شهردار کلانشهر رشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا مطرح کرد:

تغییر مدیریت سازمان فرهنگی ورزشی از اولویتهای شهرداری رشت نیست

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،چند روزی است که موج شایعات تغییر و تحولات شهرداری از اتاقهای شهرداری وخیابانهای شهر به رسانه ها و فضای مجازی کشیده شده است و از آنجایی که به نظر می رسد بسیاری از این رسانه ها دغدغه ی فرهنگی دارند در راس اخبار تغییرات ، سخن از تغییر رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با انتخاب اعضای جدید شورای شهر رشت و پس از روی کار امدن شهردار جدید همگان منتظر خروج شهر رشت از اغمایی هستند که ناشی از شوکهای پیاپی مدیریتی در سال گذشته بود.

با شروع به کار ابراهیم خلیلی بسیاری از موج تغییرات گسترده در شهرداری سخن می گفتند که تامل و صبر خلیلی نشان داد که تعجیلی برای تغییر ناگهانی مدیریتها در شهرداری ندارد.

چند روزی است که موج شایعات تغییر و تحولات شهرداری از اتاقهای شهرداری وخیابانهای شهر به رسانه ها و فضای مجازی کشیده شده است و از آنجایی که به نظر می رسد بسیاری از این رسانه ها دغدغه ی فرهنگی دارند در راس اخبار تغییرات ، سخن از تغییر رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت است.

مرتضی عاطفی جز مدیرانی بود که در دوران شهرداری دکتر ثابت قدم توانست طلسم مدیریت ۹۰ درصد ورزشی و ۱۰درصد فرهنگی چندین ساله را بشکند گرچه سابقه کاری و مدیریتی فرهنگی ورزشی نداشت اما شروعی طوفانی داشت و به ناگاه نام این سازمان را بر سر زبان ها انداخت .

Shardari1تغییر مکان سازمان از یک ساختمان فرسوده و فروریخته به ساختمانی درشان نام این سازمان ، برگزاری پیاپی برنامه های مردمی فرهنگی و ورزشی و استفاده از نامها و چهره های آشنای ورزشی هنری در این برنامه ها  هویتی چدید به این سازمان بخشید.

اما به ناگاه این سازمان به بحران مالی عظیمی برخورد و در طول این چند ماه به نظر می رسد تقریبا به صورت خودگردان اداره شد.

از سوی دیگر مصوبه تحقیق و تفحص از سازمان که توسط شوراییان رقم خورده به نظر می رسد منبع اصلی تشدید شایعه تعویض رییس این سازمان است.

مرتضی عاطفی ، رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در گفتگوی کوتاه با خبرنگار دیارمیرزا  ضمن اینکه تحقیق و تفحص از سازمانهای تابعه شهرداری رشت را حق اعضای شورای شهر دانست ، تاکید کرد : هیچ اختلافی بین من و اعضای شورای شهر وجود ندارد.

وی ضمن تاکید بر حمایت از شفاف سازی در همه ی بخشهای مدیریتی گفت : قانون به اعضای شورا مجوز نظارت بر عملکرد شهردار و همه بخشهای شهرداری را داده است و اتفاقا وجود مداوم این نظارتها ، همه شایبه ها و دغدغه ها را برطرف می کند .

عاطفی بر سلامت و شفافیت اسناد و مدارک امور اداری  و مالی سازمان تحت مدیریت خود تاکید نمود.

از سوی دیگر خبرنگاردیارمیرزا  جهت پیگیری دقیق تر و شفافتر مساله با ابراهیم خلیلی شهردار رشت تماس گرفت و چند و چون این شایعات را از او جویا شد .

شهردار رشت ضمن سپاس از پیگیری و اظهار نظر رسانه ها درباره مسائل و دغدغه های شهری گفت : هر مدیری برای بهبود و بالابردن راندمان کاری خود ، ناگزیر از تغییر سازمانی  است .

