عضو ثابت كميسيون تلفيق خبر داد

جریمه بانک‌ها در صورت عدم پرداخت تسهیلات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس جعفرزاده گفت: بر اساس مقایسه قانون بودجه سال ۹۲ با لایحه بوجه سال ۹۳ بیشترین رشد اعتبار با بیش از ۶۵ درصد افزایش به سازمان بیمه سلامت و کمترین رشد نیز به ۹ درصد به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو ثابت کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مقایسه قانون بودجه سال ۹۲ با لایحه بوجه سال ۹۳ بیشترین رشد اعتبار با بیش از ۶۵ درصد افزایش به سازمان بیمه سلامت و کمترین رشد نیز به ۹ درصد به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اختصاص یافته است.

jafarzadeh1004-300x180غلامعلی جعفرزاده افزود: در بین دستگاه های که در حوزه  قلمروی رفاه و تامین اجتماعی هستند بیشترین مبلغ اعتبار مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری  با ۱۳۵ هزار میلیارد ریال و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با ۱۱۵ هزار میلیارد ریال است.

وی اظهارداشت: این امر بیانگر این است که سهم  بسیار بالایی از حقوق و مزایای بازنشستگان در اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی گنجانده شده است.

نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات  مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون برنامه بودجه سال ۹۲ نیز بیشتر اعتبارات به این دو دستگاه اختصاص یافته بود.

وی افزود: بر اساس مقایسه قانون بودجه سال ۹۲ با لایحه سال ۹۳  بیشترین رشد اعتبار با بیش از ۶۵ درصد افزایش به سازمان بیمه سلامت و کمترین رشد نیز به ۹ درصد به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اختصاص یافته است.

جعفرزاده  اذعان داشت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۳  توجه چندانی به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نداشته است.

وی گفت: بعد از بیمه سلامت نهادهای همچون جمعیت هلال احمر و بهزیستی به ترتیب با  ۳۷  و  ۲۵ درصد رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته اند.

عضو ثابت کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: سهم  اعتبار صندوق بازنشستگی کشور ۱۷.۳۵ درصد، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ۱۶.۹۲، بنیاد شهید و امور ایثارگران  ۱۵.۲۴، سازمان تامین اجتماعی ۱۵.۱۳ درصد، کمیته امداد ۱۴.۷۱ درصد،  مرکز خدمات حوزه های علمیه قم ۱۲.۶۴ درصد  و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ۹.۲۵ درصد است.

وی اظهارداشت: مجموع اعتبارات حوزه رفاه و تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

جعفرزاده  تاکید کرد: آنچه که در اعتبارات دستگاه های مرتبط با حوزه رفاه و تامین اجتماعی  لایحه بودجه سال ۹۳  اختصاص یافته بیشترین توجه به  بیمه  سلامت و کمترین توجه به بیمه اجتماعی شده است.

جریمه برای بانک‌ها در صورت عدم پرداخت تسهیلات

jafar180عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیسون تلفیق در صورتی که بانک ها برای تسهیلات، تخصیص اعتبار ندهند، سود سپرده دوره ماندگاری وجوه نزد بانک را باید به متقاضیان دریافت تسهیلات پرداخت کنند، از مجوز انتشار ایران چک به بانک مرکزی تا سقف مصوب شورای پول و اعتبار خبر داد.

وی افزود: بر اساس بند الف تبصره ۷ لایحه بودجه ۹۳ “کلیه بانک ها موظفند تا پایان شهریورماه سال ۹۳ ، مانده وجوه اداره شده و یارانه سود تسهیلات که تا پایان سال ۹۲ از سوی بانکهای عامل به متقاضیان تخصیص نیافته و بخشی از آن پرداخت و اجرایی نشده است را با احتساب سود سپرده دوره ماندگاری وجوه نزد بانک، به حساب ردیف درآمدی ۳۱۰۶۰۵ و مبالغ وصولی بابت بازپرداخت تسهیلات اعطائی (وجوه اداره شده) را حداکثر یک هفته پس از وصول واریز کنند.

جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبصره یاد شده یک اقدام بسیار مناسب است، تصریح کرد: بر اساس این بند اگر بانک ها برای تسهیلات تخصیص اعتبار ندهند، سود سپرده دوره ماندگاری وجوه نزد بانک را باید به متقاضیان دریافت تسهیلات پرداخت کنند.

وی ادامه داد: این مصوبه باعث می شود بانک ها به تعهد خود برای پرداخت تسهیلات عمل کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبه مجلس همچنین از مجوز کمیسیون تلفیق به دولت برای انتشار ایران چک خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است نسبت به چاپ و انتشار ایران چک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تا سقف مصوب شورای پول و اعتبار با مسدود کردن معادل ریالی مبالغ ایران چک های منتشره تحت نظارت هیئت نظارت اندوخته اسکناس موضوع ماده(۲۱) قانون پولی و بانکی کشور اقدام کند.

وی افزود: در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه، تبصره ۸ که بیشتر مکانیزم اجرای تامین منابع مالی پروژه ها در آن پیش بینی شده است مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس با موافقت کمیسیون تلفیق “تأمین منابع مالی اجرای طرح‌ها طبق دستورالعمل های ابلاغی موضوع ماده (۲۳) قانون برنامه و بودجه کشور حسب نوع قرارداد به استثناء کمک دولت در نوع (ه) به عهده شرکت پروژه طرف قرارداد است.

سقف معافیت مالیاتی یک میلیون تومان تعیین شد

 نماینده مردم رشت در مجلس نهم همچنین از موافقت کمیسیون تلفیق با سقف معافیت مالیاتی تا یک میلیون ریال خبر داد و گفت: بر اساس بند الف تبصره (۹) لایحه بودجه ۹۳ “موضوع ماده ( ۵۲ ) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال ۱۳۹۳ مبلغ یکصد و بیست میلیون ریال در سال تعیین می شود.”

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۱۳۹۳ تمدید می شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه افزود: بر اساس بند (د) تبصره ۶ مصوب کمیسیون تلفیق “اشخاصی که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۳۹۳مکلف به ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی می شوند، درصورت عدم ثب تنام در مهلت تعیین شده از سوی سازمان مزبور از تمامی معافیت ها و بخشودگی جریمه های مقرر در قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات برارزش افزوده در سال مربوط محروم می‌شوند.”

وی همچین از تنفیذ بند (۷۶ ) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور برای اجرا در سال ۱۳۹۳ خبر داد و گفت: بر اساس بند(و) تبصره ۶ مصوب کمیسیون تلفیق نیز “حکم ماده ( ۱۱۹ ) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در مورد معافیت ها و تخفیفات گمرکی در قانون امور گمرکی و در سایر قوانین مصوب، جاری خواهد بود.”

این نماینده مردم همچنین گفت: بند( ۶۹ ) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور برای اجرا در سال ۱۳۹۳ تنفیذ می شود.

افزایش ۲ درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده

جعفرزاده ایمن آبادی از الحاق یک بند تحت عنوان بند (ط) به تبصره (۶) خبر داد و گفت: بر اساس این بند ” از ابتدای سال ۱۳۹۳علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده یک واحد درصد عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه و همزمان با دریافت مستقیما به ردیف درآمدی مربوطه واریز می شود.”

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ افزود: صددر صد منابع دریافتی ناشی از ” افزایش یک واحد درصد عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده ” در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد تا با همکاری سازمان بیمه سلامت ایرانیان و شرکت های بیمه گر نسبت به پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای ۲۰ هزار جمعیت و پائین تر و جامعه عشایری در چارچوب نظام ارجاع اقدام کند و پس از تحقق هدف فوق نسبت به تامین تجهیزات بیمارستانی با اولویت بیمارستان های مناطق توسعه نیافته ، مصارف هیئت امنای ارضی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اقدام کند./مهر

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share