برگزاری همايش روان آبهای سطحی

تلاش مدیران شهری و استانی برای رفع معضل آبگرفتگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس آقاجان زاده،عنوان داشت: باید در حل این مشکل واقع بین بوده و زمان مورد نیاز برای اقدامات زیر بنایی را در نظر گرفته و تصویر واقعی از راه حل رائه نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت ,در همایش روان آبهای سطحی، روش های نوین که با حضور شهردار رشت، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونت عمرانی استانداری گیلان، شهرداران و روسای شورای اسلامی سایر شهر های استان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، دکتر جمشیدی ریاست محترم شورای اسلامDSC03475ی شهر رشت با اشاره به سابقه شهر رشت در برخوردای از شبکه فاضلاب شهری و پیشرو بودن در این زمینه هدف از این همایش را اجرای گامهای اولیه رفع مشکل آبگرفتگی عنوان کرد و گفت: شهر رشت از جمله شهرهای برخوردار از شبکه فاضلاب شهری و هدایت آبهای سطحی بوده است که در ادوار گذشته متاسفانه به دلیل کم توجهی از چرخه توسعه در این زمینه باز ماند.

دکتر جمشیدی افزود: شان شهروندان این نیست که با بارندگی های پیاپی که خاص شرایط اقلیمی این منطقه است، شاهد آبگرفتگی شهر و اختلال در نظم شهری باشند. وی به بهره گیری شهرهای بزرگ جهان از روشهای نوین و شیوه های سنتی اثر بخش در رفع معضلات اینچنین اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا معضل روان آبهای سطحی را تا پایان سال ۹۳ حدود زیادی مرتفع سازیم و حمایت شهروندان و سایر دستگاه های اجرایی از ملزومات موفقیت در این مسیر خواهد بود.

محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت در ادامه با تاکید به اصل همگرایی و هم اندیشی در رفع معضل روان آبهاkhalili14ی سطحی گفت: حضور و گردهم آیی جهت تشریک مساعی در حل مشکلات و چالش های مدریت شهری قطعا به حصول نتیجه و بهره مندی عمومی خواهد رسید.
وی افزود: مدیران نیز باید تمام تلاش خود را به کار بندند تا در مسائل و چالش های متعدد مدیریت شهری پاسخگو باشند چرا که امروزه تمام شئون زندگی مردم با وظایف شهرداری در گیر است.
شهردار رشت با بیان این مطلب که باید در برابر مطالبات مردم و خدمات رسانی به آنان توازن برقرار گردد اظهار داشت: متاسفانه عدم وجود منابع در برخی موارد امکان برآورده ساختن تقاضاهای به حق شهروندان را فراهم نمی سازد اما علیرغم محدودیت های موجود کلیه مجموعه شهرداری خود را برای حل مشکلات و پاسخگویی مطالبات با الویت مصلحت عمومی و اجتماعی تلاش خواهد کرد.
ایشان همچنین در خاتمه تشکیل صندوق سرمایه گذاری شهرداری های استان و تعامل بشتر و مداوم با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را ضروری دانست و گفت: امیدواریم در فرصت های آتی با شرح تفضیلی و تدوین برنامه ها با محوریت موضوعات یاد شده به حل هر چه سریعتر مشکلات مدیریت شهری در کلیه شهر های استان کمک نماییم.

مهندس آقاجان زاده، معاونت عمرانی استانداری گیلان نیز ضمن تشکر از برگزاری همایش روانDSC03628 آبهای سطحی به مسائل فرهنگی در این خصوص اشاره کرد و عنوان داشت: باید در حل این مشکل واقع بین بوده و زمان مورد نیاز برای اقدامات زیر بنایی را در نظر گرفته و تصویر واقعی از راه حل رائه نمود.

ایشان توجه به شرایط اقلیمی استان گیلان و تراکم ساختمانی با توجه به آمار جمعیتی را در مدیریت روان آبهای سطحی بسیار موثر دانست و افزود: حق شهروندان داشتن آرامش در هنگام باران و بارش نزولات آسمانی است و استانداری گیلان و همه دستگاههای اجرایی تلاش خواهیم کرد تا همگام با یکدیگر در بستر زمانی مناسب به رفع این مشکل نائل گردیم.

 

Share