وی افزود : این تغییر می تواند تغییر نگرش ، تغییر عملکرد و در نهایت تغییر فرد باشد .

خلیلی اضافه کرد : با این حال تغییر مدیریت سازمان فرهنگی ورزشی از اولویتهای شهرداری رشت نیست.

شهردار رشت گفت : اگر قرا به تغییرات باشد حتما با مشاوره با اهالی فرهنگ و ورزش ازمیان چهره های مطرح نیرویی متخصص و شایسته برای این سمت برگزیده می شود

در شایعات عمومی و رسانه ای تغییر مدیریت سازمان نام یک نفر بیش از همه  نامها به عنوان مدیر بعدی این سازمان چشم  می خورد .مهندس امین افقی نام آشنای عرصه روابط عمومی ، ورزش و رسانه استان است .

امین افقی سال هاست مدیر موفق روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی است. وی جز نخستین افرادی در استان است که علاوه بر کارشناسی مهندسی به دلیل علاقه و روابطی که در حوزه امور فرهنگی داشت درکارشناسی ارشد این رشته تحصیل و در دانشگاههای استان به تدریس در همین رشته پرداخته است.

امین افقی به مرد تعامل با رسانه ها شهرت داردو در میان اصحاب مطبوعات و سایر رسانه های استان از محبوبیت خوبی برخوردار است. وی که از روزنامه نگاران ورزشی با تجربه استان است که سابقه معاونت فرهنگی و ارتباطات و سخنگویی باشگاه ملوان را در کارنامه دارد.

کارشناسان معتقدند با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و نگاه ویژه این دولت به مناطق آزاد و توانایی خوب و ارتباطات ملی و منطقه ای امین افقی ، بهار مدیریتی وی در سازمان منطقه ازاد انزلی فرا رسیده است و با توجه به این موضوع بعید به نظر می رسد او ارتباطات و امکانات  و موقعیت شغلی مناسب خود جهت خدمات رسانی  فرهنگی ورزشی سازمان منطقه آزاد را رها کند و درگیر مدیریت بحران زده در شهرداری رشت شود .axe7347

مرتضی عاطفی نیز در گفتگوی خود با خبرنگار ما به نام امین افقی که می رسد از او به عنوان دوست خوب خود یاد کرد و گفت :  در برخی مسائل از مشاوره و نظرات ایشان بهره جسته ام .

امین افقی  که هم اکنون رییس دپارتمان رسانه ای استان گیلان است در گفتگویی با خبرنگار ما ضمن ابراز بی اطلاعی از شایعات مطرح شده گفت : با من صحبت جدی و رسمی ای در این زمینه نشده است و من هم این خبر را از رسانه ها شنیدم .

امین افقی تاکید کرد : در عرصه فرهنگ و ورزش ، سیاستها و دستورالعملها از افراد مهمترند . مهم این است که یک مجموعه قائل به اندیشه فرهنگ مدار باشد .

افقی با اشاره به وضعیت وخیم مالی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت گفت : من به واسطه علاقه ام عملکرد بسیاری از نهادهای مرتبط با فرهنگ و ورزش را رصد می کنم و به نظرم عملکرد  مدیر این سازمان در یک سال اخیر مثبت و قابل دفاع است.

 به گزارش دیارمیرزا مرتضی عاطفی ، امین افقی و مدیرانی از این دست از نسل جدید مدیران این استانند. حضور چهره های اینچنینی در بخشهای مختلف مدیریتی هر سازمانی با توجه به نگرش مدرن و علمی که نسبت به مدیریت سازمانی دارند برای هر مجموعه ای غنیمت است. بدیهی است شهردار رشت برای بهبود وضعیت نابسامان شهرداری رشت دست به تغییرات گسترده سازمانی خواهد زد . اما خلیلی با توجه به مسائل سخت و پیچیده مالی شهرداری و نظرات پراکنده اعضای شورای شهر رشت مسیر سختی را پیش رو خواهد داشت.

Share