آیت‌الله کعبی :

جامعتین حزب سیاسی نیستند/ مجمع محققین تشکلی غیرقانونی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت اعتدال نباید میدان را برای آشوبگران سال ۸۸ باز کند و طوری رفتار کند که فتنه گران طلبکار شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در واکنش به اظهارت محمدرضا خاتمی دبیر کل سابق جبهه منحله مشارکت پیراون مجوز نداشتن نهادهایی چون جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز حزب سیاسی نیستند که نیاز به مجوز از کمیسیون ۱۰ احزاب داشته باشند، این ها از جمله ارکان روحانیت محسوب می شوند و در جامعه مدرسین نهادهای عالی حوزوی مانند شورای عالی حوزه و مراکز مدیریتی حوزه های علمیه حضور دارند.

Ayat ollah kabi

وی در ادامه تاکید کرد: جامعه مدرسین بعد از مرجعیت معظم بالاترین نهاد و جایگاه را در میان روحانیت و حوزه های علمیه دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه  نباید جایگاه جامعه مدرسین را با جایگاه احزاب مقایسه کرد، اظهار داشت: تشکل هایی مانند مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه که هویت صنفی و سیاسی برای خودشان تعریف کردند باید طبق قانون تشکل‌های صنفی از شورای عالی حوزه و نهادهای عالی روحانیت مجوز بگیرند، در حالی که در زمان دولت اصلاحات با بی‌اعتنایی به قانون برای انها مجوز صادر کردند فلذا باید گفت مجمع محققین یک تشکل غیرقانونی است چون یک نام صنفی را یدک می کشد ولی از هیچ کدام از نهادهای روحانیت مجوز فعالیت ندارد.

وی در ادامه عنوان کرد: تشکل هایی مثل حزب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب از نظر نهادهای روحانیت مانند جامعه مدرسین مشروعیت ندارند و پیش از این جامعه مدرسین طی بیانیه ای اعلام کرده است که مشارکت و مجاهدین انقلاب به دلیل انحراف فکری و دینی مشروعیت ندارد و این دو تشکل جزء تشکل‌های سردمدار جریان فتنه هستند.

آیت الله کعبی در ادامه عنوان کرد: اعضای حزب منحله مشارکت کماکان با روش‌ها و منش‌های فتنه گری عمل می‌کنند و علاوه بر آن خیلی از اینها به دلیل داشتن جرم های امنیتی دستگیر شدند و باید در قبال اعمال خودشان پاسخگو باشند در حالی که اکنون طلبکارانه برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه احزاب و تشکل های سیاسی باید در قبال اعمال و رفتار خودشان پاسخو باشند، گفت: این احزاب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی را رعایت نکردند و با هنجارشکنی های مداوم در ایام فتنه قوانین جمهوری اسلامی را زیر پا گذاشتند و هرگز پاسخگوی اقدامات خود نبودند و طبق قانون فعالیت آنها غیرمجاز است مگر اینکه مرزبندی خود را با آشوب‌گران و فتنه گران سال ۸۸ طی بیانیه ای به طور رسمی اعلام کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت: میدان دادن به مجاهدین انقلاب و مشارکت یعنی باز کردن میدان برای فتنه‌ها و آشوب های بعدی در کشور و دولت اعتدال باید توجه داشته باشد که به احزاب افراطی میدان ندهد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای اصلی حزب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب از عناصر اصلی ۸ ماه فتنه و آشوب در کشور بودند، گفت: اعضای حزب منحله مشارکت تاکنون هیچ مرزبندی با اشوب‌گران سال ۸۸ نداشتند بلکه اکنون پس از گذشت چهار سال از آن اقدامات آشوب‌گرانه حمایت هم می کنند.

وی در خصوص طلبکار شدن اعضای حزب منحله مشارکت نیز گفت: دولت اعتدال نباید طوری با  افراطیون و کسانی که در آشوب‌های سال ۸۸ موثر واقع شدند رفتار کند که آنها طلبکار بشوند.

انتهای پیام/
 پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

Share