جزییاتی درباره پرونده 9009982132600010

شماره ای که احمدی‌نژاد بخاطر آن به دادگاه می رود + سند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دادگاه محمود احمدی نژاد بر خلاف اخبار منتشرشده، امروز نیز برگزار نشد تا همچنان پرونده ای که با شماره کلاسه ۹۰۰۹۹۸۲۱۳۲۶۰۰۰۱۰ در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران بایگانی شده است، مفتوح باقی بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  دادگاه محمود احمدی نژاد بر خلاف اخبار منتشرشده، امروز نیز برگزار نشد تا همچنان پرونده ای که با شماره کلاسه ۹۰۰۹۹۸۲۱۳۲۶۰۰۰۱۰ در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران بایگانی شده است، مفتوح باقی بماند.

73376_600

سرپرست دادگاه کیفری استان تهران در این باره گفت: قرار نبود امروز احمدی‌نژاد در دادگاه حضور یابد و برای جلسه دوم دادگاه تعیین وقت نشده است.

محسن افتخاری افزود: هنوز جلسه بعدی دادگاه مشخص نشده است.

جلسه اول دادگاه احمدی نژاد بدون حضور او و وکیلش پنجم آذر برگزار شده بود و بنا بر اعلام افتخاری وقت بعدی دادگاه او نیز مشخص نیست.

اما احمدی نژاد با شکایت چه کسانی باید در دادگاه حاضر شود؟

تعداد شکات پرونده احمدی‌نژاد ۹ نفر اعلام شده است‌. بر این اساس، این شکات افراد حقیقی و حقوقی مختلفی هستند. از جمله کمیسیون‌ اصل ۹۰ در سال ۸۹ و در دوره مجلس هشتم بر اساس مواد ۲۳۳ و ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس سه تخلف دولت در زمینه «عدم تشکیل به موقع وزارت ورزش و جوانان و معرفی وزیر مربوطه در اجرای فرآیند ادغام وزارتخانه‌ها»، «عدم ارائه اساسنامه شرکت ملّی نفت» و «عدم تخصیص بودجه ارزی مترو» را به قوه قضاییه ارجاع داد.

مجلس همچنین در شکواییه خود، بررسی «اهمال قوه مجریه در ارائه گزارش عملکرد سالانه اجرای قانون برنامه چهارم توسعه و فاصله گرفتن از هدف سند چشم انداز»، «تخلفات مکرر و عدیده در اجرای قانون بودجه بر اساس گزارشات دیوان محاسبات کشور (از جمله گزارش تفریغ بودجه، گزارش مربوط به اجرای اصل ۴۴ و گزارش واگذاری سهام و پرداخت سود سهام عدالت)» و «استنکاف از ابلاغ برخی قوانین مصوب مجلس و عدم ارسال برخی مصوبات دولت به رئیس مجلس برای تطبیق آنها با قانون» را خواستار شده بود.

البته شکایت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از احمدی نژاد منحصر به سه گزارش تخلف دولت نماند و در آخرین روزهای دولت دهم، رئیس این کمیسیون از طرح شکواییه جدیدی در خصوص حواشی سفر رئیس جمهور سابق به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل خبر داد.

شکایت فاضل لاریجانی هم عکس‌العمل قابل پیش بینی او در قبال اقدام احمدی نژاد در جلسه استیضاح شیخ‌الاسلامی بود. همچنین در این رابطه دادستان نیز به عنوان مدعی العموم از رئیس جمهور سابق و مرتضوی شکایت کرد که این پرونده در دادسرای ویژه کارکنان دولت مفتوح و در دست بررسی است و حتی در این خصوص از زنجانی و مرتضوی تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است.

اولین شاکی خصوصی رئیس جمهور سابق فردی به‌نام «یعقوب خلیل نژاد» است که نام وی در احضاریه ارسالی به پاستور، در کنار نام رئیس مجلس قرار دارد. شکایت خلیل نژاد البته هیچ ارتباط و تشابهی با موضوع شکایت مجلسی‌ها ندارد و ظاهراً او به دلیل به‌کار بردن برخی الفاظ و تعابیر توسط احمدی نژاد در یک سخنرانی عمومی شکایت کرده است.

شاکی دیگر احمدی نژاد یک شهروند تهرانی به نام «خسرو شاهین» است که خود را از جانبازان دفاع مقدس معرفی کرده و از رئیس جمهور سابق به دلیل بالا بودن تلفات جاده‌ای در کشور به دستگاه قضایی شکایت کرده است. او که تصریح کرده شخصاً از حوادث جاده‌ای خسارتی ندیده‌ اما در عین حال از اینکه میزان تلفات جاده‌ای کشور بسیار بیشتر از کشته‌هایی است که جنگ تحمیلی ۸ ساله بر جای گذاشته، عارض شده است.

دیگر شاکی رئیس جمهور سابق شخصی به نام «قبّه» است که اطلاع چندانی درباره او منتشر نشده است./صراط

 

Share