معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور و سرپرست هم کلام شدند:

تلاش در جهت هدایت گردشگری انبوه به سمت گردشگری تخصصی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه با مدیریت صحیح می‌توان از ظرفیت‌های استان برای توسعه گردشگری بهره گرفت، گفت: باید مقاصد گردشگری جدید را به مردم معرفی کنیم. سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه گیلان استانی گردشگرپذیر است، گفت: تلاش داریم گردشگری انبوه را به سمت گردشگری تخصصی هدایت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، امروز(۱۱ دی ) در نشست با مجمع تشکل‌های گردشگری گیلان در هتل کادوس رشت با اشاره به توجه ویژه مجلس به گردشگری اظهار کرد: با مدیریت صحیح می‌توان از ظرفیت‌های استان برای توسعه گردشگری بهره گرفت.

IMAGE635241825780323646

وی با تاکید بر معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر استان تصریح کرد: باید استعدادهای استان‎ها در زمینه‌های متعدد مذهبی، کشاورزی، صنایع دستی، آیین‌ها و جشنواره‌ها، غذاهای محلی و … شناسایی شود تابتوانیم بر اساس این سنجش‌ها، مقاصد گردشگری جدید را به مردم معرفی کنیم.

رحمانی موحد با اشاره به وجود سرمایه گذاران گردشگری در استان‎ها اذعان کرد: باید این سرمایه گذاران را به مسیر درست هدایت کرده تا توسعه گردشگری اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند یکی از راه‌های رفع مشکلات کشور باشد، افزود: می‌توان با توسعه گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال و رفع معضلات بیکاری به اقتصاد استان نیز کمک کرد.

رحمانی موحد ادامه داد: ۲۰عنوان شغل زیرنظر گردشگری قرار می‌گیرد و توسعه گردشگری در واقع با توسعه ۲۰ شغل مرتبط است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بیان کرد: در ستاد تسهیلات سفر امسال مدیریت و ساماندهی سفرهای نوروزی با معرفی جاذبه‌ها و آیین‌های ویژه این ایام نه تنها در مرکز استان‌ها بلکه در همه شهرستان‌ها مدنظر است.

وی با بیان اینکه گیلان سرزمین فرصت‌هاست، گفت: باید از بخش گردشگری در این استان حمایت شود که بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی می‌تواند راهگشا باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس رضا علیزاده در نشست مجمع تشکلهای غیردولتی گردشگری استان گیلان که با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: گیلان یک استان گردشگرپذیر است و ما تلاش داریم گردشگری انبوه را به سمت گردشگری تخصصی هدایت کنیم.

alizadeh

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان گیلان قطب گردشگری سلامت محسوب می شود و با توجه به اینکه خدمات پزشکی و سلامت در استان گیلان نسبت به ۵ کشور حاشیه دریای خزر بسیار ارزان تر است در سال جاری دو دفتر خدمات گردشگری سلامت را در بندر مرزی آستارا که نقطه صفر مرزی است راه اندازی کردیم.

علیزاده با اشاره به نزدیک نوروز ۹۳ گفت: ما تلاش داریم در نوروز ۹۳ کارهای متفاوتی را در زمینه گردشگری استان انجام دهیم و از هم اکنون، همه مجموعه ها در حال آماده کردن خود برای حضور گردشگران هستند .

وی متذکر شد: در استان بیش از ۷۱ هتل، ۱۹ هتل آپارتمان، ۶۸ مجتمع گردشگری، ۴۸ میهمانپذیر، ۱۸۶ واحد پذیرایی و سفره خانه، ۷۳۶ منزل استیجاری و خصوصی با مجموع هزار و ۱۲۵ واحد گردشگری وجود دارد که دارای ۶هزار و ۱۰ اتاق با ۱۷ هزار و ۶۰۹ تخت  هستند.

وی یادآور شد: ۳۰ مرکز اطلاع رسانی و ۵۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان گیلان در حال فعالیت هستند .

علیزاده خاطرنشان کرد: گردشگری در استان گیلان یک فرصت بسیار خوبی است و همه با هم باید تلاش کنیم تا این فرصت به چالش تبدیل نشود.

وی تصریح کرد: فراهم شدن زیرساختها به خصوص راه آهن می تواند نقش بسزایی در جاذبه های گردشگری استان داشته باشد، همانطور که آزادراه رشت – قزوین نقش بسزایی در ورود مسافران به این استان داشته است امیدواریم با افتتاح راه آهن شاهد ورود گردشگران بیشتر به استان باشیم و در این راستا فراهم کردن زیرساختها امری مهم و اساسی است .

در پایان این نشست هر یک از روسای بخش خصوصی به بیان مشکلات و چالشهای پیشروی پرداختند./ایسنا

Share