش دهد و در حل مشکلات موثر باشد چراکه منطقه خمام نسبت به دیگر مناطق شهرستان رشت، منطقه ثروت‌خیزی است.
همچنین سید مجتبی حسینی نسب رئیس شورای شهر خمام  بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه مردم خمام شهرستان شدن این بخش است که تاکنون تحقق نیافته، با توجه به اینکه در سرشماری آمار و نفوس سال ۹۰ شهر خمام ۱۷ هزار و ۱۶۰ نفر جمعیت داشته و در حال حاضر نیز بیش از ۱۸ هزار جمعیت دارد، این آمار بیانگر این است که در مقایسه با شهرستان‌های ماسال، شفت و رودبار از جمعیت بیشتری برخوردار می‌باشد اما هنوز شهرستان محسوب نمی‌شود./ایسنا

Share