مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رشت:

خط ویژه اتوبوس در رشت قابل اجرا نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: خط ویژه اتوبوس در خیابان امام خمینی(ره) برای اجرا محدودیت زیادی دارد و با توجه به معابر شهری اجرا شدنی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرامرز جمشیدپور در جلسه ترافیک این شهر با اشاره به وضعیت سرعت‌گیرها در شهر، اظهار کرد: شهرداری‌های مناطق سرعت‌گیرها را در عرض نیم‌متری و ضخامت ۱۵ سانتیمتر ایجاد کردند که به صورت انبوه در شهر وجود دارد و به دلیل ضخامتی که دارند به کف ماشین آسیب وارد می‌کنند.

rasht3وی افزود: این سرعت‌گیرها در سطح شهر در حال جمع‌آوری است و در برخی از مکان‌ها سرعت‌گاه‌ها با رنگ خاص مشخص و علائم راهنمایی نیز نصب شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: سرعت‌گیرهای که برداشته می‌شود نیاز به استانداردسازی دارد که به حجم قالب توجهی آسفالت نیاز است.

جمشیدپور با اشاره به اینکه مشاور سازمان تأکید زیادی بر داشتن داده‌های اطلاعاتی دقیق از علت تصادفات دارد، تصریح کرد: در داده‌های آماری حجم تصادف، زمان تصادف، روشنایی محل، جانمایی عابرین پیاده نیاز است.

وی افزود: پلیس با ارائه اطلاعات‌ GPS از محل وقوع تصادف به سازمان ترافیک می‌تواند کمک قابل توجهی را در استفاده از روش‌های آرامسازی ترافیک در شهر به مشاور این سازمان داشته باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت خاطرنشان کرد: برای آرامسازی ترافیک باید داده‌های آماری پلیس را داشته باشیم تا بتوانیم روش‌های مناسب را انتخاب کنیم.

جمشیدپور گفت: در برخی از مسیرها به دلیل وجود چراغ و برای روانسازی ترافیک میدان‌های ولی عصر، دفاع مقدس، صیقلان و فلکه گاز باید برداشته شود، حجم ترافیک شهر رشت به گونه‌ای است که کوچه هشت متری به معبر جمع کننده تبدیل شده است.

وی افزود: برجستگی سر تقاطع‌ها را با رنگ یا آسفالت برجسته ایجاد کنیم تا حق تقدم اصلی و فرعی در مسیر مشخص شود، عمده کار سازمان حل و فصل زیرساخت‌ها است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت درباره وضعیت خط ویژه گفت: خط ویژه در خیابان امام خمینی(ره) محدودیت زیادی دارد و با معابری که در شهر داریم اجرا شدنی نیست.

جمشیدپور افزود: باید پیاده‌روها برداشته شود و جابجایی تیره برق و قطع درختان باید انجام شود که این موضوع در هفته‌های آینده در کارگروه ترافیک مطرح و بررسی می‌شود تا وضعیت خط ویژه در این مسیر مشخص شود./تسنیم

Share