جعفرزاده :وزیر کشاورزی برنامه ای برای محصول برنج ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس در تذکر شفاهی خود با اشاره به حضور وزیر کشاورزی در جلسه غیرعلنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: آقای حجتی در مورد همه چیز صحبت کرد الا برنج؛ ظاهرا به نظر ایشان برنج باید از مجموعه محصولات کشاورزی حذف شود. غلامعلی جعفرزاده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس در تذکر شفاهی خود با اشاره به حضور وزیر کشاورزی در جلسه غیرعلنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: آقای حجتی در مورد همه چیز صحبت کرد الا برنج؛ ظاهرا به نظر ایشان برنج باید از مجموعه محصولات کشاورزی حذف شود.

jafarzadehغلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود اظهار کرد: انتظار داشتیم آقای حجتی در توضیحات خود بگوید چه برنامه‌ای برای استاندارد کردن محصول برنج، تأمین کود غیرشیمیایی، تأمین آب و بیمه برنج‌کاران دارد.

وی با بیان اینکه کود شیمیایی که در حال حاضر در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد بسیار گران و کمیاب است گفت: متأسفانه بیمه گران کشاورزی، نبود کارخانه‌های شالکوبی مدرن که منجر به نابودی بخشی از محصول برنج می‌شود عدم اجرای قانون افزایش بهره‌وری در تولید برنج، عدم برداشت کاه مزارع برنج برای خوراک دام، نبود برنامه خرید تضمینی براساس محصول عمده کشت برنج شمال یعنی برنج هاشمی، عدم تسطیح اراضی برنج که می‌تواند منجر به افزایش محصول شود و مشکلات دیگری که برای کشاورزان برنج‌کار وجود دارد باعث شده است که بسیاری از کشاورزان زمین‌های مرغوب برنج‌کاری خود ر ا با تغییر کاربری به دیگران واگذار کنند تا در آنها ویلا سازی شود.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه واردات بی‌رویه برنج سم مهلک کشاورزی برای برنج‌کاران است از وزیر کشاورزی خواست تا هرچه سریعتر اقدامی برای بهبود وضعیت تولید برنج در کشور انجام دهد./ایسنا

 

Share