حمید رسایی به حبس و شلاق محکوم شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید رسایی مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی به دلیل انتشار یادداشتی انتقادی درباره علی لاریجانی به حبس و شلاق محکوم شد. سایت دانا اعلام کرد; حمید رسایی مدیر مسئول و سعید ذاکری دبیر سیاسی هفته نامه ۹ دی با شکایت دادستان تهران به حبس و شلاق محکوم شدند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید رسایی مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی به دلیل انتشار یادداشتی انتقادی درباره علی لاریجانی به حبس و شلاق محکوم شد.

سایت دانا اعلام کرد; resaeiحمید رسایی مدیر مسئول و سعید ذاکری دبیر سیاسی هفته نامه ۹ دی با شکایت دادستان تهران به حبس و شلاق محکوم شدند.

هر چند این حکم با اعتراض متهمان هم‌اکنون در مرحله تجدیدنظر قرار دارد، اما رسایی در این باره به فارس گفت: این یادداشت، انتقادی به عملکرد و مواضع انتخاباتی آقای لاریجانی بود، اما به هیچ وجه توهین‌آمیز نبود.

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس مجلس از این شکایت اطلاع داشته یا نه، گفت: بله؛ زمانی که دادستان تهران شکایت کرد، بنده آقای لاریجانی را در جریان گذاشتم. بعد که حکم هم صادر شد، باز ایشان را در جریان گذاشتم. ایشان هم لبخند زد و گفت من که شاکی نیستم. براساس قانون در صورت توهین به مسئولان نظام، دادستان به عنوان مدعی‌‌العموم، علیه فرد توهین‌کننده اعلام جرم می‌کند.
همچنین در این حال احمد نجمی، از مسوولان رسانه ای جامعه مدرسین در صفحه شخصی خود نوشت:
در یادداشت سعید ذاکری اتهام به جامعه مدرسین و نشر اکاذیب درباره ایت الله العظمی مکارم شیرازی هم بود که خود وی در دادگاه و مقابل هیات منصفه مطبوعات ابراز ندامت کرد و خواستار تخفیف مجازات شد.

Share