جزئیات افزایش وام مسکن+مبلغ اقساط

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به منظور افزایش سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن بانک مسکن، در جلسه دیروز شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم، به مبلغ ۳۵ میلیون تومان افزایش ‌یافت. محمد هاشم بت شکن، مدیر عامل بانک مسکن با اعلام خبر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به منظور افزایش سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن بانک مسکن، در جلسه دیروز شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم، به مبلغ ۳۵ میلیون تومان افزایش ‌یافت.

vam-maskansمحمد هاشم بت شکن، مدیر عامل بانک مسکن با اعلام خبر بالا افزود:‌ به منظور کمک به تامین مسکن زوج‌های جوان، سقف تسهیلات خرید برای هریک از زوجین که تاریخ وقوع عقد آنها از ۱۷ دیماه امسال به بعد باشد، تا سقف مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال و جمعا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بر روی یک واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود.

بت شکن افزود: اعطای تسهیلات جعاله تعمیر و تکمیل واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز تا سقف مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی افزایش یافته است.

وی به بازپرداخت تسهیلات اشاره کرد و اظهار داشت: دوره بازپرداخت وام خرید مسکن حداکثر تا ۱۲ سال و با نرخ ۱۵ درصد تعیین شده و بازپرداخت در مدت زمان کمتر از آن، با توافق بانک و مشتری امکان پذیر خواهد بود.

مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: متقاضیان واجد شرایط سایر حساب‌های تعهدی بانک مسکن در صورت تمایل می‌توانند از سقف تسهیلات مسکن به صورت استفاده توأمان از طریق تهیه اوراق گواهی حق تقدم بهره‌مند شوند.

بت شکن در خصوص نحوه بهره‌مند شدن مشتریان از تسهیلات خرید و ساخت یادآور شد: اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات، در تمامی شعب بانک مسکن در سراسر کشور و همچنین در فرابورس قابل عرضه به مشتریان است.

بر این اساس متقاضیان وام ۳۵ میلیون تومانی که می‌خواهند به صورت ۱۲ ساله و ثابت اقساط خود را پرداخت کنند، باید ماهانه ۵۲۷ هزار تومان به حساب بانک مسکن واریز کنند که در مجموع پس از ۱۲ سال این مبلغ به ۷۶ میلیون تومان می‌رسد. این دسته از متقاضیان باید طی این مدت حدود ۴۱ میلیون تومان سود به بانک مسکن بپردازند.

متقاضیان وام ۳۵ میلیون تومانی برای پرداخت اقساط به صورت پلکانی که هر ساله ۱۰ درصد افزایش می‌یابد نیز باید در سال نخست ماهانه حدود ۴۰۰ هزار تومان بپردازند که این رقم در سال‌های بعد روند افزایشی خواهد داشت.

زوج‌های جوان متقاضی وام ۵۰ میلیون تومانی (دو فقره وام ۲۵میلیون تومانی) نیز برای پرداخت ماهانه ثابت بابت هر وام ۲۵ میلیون تومانی ماهانه ۳۷۲ هزار تومان بپردازند که در مجموع این وام ۵۰ میلیون تومانی برای هر زوج ماهانه ۷۵۲ هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت. هم‌چنین متقاضیان این وام ۵۰ میلیون تومانی که می‌خواهند اقساط خود را به صورت پلکانی پرداخت کنند، باید در سال اول ماهانه حدود ۳۱۰ هزار تومان بپردازند و از سال دوم این رقم افزایش می‌یابد.

متقاضیان وام‌های ۵۰ میلیون تومانی پس از ۱۲ سال باید حدود ۱۰۹ میلیون تومان به بانک مسکن بازپرداخت کنند. یعنی این‌که ۵۸ میلیون تومان سود باید به این بانک بدهند.

البته باید توجه داشت که حق کارمزد اوراق ۳۵ میلیون تومانی حدود پنج میلیون تومان و کارمزد اوراق ۵۰ میلیون تومانی حدود هشت میلیون تومان است که این ارقام پیش از تحویل اوراق از متقاضیان دریافت می‌شود./ایسنا

Share