خسته بند: راه آهن نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی کشور به ویژه گیلان دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور جدی سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های عمرانی گیلان امری اجتناب ناپذیر است بنابراین رسانه ها باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.  حسن خسته بند  به پروژه راه آهن گیلان اشاره کرد و افزود: ظرفیت این خط […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور جدی سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های عمرانی گیلان امری اجتناب ناپذیر است بنابراین رسانه ها باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

khasteband حسن خسته بند  به پروژه راه آهن گیلان اشاره کرد و افزود: ظرفیت این خط آهن ۱۰ میلیون تن کالا و سه میلیون مسافر است.

وی همچنین با عنوان اینکه گیلان یک استان گردشگری و تجاری است بر ضرورت تسریع ساخت پروژه های زیر بنایی گیلان به ویژه راه آهن تاکید کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه نقش مهمی در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال استان ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: راه آهن نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی کشور به ویژه گیلان دارد که باید منابع اعتباری این پروژه هرچه سریعتر تامین شود.

خسته بند اظهارداشت: بدون شک جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب از مزایای ترانزیتی خوبی بهره مند بوده و با گسترش شبکه حمل و نقل و ارتباط مطمئن و کارآمد می تواند از این مزایا در راستای افزایش درآمدهای ارزی و ارتقای موقعیت استراتژیک خود در منطقه به نحو مطلوب استفاده کند.

وی اذعان داشت: در جنوب ایران خلیج فارس قرار دارد که کشورهای عمده تولیدکننده نفت جهان را درخود جای داده و به عنوان گلوگاه انرژی جهان محسوب می شود.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: در شمال ایران نیز دریای خزر قرار دارد که بهترین پل ارتباطی میان کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان است و می تواند نقش مهمی در تجارت میان این کشورها ایفا کند.

وی افزود: همچنین ایران از غرب و شرق با کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان و افغانستان همسایه است به عبارتی می توان گفت ارتباط ایران با ۱۵ کشور جهان از طریق مرزهای آبی و خاکی برقرار می شود و درعین حال نیز ایران به نوبه خود می تواند به عنوان پل ارتباطی میان این کشورها (با یکدیگر وسایر مناطق جهان) ایفای نقش کند.

خسته بند اظهارداشت: از طرف دیگر این کشورها جمعیت بزرگی را در خود جای داده و از درآمدهای زیادی نیز برخوردارند که این عامل نیز به نوبه خود علاوه بر در اختیار داشتن منابع و ثروت های ملی خدادادی می تواند به عنوان عامل توسعه ترانزیت و تجارت در منطقه موثر باشد.

وی اذعان داشت: ارتباط کشورهای آسیای میانه با خلیج فارس و همچنین برقراری رابطه تجاری بین شرق آسیا با کشورهای اروپایی از طریق ایران بسیار مقرون به صرفه است به نحوی که بسیاری از این کشورها به دنبال آن هستند تا چنین روابطی را از طریق ایران برقرار کنند./مهر

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share